NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]

| inf. pras 08.11.2022 1,5k

Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Rys. PKP Intercity
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
Startuje budowa myjni PKP Intercity we Wrocławiu [wizualizacje]
W PKP Intercity we Wrocławiu wmurowano kamień węgielny pod budowę w pełni zautomatyzowanej eko-myjni. Wykonawcą będzie Mostostal Warszawa. Warta 37 mln inwestycja spełni wszystkie standardy ekologiczne i jest kolejną w ramach rozbudowy, modernizacji i poprawy warunków pracy w stacjach postojowych narodowego przewoźnika. 
Jak informuje przewoźnik, w ramach umowy na terenie bocznicy PKP Intercity we Wrocławiu powstanie myjnia wraz z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą. Planowany termin oddania obiektu to grudzień 2023 r., a wartość inwestycji wynosi 37 mln zł brutto. Dodatkowo wykonawca przeszkoli pracowników przewoźnika i będzie świadczyć usługi gwarancyjne przez okres 3 lat.

Budowa realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 dla projektu „Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” [POIS.05.01.00-00-0022/17-00], na realizację którego PKP Intercity uzyskało dofinansowanie ze środków UE w łącznej wysokości 515 206 885,51 zł. W sumie z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 PKP Intercity pozyskało 1 010 972 287,48 zł.

Ekologiczne rozwiązania

Jak podaje inwestor, myjnia będzie obiektem całorocznym, wyposażonym w system zbierania deszczówki i stanowisko do zabezpieczenia taboru przed oblodzeniem. Ponadto będzie posiadać własną oczyszczalnię ścieków z obiegiem zamkniętym wody technologicznej, pozwalającym na wielokrotne jej wykorzystywanie. Pomieszczenia techniczne zasili energia elektryczna pozyskana z paneli fotowoltaicznych zamontowanych na dachu obiektu. Nowoczesna hala myjni wyposażona zostanie w samojezdne portale ze szczotkami i dyszami wzdłuż linii toru i będzie liczyć ok. 200 metrów długości. Ponadto automatyczne dozowanie środków czyszczących pozwoli na zmniejszenie ich zużycia, skrócenie czasu mycia pojedynczego składu oraz czyszczenie wnętrz pociągów.

– Zrealizowane inwestycje poprawią jakość świadczonych przez PKP Intercity usług dzięki zapewnieniu wysokiego standardu obsługi nowoczesnego taboru, a także przybliżą spółkę do neutralności klimatycznej. Unowocześnienie zaplecza technicznego we Wrocławiu pozwoli na oszczędniejsze gospodarowanie wodą i częściowe pokrycie zapotrzebowania na energię elektryczną ze źródeł odnawialnych. Inwestycja ta poprawi również warunki pracy naszych specjalistów. Łączna wartość wszystkich projektów realizowanych lub już zakończonych na terenie bocznicy kolejowej PKP Intercity we Wrocławiu to ponad 75 mln zł brutto – podkreśla Krzysztof Świerczek, członek zarządu PKP Intercity.

Wrocławska stacja postojowa zyskuje nowe oblicze

Jak podkreśla PKP IC, poza budową myjni, trwa trzeci etap przebudowy hali lokomotywowni na stacji Wrocław Główny. Obiekt ma duże znaczenie dla PKP Intercity – na wrocławskiej stacji postojowej wykonuje się bieżące i awaryjne naprawy taboru oraz przeglądy techniczne pojazdów trakcyjnych od pierwszego do czwartego poziomu utrzymania. Dzięki zakończeniu trzeciego etapu modernizacji obiektu poprawi się jego gospodarka wodna oraz podniesiony zostanie standard utrzymania taboru i ergonomia pracy zatrudnionych specjalistów. Zakończenie prac planowane jest na pierwszy kwartał 2023 roku. Wykonawcą jest również Mostostal Warszawa. Wartość całego kontraktu wynosi blisko 30 mln zł brutto.

Sam Mostostal Warszawa zwiększa zaś swoją aktywność w obszarze inwestycji kolejowych. – Oprócz ważnych inwestycji, które realizujemy we Wrocławiu, jesteśmy również wykonawcą modernizacji Dworca PKP Gdańsk Główny. Od lat pozostajemy sprawnym i wiarygodnym partnerem dla polskich kolei – mówi Jacek Szymanek, Członek Zarządu Mostostalu Warszawa. – Jesteśmy także coraz bardziej obecni na terenie Dolnego Śląska, gdzie realizujemy prestiżowe inwestycje publiczne i prywatne – dodaje. 

W I kwartale 2022 r. zakończyła się przebudowa kanałów rewizyjnych i posadzek w hali wagonowni na bocznicy Wrocław Główny. Wykonawcą prac w ramach wartej 8,6 mln zł brutto umowy była firma EL-IN Sp. z o.o.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (1203)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Wrocław (1203)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5