Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Opóźniona budowy myjni PKP Intercity we Wrocławiu zakończona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-03-2024
Ostatnia modyfikacja:
13-03-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP Intercity

Podziel się ze znajomymi:

Ruszyła nowa, całoroczna, automatyczna myjnia PKP Intercity we Wrocławiu. Inwestycja kosztowała ponad 33 mln zł, a za jej realizację odpowiadała firma Mostostal Warszawa.

Jak przypomina PKP Intercity, myjnia jest obiektem całorocznym służącym do mycia zewnętrznego pociągów. Hala myjni o długości ok. 200 metrów została wyposażona w portale samojezdne ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru. Inwestycja objęła również system zabezpieczenia przed oblodzeniem, gdzie odbywać się ma zabezpieczanie podwozi pojazdów szynowych przed oklejaniem śniegiem i lodem. Obiekt wyposażony został w oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne wykorzystywanie wody z mycia oraz system zbierania deszczówki. Na dachu pomieszczenia technicznego myjni zamontowane zostały panele fotowoltaiczne w celu produkcji energii elektrycznej na potrzeby własne budynku.

Miała powstać.. cztery lata temu

Realizacja inwestycji jest opóźniona – pierwotnie zapowiadano zakończenie prac w grudniu 2023 roku. Wzrosły też koszty, bo pierwotna umowa opiewała na 30 mln zł brutto. Ostatecznie budowa myjni kosztowała ponad 33 mln zł. Trzymiesięczne opóźnienie to jednak nic w porównaniu z pierwotnymi zapowiedziami z 2016 roku, które mówiły o czterech myjniach, w tym wrocławskiej, do budowy przed 2020 rokiem.

Inwestycja stanowi część projektu unijnego „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Przewoźnik kilka lat walczył o to, żeby w ogóle go zrealizować – choć spółka była jedynym przewoźnikiem, który mógł wziąć udział w konkursie CUPT, to nie potrafiła złożyć prawidłowego wniosku. Umowę dofinansowania podpisano dopiero w połowie 2018 roku. Myjnia we Wrocławiu jest kolejną ze zbudowanych – w maju 2022 roku została oddana do użytku myjnia na warszawskim Grochowie, a w listopadzie 2023 roku – sezonowa myjnia w Krakowie. Kolejne planowane są m.in. w Szczecinie oraz Gdyni. 

Modernizacja stacji postojowej we Wrocławiu

Jak dodaje przewoźnik, myjnia we Wrocławiu jest częścią projektu modernizacji stacji postojowej w stolicy Dolnego Śląska. Przebudowane zostały już elementy hali lokomotywowni – przeprowadzone roboty objęły przebudowę kanałów rewizyjnych wraz z nowym torowiskiem oraz posadzkami betonowymi, a także modernizacji poddana została wagonownia. Przewoźnik planuje także budowę budynku magazynowo-biurowego, przebudowę odcinka drogi wewnętrznej, placu ładunkowo-rozładunkowego oraz placu postojowego w rejonie hali wagonowni, przebudowę drogi wewnętrznej w rejonie hali lokomotywowni. Za wykonanie wszystkich prac odpowiedzialna będzie firma Mostostal Warszawa, która przedstawiła najkorzystniejsze oferty w postępowaniach przetargowych.

O opóźnieniu przebudowy pozostałych zapleczy technicznych pisaliśmy tutaj.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Zobacz również:

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Tabor i technika

PKP Intercity szuka wielosystemowych elektrowozów

Jakub Rösler 23 lipca 2024

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Pasażer

PKP Intercity: Co z tą klimatyzacją?

Łukasz Malinowski 23 lipca 2024

PKP Intercity. Wciąż 36% wagonów odstawionych

Tabor i technika

Nowe wagony pojadą w ekspresach PKP Intercity od 2026 roku

Tabor i technika

Blisko 20,3 mln pasażerów PKP Intercity w drugim kwartale 2024

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5