NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z Warki do Radomia pociągiem dopiero w grudniu 2020

| Michał Szymajda 22.05.2020 7,5k

Z Warki do Radomia pociągiem dopiero w grudniu 2020
Stacja w RadomiuFot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Prezes PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel przyznał, że pociągów po linii 8 między Warką a Radomiem nie uda się uruchomić we wrześniu 2020. Teraz w grę wchodzi grudzień.
Obecnie, aby z Warszawy dojechać do Radomia, w Warce trzeba przesiąść się na autobusową komunikację zastępczą lub skorzystać z bezpośredniego pociągu PKP Intercity jadącego przez Dęblin lub Idzikowice i Przysuchę. Taka sytuacja miała trwać do września.

Z Warszawy do Radomia pociągiem po linii 8 od grudnia

Wiadomo już jednak, że tak nie będzie, bowiem wykonawca modernizacji linii nie może wejść na wszystkie zaplanowane do przebudowy lokalizacje. Powód? Prozaiczny. Brak pozwoleń na budowę.

– Uzyskiwane są pozwolenia na budowę w części lokalizacji, dlatego wykonywane są tylko te prace, na które uzyskano wymagane pozwolenie. W związku z tym przywrócenie jednotorowego ruchu na odcinku Warka – Radom planowane jest w grudniu 2020 roku. Zakończenie wszystkich prac na tym odcinku planowane jest w II połowie 2021 roku – poinformował Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. Nie oznacza to, że do Radomia w grudniu pojedziemy szybciej niż przed kilkoma laty. Toczące się przy jednym z torów prace wykończeniowe oraz uruchamianie sygnalizacji na przejazdach skutecznie na kolejne wiele miesięcy spowolni przejazd pociągów, choć docelowo pojedziemy od Warszawy do Radomia z prędkością 160 km/h.

Co się dzieje na linii?

Przy okazji zapytaliśmy PKP PLK o bieżącą sytuację na budowie. – Na odcinku Czachówek – Warka, gdzie trwa modernizacja drugiego toru, położono go już na odcinku ponad 13 km. Na pozostałych fragmentach trasy przygotowywany jest tłuczeń oraz układane są podkłady kolejowe. Ustawiono słupy trakcyjne na prawie całej 20 km trasie z Czachówka do Warki. Pasażerowie korzystają z nowych peronów na 6 stacjach i przystankach obok nowego – oddanego do ruchu toru. Wykonawca kończy budowę peronów przy drugim torze. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku.

Natomiast odcinku Warka – Radom od podstaw budowany jest drugi tor, w miejscu gdzie go dotąd nie było.

– Został już ułożony na odcinku prawie 14 kilometrów. Wykonawca wzmacnia grunt i nasypy pod budowę toru na pozostałych fragmentach trasy. Montowane są rozjazdy oraz ustawiane są słupy trakcyjne, gotowa jest już konstrukcja nowego mostu nad Pilicą. Położono już beton oraz wykonano ochronę antykorozyjną przęseł, wkrótce rozpocznie się układanie torów na moście – poinformował Jakubowski.

Na stacjach i przystankach kontynuowana jest budowa nowych peronów. Trwają też przygotowania do rozpoczęcia budowy nowego przystanku Warka Miasto oraz czterech nowych przystanków w Radomiu, które ułatwią dostęp do kolei: Radom Stara Wola, Radom Brzustówka, Radom Gołębiów i Radom Wschodni.


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5