Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity nie rezygnuje z „dozbrojenia” Husarzy. Pojadą 200 km/h z wagonami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-06-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek-kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity nie rezygnuje z „dozbrojenia” Husarzy. Pojadą 200 km/h z wagonami
Fot. Dariusz Żaruk, SM42.plHusarz na stacji Poznań Główny
Jedyne lokomotywy w taborze PKP Intercity zdolne technicznie rozpędzić się do 200 km/h, mają wkrótce otrzymać możliwość prowadzenia z taką prędkością wagonów pasażerskich. Obecnie pasażerowie jeżdżą z prędkością 200 km/h wyłącznie na pokładzie Pendolino – po fragmentach Centralnej Magistrali Kolejowej.

10 elektrowozów Siemens Taurus PKP Intercity eksploatują od jesieni 2009 roku. „Husarze” – bo taki przydomek otrzymały, nie zostały jednak fabrycznie wyposażone w system ETCS, dzięki któremu mogłyby kursować w Polsce z prędkością, do której są fabrycznie przygotowane – czyli 200 km/h (podczas testów na CMK lokomotywa pojechała z prędkością 235 km/h). Założenie było takie, że urządzenia sygnalizacji kabinowej zainstalowane będą później – w miarę postępów w implementacji ETCS/ERTMS na polskiej sieci kolejowej.

Odbyły się dwa przetargi na instalację ETCS w lokomotywach EU44, ale żaden z nich nie wyłonił wykonawcy instalacji. Od 2014 roku PKP Intercity odłożyło temat na półkę zdając sobie sprawę z tego, że prędkość 200 km/h osiągać będą składy ED250 Pendolino, które w grudniu 2014 wyjechały na tory.

Zapytaliśmy PKP Intercity, czy wobec planowanego wzrostu długości linii kolejowych, gdzie pojedziemy 200 km/h, temat doposażenia EU44 Taurus w urządzenia ETCS jest wciąż aktualny. Okazuje się, że tak!

– PKP Intercity nie zrezygnowało z tego projektu. Przetarg zostanie powtórzony, a termin finalnej implementacji systemu będzie zależny od oferty wykonawcy. Należy podkreślić, że PKP Intercity systematycznie zwiększa udział pojazdów wyposażonych w ETCS w swoim parku taborowym. Wszystkie nowe projekty taborowe, dotyczące zakupu pojazdów trakcyjnych, zakładają wyposażenie tych pojazdów w system ETCS poziomu 2 – napisała rzecznik prasowy PKP Intercity, Agnieszka Serbeńska.

Niestety, wbrew obietnicom w końcu 2018 wciąż nie pojedziemy szybciej między Warszawą a Trójmiastem. Piszemy o tym tutaj.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5