Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Na montaż ETCS w Husarzach jeszcze poczekamy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
25-04-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Na montaż ETCS w Husarzach jeszcze poczekamy
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
W trwającym właśnie przetargu na montaż systemu ETCS w 10 lokomotywach Husarz, znacznie przedłużono termin składania ofert. Zamiast kwietnia, oferty można teraz składać aż do 30 września bieżącego roku.

W tym roku mija 10 lat, odkąd PKP Intercity próbuje zamontować system ETCS w 10 lokomotywach EU44, które otrzymały przydomek Husarz. Są to jedyne lokomotywy w obecnej flocie przewoźnika, które są zdolne rozpędzać się do prędkości 200 km/h, a co za tym idzie, prowadzić składy wagonowe właśnie z taką prędkością. By było to jednak możliwe, potrzebują one systemu ETCS, którego próby montażu trwają już dekadę.

PKP Intercity prowadzi aktualnie piąte postępowanie dotyczące montażu systemu ETCS w lokomotywach Husarz. Pierwotny termin składania ofert ustalono na 12 stycznia bieżącego roku, lecz później był on przekładany. Otwarcie ofert miało nastąpić na początku kwietnia, lecz ponownie się to nie udało, a termin na składanie ofert przesunięto tym razem nie o kilka tygodni, a o kilka… miesięcy. Nowa data to 30 września 2022 roku, kiedy to oferty mają zostać otwarte. Zapytaliśmy więc przewoźnika o to, dlaczego termin wydłużono aż do końcówki września.

– Przedłużenie terminu na składanie ofert dotyczących urządzeń ETCS do końca września 2022 r. wynika z wniosku złożonego do postępowania przez potencjalnego wykonawcę. Wskazano w nim okoliczności, które mają wpływ na sporządzanie oferty i realizację zamówienia – przekazał nam Agnieszka Serbeńska, z zespołu prasowego PKP Intercity.

Bez systemu ETCS lokomotywy Husarz nie mogą kursować z maksymalną prędkością, a aby prowadzić pociągi z prędkością 160 km/h potrzebują dwóch maszynistów. Husarze prowadzą pociągi z Warszawy do Berlina gdyż są jedynymi wielosystemowymi elektrowozami we flocie przewoźnika. Gdy okresowo część z nich jest wyłączona z eksploatacji na skutek usterek bądź wypadków, często dochodzi do opóźnień “berlińskich” ekspresów, które muszą zmieniać lokomotywę w Poznaniu bądź Rzepinie.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LTG Cargo kupuje nowe lokomotywy elektryczne za 100 mln euro

Przetargi

Koleje Mazowieckie z wielkim przetargiem. Kupią do 50 ezetów

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5