Partnerzy serwisu:

Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii

Michał Szymajda 26.02.2021 5,5k

arrow
arrow
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
fot. Alstom
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Alstom bliski dostaw unikalnych zespołów trakcyjnych dla Dolnej Saksonii
Zarząd transportu Dolnej Saksonii wskazał Alstom jako preferowanego dostawcę 34. częściowo piętrowych zespołów trakcyjnych. Kontrakt jest warty 760 milionów euro.
– Dolna Saksonia nigdy dotąd nie zamawiała tak dużej liczby pociągów w ramach jednego zamówienia – powiedział minister transportu landu Bernd Althusmann, po ogłoszeniu przez LNVG (zarządca transportu) preferowanego dostawcy elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ostateczny wybór ma zostać zatwierdzony 8 marca 2021.

Kontrakt dla Dolnej Saksonii jest niezwykle ciekawy, opiewa bowiem na budowę zespołów trakcyjnych w układzie dotąd nieznanym. Na 34 ezte składać się będą bowiem sterownicze wagony piętrowe i środkowe wagony jednopokładowe. Tych pierwszych będzie 68, tych drugich – 86 (część ezt będzie czterowagonowa, a część sześciowagonowa). Do tej pory Siemens i Alstom budowali pociągi w układzie mieszanym, ale wagony piętrowe nigdy nie były wagonami sterowniczymi (czołowymi), a tak właśnie będzie w wypadku tego kontraktu.

Wagony środkowe będą zupełnie pozbawione barier w postaci schodów i podestów, znajdzie się tam przestrzeń na większy bagaż, wózek inwalidzki, dziecięcy i sporo miejsc dla rowerów. Z kolei wagony piętrowe mają mieć rekordowo dużo miejsca na górnym pokładzie, pozwalając wygodnie zająć miejsce i przemieszczać się nawet wysokim osobom. Niezwykły będzie system informacji pasażerskiej, który już na peronie wskaże pasażerom ile miejsc pozostaje wolnych w danych wagonie. Ezt mają mieć możliwość bardzo szybkiego łączenia się w pary i rozpinania, w celu przyspieszenia obsługi relacji łączonych.

W zamówieniu bardzo postawiono na niski poziom hałasu i LNVG już teraz reklamuje je jako „najcichsze w Niemczech”. Oprócz ezt zamówiono też rekordowy 30-letni okres utrzymania ich przez producenta. Baza do obsługi pojazdów ma powstać w okolicach Bremen. Ma być tak zaprojektowana, by większość manewrów wykonywać bez użycia trakcji spalinowej.

Zespoły trakcyjne od grudnia 2024 roku mają obsługiwać regionalne ekspresy na trasach Hannover – Bremen – Oldenburg – Norddeich Mole/Wilhelmshaven, Hannover – Bremen – Bremerhaven oraz Osnabrück – Bremen – Bremerhaven.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony