NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Na montaż ETCS w Husarzach jeszcze poczekamy

| Jakub Rösler 25.04.2022 3,7k

Na montaż ETCS w Husarzach jeszcze poczekamy
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
W trwającym właśnie przetargu na montaż systemu ETCS w 10 lokomotywach Husarz, znacznie przedłużono termin składania ofert. Zamiast kwietnia, oferty można teraz składać aż do 30 września bieżącego roku.
W tym roku mija 10 lat, odkąd PKP Intercity próbuje zamontować system ETCS w 10 lokomotywach EU44, które otrzymały przydomek Husarz. Są to jedyne lokomotywy w obecnej flocie przewoźnika, które są zdolne rozpędzać się do prędkości 200 km/h, a co za tym idzie, prowadzić składy wagonowe właśnie z taką prędkością. By było to jednak możliwe, potrzebują one systemu ETCS, którego próby montażu trwają już dekadę.

PKP Intercity prowadzi aktualnie piąte postępowanie dotyczące montażu systemu ETCS w lokomotywach Husarz. Pierwotny termin składania ofert ustalono na 12 stycznia bieżącego roku, lecz później był on przekładany. Otwarcie ofert miało nastąpić na początku kwietnia, lecz ponownie się to nie udało, a termin na składanie ofert przesunięto tym razem nie o kilka tygodni, a o kilka… miesięcy. Nowa data to 30 września 2022 roku, kiedy to oferty mają zostać otwarte. Zapytaliśmy więc przewoźnika o to, dlaczego termin wydłużono aż do końcówki września.

– Przedłużenie terminu na składanie ofert dotyczących urządzeń ETCS do końca września 2022 r. wynika z wniosku złożonego do postępowania przez potencjalnego wykonawcę. Wskazano w nim okoliczności, które mają wpływ na sporządzanie oferty i realizację zamówienia – przekazał nam Agnieszka Serbeńska, z zespołu prasowego PKP Intercity.

Bez systemu ETCS lokomotywy Husarz nie mogą kursować z maksymalną prędkością, a aby prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h potrzebują dwóch maszynistów. Husarze prowadzą pociągi z Warszawy do Berlina gdyż są jedynymi wielosystemowymi elektrowozami we flocie przewoźnika. Gdy okresowo część z nich jest wyłączona z eksploatacji na skutek usterek bądź wypadków, często dochodzi do opóźnień “berlińskich” ekspresów, które muszą zmieniać lokomotywę w Poznaniu bądź Rzepinie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5