Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nie będzie wojskowego remontu linii 231 z Inowrocławia do Mogilna

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
26-10-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nie będzie wojskowego remontu linii 231 z Inowrocławia do Mogilna
fot. Klimalno, lic. CC BY-SA 3.0Inowrocław
Ministerstwo Obrony Narodowej nie sfinansuje jednak remontu leżącej na Kujawach linii kolejowej nr 231. W najbliższym czasie resort będzie zaangażowany przede wszystkim w odbudowę lubuskiej trasy Zebrzydowa – Żagań. Na jej części torowisko zostało fizycznie rozebrane.

Na początku roku – jeszcze przed inwazją wojsk rosyjskich na Ukrainę – polskie Ministerstwo Obrony Narodowej przedstawiło swoje plany dotyczące infrastruktury kolejowej. Resort regularnie wykłada bowiem środki na remont odcinków, które mogą być przydatne do celów wojskowych, a nie są modernizowane dzięki finansowaniu z innych źródeł, bo mają charakter peryferyjny i nie ma konkretnych planów ich wykorzystania w ruchu cywilnym. Na liście linii mających przejść naprawy znalazła się ta oznaczona numerem 231.

Do remontu może dojść najwcześniej w 2025 r.

Linia ta łączy Inowrocław-Rąbinek z Mogilnem przez Kruszwicę i od lat nie jest wykorzystywana w ruchu pasażerskim. Na znacznym odcinku jest też nieprzejezdna. Skromny ruch towarowy utrzymywany jest tylko pomiędzy Inowrocławiem a Kruszwicą, a stan toru pozwala na przejazd jedynie z minimalnymi prędkościami. Od trasy odgałęzia się bocznica do jednostki wojskowej.

Do zapowiadanych prac – przynajmniej w najbliższym czasie – jednak nie dojdzie. – W latach 2023 – 2024 nie przewidujemy inwestycji na linii kolejowej nr 231 – stwierdza bowiem Wydział Prasowy Centrum Operacyjnego Ministra Obrony Narodowej. Służby prasowe resortu nie informują o przyczynach takiej decyzji.

Niebawem początek prac na trasie Zebrzydowa – Żagań

Bez zmian realizowane mają być natomiast plany remontu częściowo rozebranej już linii nr 283 Zebrzydowa – Żagań. – Została podpisana umowa na realizację inwestycji – wskazał MON w krótkim komunikacie. Będzie to największa w ciągu kilku ostatnich lat kolejowa inwestycja resortu, bo na sporej części trasy szlak fizycznie nie istnieje. Więcej o podpisaniu umowy na wykonanie tego zadania, a także ramach czasowych tej inwestycji można przeczytać tutaj.

W przyszłym roku zakończyć ma się natomiast realizowana od kilku lat „wojskowa” przebudowa linii nr 410 na Pomorzu Zachodnim. W ciągu minionej dekady MON sfinansował prace m.in. na trasach do Krapkowic, Maszewa Lęborskiego czy Przewozu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Kasper Fiszer 06 sierpnia 2025

PKP SA rozbierze dwie linie kolejowe na Kujawach

Infrastruktura

PKP SA rozbierze dwie linie kolejowe na Kujawach

Jakub Rösler 09 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Infrastruktura

Tomaszów – Skarżysko: Przetarg na projekt opóźniony

Kasper Fiszer 14 sierpnia 2025

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

Zobacz również:

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Kasper Fiszer 06 sierpnia 2025

PKP SA rozbierze dwie linie kolejowe na Kujawach

Infrastruktura

PKP SA rozbierze dwie linie kolejowe na Kujawach

Jakub Rösler 09 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij