Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
15-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją
Graf. PKP IntercityWizualizacja wagonu sterowniczego nowych push-pulli. Czy do zakupów w ogóle dojdzie?
Olbrzymia różnica pomiędzy zaplanowanym kosztorysem a realną ofertą z rynku w ofercie na zakup piętrowych pociągów push-pull dla PKP Intercity, prawdopodobnie sprawi, że przewoźnik zamiast wagonów i lokomotyw kupi zespoły trakcyjne.

Już w grudniu pisaliśmy, że PKP Intercity prawdopodobnie nie zdecyduje się na kupno zestawów push-pull. Jedyna złożona w przetargu oferta – przez konsorcjum Pesa-Newag (Pesa miała odpowiadać za wagony, a Newag za lokomotywy i być może, za wagony sterownicze) jest stanowczo zbyt droga i to pomimo zmiany parametrów przetargu i wydłużenia terminów dostaw.

– Owszem, widzimy, że PKP Intercity szuka alternatywy dla zakupu push-pulli. To oczywiście nie jest dobrą informacją dla konsorcjum Newag – Pesa i dla Newagu także. Przy obecnym stanie portfela produkcyjnego, raczej nie złożymy oferty w zapowiadającym się przetargu na piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne. Takiego produktu nie mamy w ofercie, pojazd taki Newag musiałby opracować od podstaw, jest na to za mało czasu, a my mamy pełne ręce roboty – powiedział Józef Michalik, wiceprezes Newagu. Ale współpracą z PKP Intercity nie musi być rozczarowany, bo państwowy operator właśnie zamówił w Newagu kolejne szybkie lokomotywy, za sporą, ale mieszczącą się w budżecie kwotę.

Czy Newag weźmie udział w przetargu na dwunapędowe pojazdy PKP Intercity?

– Newag ma w ofercie pojazdy dwunapędowe. Ostatnio zakończyliśmy ich dostawy na Podkarpacie, wkrótce pojadą one też na Pomorze. Ale nie są to pojazdy, które spełniają wymagania PKP Intercity. W tych, które chce kupić PKP Intercity podłoga ma być na innej wysokości, mają inną pojemność. Pojazd taki trzeba by projektować i homologować od zera – powiedział Michalik.

Newag nie dostarczy też do PKP Intercity wagonów pasażerskie. Oferta nowosądeckiej firmy w przetargu na 300 nowych pojazdów okazała się droższa niż FPS i to FPS prawdopodobnie będzie je budować.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Tabor i technika

PKP Intercity: Już 70 Griffinów 160

Roman Czubiński 30 kwietnia 2025

Tak będzie wyglądać hybrydowy Impuls PKP Intercity (wizualizacja)

Tabor i technika

Newag z wizytą w Korei Południowej

Biznes

Newag z wizytą w Korei Południowej

Mikołaj Kobryński 15 kwietnia 2025

Zobacz również:

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

Pasażer

PKP Intercity: Dodatkowa pula promocyjnych biletów na długi weekend

inf. pras. PKP Intercity 13 sierpnia 2025

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Tabor i technika

PKP Intercity chce mieć swoje push-pulle

Jakub Rösler 13 sierpnia 2025

Malepszak: Dostaniemy sprawdzony, piętrowy tabor produkowany w Polsce

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij