NUMER 06/2020
NUMER 07/2020
Temat numeru:
Inwestycje napędzą gospodarkę?
szukaj
Śledź nas:

PLK rozszerza projekt modernizacji linii nr 8. Powstanie nowy przystanek Warka Miasto

| inf. pras. 16.04.2020 70

PLK rozszerza projekt modernizacji linii nr 8. Powstanie nowy przystanek Warka Miasto
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PLK rozszerza projekt modernizacji linii nr 8. Powstanie nowy przystanek Warka Miasto
PLK rozszerza projekt modernizacji linii nr 8. Powstanie nowy przystanek Warka Miasto
PLK rozszerza projekt modernizacji linii nr 8. Powstanie nowy przystanek Warka Miasto
PLK rozszerza projekt modernizacji linii nr 8. Powstanie nowy przystanek Warka Miasto
PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują nowy przystanek Warka Miasto, który ma poprawić dostęp mieszkańców do kolei. Powstaną też nie jeden, a dwa wiadukty drogowe w mieście.
PKP PLK poinformowała o budowie nowego przystanku Warka Miasto w ramach modernizacji linii nr 8. Powstanie w centrum miejscowości pomiędzy ul. Lotników i Nowakowskiego. Poprawi to dostęp do kolei i ułatwi codzienne podróże do szkoły i pracy. Nie będzie konieczności dojazdu do stacji Warka. – Krajowy Program Kolejowy to nie tylko likwidacja wykluczenia komunikacyjnego, ale także zwiększanie dostępu do kolei. Nowy przystanek Warka Miasto, podobnie jak inne nowe przystanki w aglomeracjach i na szlakach, przygotowujemy tak, by każdy podróżny mógł bez przeszkód korzystać z pociągów – powiedział Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury cytowany w komunikacie.

Na nowym przystanku będą dwa jednokrawędziowe perony o długości 200 metrów. Przewidziano ławki, wiaty, gabloty informacyjne oraz nowoczesne ledowe oświetlenie. Przystanek będzie dostosowany do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Będą windy z peronów na nowy wiadukt, pochylnie oraz ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących. Dostęp do obiektu będzie zapewniony od ul. Lotników i ul. Nowakowskiego.

– Nowy przystanek Warka Miasto to odpowiedź PKP Polskich Linii Kolejowych na potrzeby mieszkańców i zwiększanie dostępności do kolei. Pamiętamy także o podwyższaniu poziomu bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym, dlatego projekt modernizacji linii kolejowej Warszawa – Radom został również uzupełniony o drugi wiadukt drogowy w Warce – skomentował w komunikacie Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.

Drugi wiadukt drogowy zwiększy bezpieczeństwo

Poza ujętym w projekcie wiaduktem drogowym przy ul. Lotników, PLK przewidziały drugi nowy wiadukt drogowy w ciągu ul. Grójeckiej w północnej części miasta. Bezkolizyjne skrzyżowanie zastąpi przejazd kolejowo-drogowy. Zwiększy to bezpieczeństwo w ruchu pociągów i samochodów oraz usprawni komunikację drogową w mieście.

Rozszerzony projekt modernizacji

Wiadukt drogowy i przystanek Warka Miasto PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizują dzięki podpisanemu w kwietniu aneksowi do umowy „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F)”. Na przystanek przeznaczono 13 mln zł, a na wiadukt 24 mln zł. Wykonawca opracuje dokumentację projektową, uzyska wymagane pozwolenia. Jeszcze w tym roku planowane jest rozpoczęcie prac budowlanych. Udostępnienie pasażerom nowego przystanku zaplanowano na 2021 rok. Wiadukt będzie gotowy w drugiej połowie 2022 roku - podaje PLK.

Budowa nowego wiaduktu oraz przystanku Warka Miasto ma nie wpłynąć na termin zakończenia robót na linii z Warszawy do Radomia. W Warce poza dodatkowymi obiektami zmodernizowane będą perony na stacji oraz wybudowane zostanie przejście podziemne. Zakończenie wszystkich prac pomiędzy Czachówkiem i Warką przewidywane jest w IV kwartale 2020 roku, a pomiędzy Warką i Radomiem w II połowie 2021 roku. Wówczas, skróci się czas podróży ze stolicy na południe Mazowsza, pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h, a towarowe z prędkością 120 km/h.

Wartość umów zawartych na przebudowę odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja w 85% jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44558)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44558)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2020
NUMER 07/2020
W najnowszym raporcie wracamy do zorganizowanego w czerwcu przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR VIII Kongresu Infrastruktury Polskiej i analizujemy podejmowane w trakcie jego trwania tematy kolejowe, w tym wpływ pandemii na obecną sytuację kolei w Polsce, czy kwestię potrzeby zmiany paradygmatu inwestycji kolejowych.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym, tym razem są to Petr Vavrouška, wiceprezesem mmcite+ – firmy zajmującej się projektowaniem architektury infrastrukturalnej, oraz Jackiem Ratajczykiem, który w firmie Stadler Signalling odpowiada za integrację ETCS.

Polecamy ponadto arcyciekawe materiały dotyczące nowych dwusystemowych pociągów elektryczno-spalinowych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, prezentację wstępnego planu III linii metra na warszawski Gocław, wynikach i nowym motto Siemens Mobility czy nowym pomyślnie współpracy PKP i PKS.

W dziale historia przeczytacie tekst, którego autor spogląda na początki turyzmu kolejowego w Polsce, czyli coś w sam raz na wakacje.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5