PKP PLK informuje o postępach prac na linii nr 8. Od 30 sierpnia pociągi pojadą drugim nowym torem między Czachówkiem a Warką. Trwają prace na odcinku Warka – Radom. Na kolejowym moście nad Pilicą jest nowy tor. Zbudowano perony nowych przystanków Warka Miasto i Radom Stara Wola.
Jak informuje PKP PLK, między Warką a Radomiem budowany jest drugi tor. Ułożono już szyny i podkłady na 22 kilometrowym odcinku. Osadzane są słupy sieci trakcyjnej. Nowy tor jest na kolejowym moście nad Pilicą. Przywrócenie ruchu pociągów między Warką a Radomiem po jednym torze
planowane jest w grudniu –
kilka miesięcy później niż zakładano.
Nowe przystanki
Na przystankach w Strzyżynie i Grabowie zbudowane zostały konstrukcje peronów. Nowe przystanki „rosną” w Warce i w Radomiu. Budowany jest przystanek Radom Stara Wola, m.in. wykonawca pracuje przy odwodnieniu. Kształtu nabiera przystanek Warka Miasto przy ulicy Lotników – ułożona została już 200-metrowa ściana peronu. Obok nowego przystanku wykonawca przygotowuje budowę filarów nowego wiaduktu, który zastąpi przejazd kolejowo-drogowy.
Na stacji Warka wykonawca będzie kończył przejście podziemne i drugi peron. W Bartodziejach budowany jest z odzyskanego materiału nowy nasyp. Jak informowaliśmy niedawno,
PLK rozszerzyła projekt modernizacji linii nr 8 o nowy przystanek Warka Miasto.
Prace między Czachówkiem a Warką
Jak informuje PLK, na odcinku między Czachówkiem a Warką od 30 sierpnia planowane jest wznowienie ruchu po drugim zmodernizowanym torze – pierwszym torem pociągi kursują od jesieni zeszłego roku. Na czynnych przystankach Sułkowicach, Krężelu, Michalczewie, Gośniewicach i Chynowie, prace koncentrują się w obszarze przylegającym do modernizowanego drugiego toru. Na peronach są ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowe oświetlenie. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Są pochylnie oraz ścieżki naprowadzające.
Wartość przebudowy odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktury i Środowiska. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 roku. Jednakże m. in. ze względu na konieczne prace dodatkowe
zakończenie modernizacji linii 8 od Czachówka do samego Radomia planowane jest dopiero w 2023 roku.