Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dekada prób montażu ETCS w Husarzach. Kolejne fiasko

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
12-11-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Dekada prób montażu ETCS w Husarzach. Kolejne fiasko
Fot. krzys, SM42.pl
Od 2012 roku PKP Intercity próbuje doposażyć swoje lokomotywy Husarz w system ERTMS/ETCS. Już po raz czwarty nie udało się jednak wybrać wykonawcy dla tej inwestycji.

To jeden z najdłuższych procesów inwestycyjnych na polskiej kolei. W lipcu 2012 roku PKP intercity ogłosiło przetarg na dostarczenie i uruchomienie urządzeń pokładowych do sterowania ruchem kolejowym – ETCS – w lokomotywach EU44 „Husarz”, czyli Siemens Eurospirnter. Celem jest rezygnacja z podwójnej obsady przy prędkości maksymalnej 160 km/h (choć wymogu drugiego maszynisty nie ma w wielu innych krajach), a także ewentualne podwyższenie jej do 200 km/h. Z dziesięciu Husarzy, tylko jeden posiada urządzenia ETCS – i to starszego typu. 

Postępowania na montaż systemu już trzykrotnie się nie udały. Ostatnią, czwartą próbę ogłoszono w marcu tego roku. Przedmiotem było dostarczenie, zabudowa, uruchomienie oraz wdrożenie do eksploatacji pokładowych urządzeń ERTMS/ETCS poziomu 1 i 2 z wersją Baseline 3.4.0 lub nowszą wraz z systemem GSM-R na wszystkich dziesięciu lokomotywach. Zwycięzca miał też utrzymywać system przez trzy lata. Teraz, po ośmiu miesiącach od rozpoczęcia postępowania, zostało ono unieważnione z powodu braku ofert. Oznacza to, że montaż systemu jest w zasadzie niemożliwy przed upływem dziesiątej rocznicy ogłoszenia pierwszego postępowania.

Jeden z Husarzy wciąż jest w naprawie po wypadku, do którego doszło w styczniu 2020 roku. Inny, uszkodzony w sierpniu 2019 roku, wrócił niedawno do eksploatacji.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Infrastruktura

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Michał Szymajda 22 marca 2023

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Tabor i technika

System ETCS dla każdej linii kolejowej?

Infrastruktura

System ETCS dla każdej linii kolejowej?

Jakub Madrjas 07 czerwca 2021

Zobacz również:

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Infrastruktura

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Michał Szymajda 22 marca 2023

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Tabor i technika

System ETCS dla każdej linii kolejowej?

Infrastruktura

System ETCS dla każdej linii kolejowej?

Jakub Madrjas 07 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5