NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Niemcy: Nowe Twindexxy w Dolnej Saksonii

| Roman Czubiński 02.08.2021 1,6k

Niemcy: Nowe Twindexxy w Dolnej Saksonii
Zdjęcie ilustracyjne fot. LNVG
Niemcy: Nowe Twindexxy w Dolnej Saksonii
Niemcy: Nowe Twindexxy w Dolnej Saksonii
Niemcy: Nowe Twindexxy w Dolnej Saksonii
Organizator transportu w Dolnej Saksonii LNVG wprowadził do eksploatacji pierwszy z dwóch zamówionych zestawów piętrowych Twindexx Vario. Drugi ma zacząć wozić pasażerów w grudniu, po zmianie rocznego rozkładu jazdy. Wyróżnikiem nowych zestawów jest sposób aranżacji wnętrza z dodatkowymi miejscami na wózki dziecięce oraz dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Każdy z zestawów składa się z lokomotywy Traxx, pięciu wagonów przejściowych oraz wagonu sterowniczego. W tym ostatnim na dolnym pokładzie urządzono „przestrzeń wielopokoleniową”, dostosowaną do potrzeb zarówno najmłodszych (miejsce dla różnych rodzajów wózków dziecięcych), jak i najstarszych pasażerów, mających często problemy z poruszaniem się i korzystających z balkoników lub innych urządzeń wspomagających. Zwiększone odstępy między siedzeniami pozwalają na wygodne zajęcie miejsca i przewóz koniecznego sprzętu bez zajmowania korytarza.

Pojemność zestawu to – według danych LNVG – ok. 700 miejsc siedzących. Większość z nich jest dostępna z poziomu podłogi, bez konieczności wchodzenia na stopnie i pomosty. Wszystkie są wyposażone w składane stoliki oraz gniazdka do ładowania urządzeń elektronicznych. W jednym z wagonów środkowych wyznaczono przestrzeń do przewozu rowerów. W trakcie eksploatacji można ją zwiększać lub zmniejszać, dopasowując do potrzeb sezonowych.

LNVG nie poprzestaje na zakupie nowych zestawów piętrowych, ale stopniowo modernizuje też te już posiadane. Program unowocześnienia taboru LNVG (37 lokomotyw i 220 wagonów piętrowych, w tym 37 sterowniczych) przyjęto pod koniec 2019 r. Średni wiek tej floty wynosi dziś 15 lat – jest to połowa zakładanego czasu eksploatacji pojazdów. Dzięki przebudowie zyskają one „przestrzeń wielopokoleniową”. Inne zmiany to montaż nowych siedzeń, gniazdek dla ładowarek, bezprzewodowego Internetu (nie według standardu WiFi, lecz WLAN) oraz systemu monitoringu. Tak odmienione składy mają oferować podróżnym standard porównywalny z najnowszymi Twindexxami. Wykonawcą modernizacji będzie Alstom, który po przejęciu Bombardier Transportation stał się właścicielem praw do zestawów Twindexx oraz ich linii produkcyjnej.

Na razie przebudowie poddano 3 lokomotywy i 8 wagonów, traktowanych jako poligon doświadczalny przed modernizacją reszty. Ostatnie pojazdy mają wyjechać z warsztatów za 5 lat. Zamówienie nowych Twindexxów ma zapewnić spółce rezerwę taborową, konieczną dla sprawniejszej realizacji programu.

LNVG jest należącym do landu organizatorem regionalnych połączeń osobowych w Dolnej Saksonii. Niedawno zamówił w Alstomie piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5