Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie: Nowe Flirty mają zabrać pasażerów w czerwcu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie: Nowe Flirty mają zabrać pasażerów w czerwcu
Fot. Koleje MazowieckieFlirt III dla Kolei Mazowieckich na targach Trako 2019
Nowe elektryczne zespoły trakcyjne Flirt III, które produkowane są przez siedleckiego Stadlera dla Kolei Mazowieckich, wciąż nie zdążyły zabrać na pokład pierwszych pasażerów. Jest jednak szansa na to, że stanie się to w czerwcu.

Chociaż pierwsze nowoczesne Flirty miały zabrać mazowieckich pasażerów w grudniu 2019, to jednak nie udało się dotrzymać producentowi tego terminu. Na początku grudnia Koleje Mazowieckie poinformowały, że ezety wyjadą na trasy w „pierwszej połowie roku”. Marta Jarosińska, rzecznik producenta, wyjaśniała wówczas, że w trakcie realizacji zamówienia zaistniały okoliczności niezależne od producenta, które miały wpływ na harmonogram realizacji projektu. Chodziło o „zmiany w przepisach prawa i normach, a także ograniczone możliwości testowania pokładowych urządzeń systemu ETCS w Polsce na poziomie wymaganym kontraktem”. Tak samo tłumaczy problem rzeczniczka Stadlera obecnie.

– To znacząco wpłynęło miedzy innymi na wydłużenie procedury uzyskania zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI – mówi Marta Jarosińska. Niestety nie bez wpływu na produkcję była również pandemia.

– Od czasu jej rozpoczęcia na bieżąco otrzymywaliśmy informacje od naszych dostawców o opóźnieniach w dostawach komponentów do produkcji, czy nawet konieczności zamknięcia niektórych zakładów. Powodowało to występowanie braków materiałowych, co wypłynęło na opóźnienia w realizacji naszych projektów. Odnotowaliśmy także krytycznie zwiększoną absencję pracowników, co znacznie zmniejszyło nasze możliwości produkcyjne. Na bieżąco informowaliśmy o sytuacji Koleje Mazowieckie. W związku z tak trudną sytuacją, mimo naszych usilnych starań o możliwie płynne działanie, sami byliśmy zmuszeni do zmiany naszych planów produkcyjnych i częściowego wstrzymania dostaw do naszego zakładu – powiedział Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.

Jak informuje Stadler, aktualnie 9 pojazdów Flirt dla Kolei Mazowieckich jest już zbudowanych. Wniosek o zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego zgodnego z TSI jest procedowany w Urzędzie Transportu Kolejowego. Po otrzymaniu homologacji będziemy mogli rozpocząć proces przekazania pojazdów naszemu klientowi.

Koleje Mazowieckie potwierdzają, że wniosek o zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego zgodnego z TSI jest już w UTK. – Decyzje odnośnie do ewentualnych kar umownych spółka KM będzie podejmować po przekazaniu pojazdów – powiedziała Donata Nowakowska, rzeczniczka przewoźnika.

Łącznie Koleje Mazowieckie kupią 71 Flirtów nowej generacji. Według naszych nieoficjalnych informacji Flirty mają szansę na dopuszczenie do eksploatacji w nawet w najbliższych dniach. Wówczas Koleje Mazowieckie przejdą do odbioru pojazdów. Istnieje więc szansa, że pasażerów zabiorą przy okazji czerwcowej korekty rozkładu jazdy.

– Potwierdzamy, że planowany termin wdrożenia do eksploatacji Flirtów to II kwartał 2020 – poinformowało biuro prasowe Kolei Mazowieckich.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5