Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Modertrans i PTS kupują z Włoch ATR220. Oficjalne potwierdzenie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Modertrans i PTS kupują z Włoch ATR220. Oficjalne potwierdzenie
Fot. Moliva, commons.wikimedia.org
Polskie spółki Modertrans i Public Transport Service zawiązały konsorcjum, w celu zakupienia i naprawy odstawionych we Włoszech pociągów spalinowych produkcji Pesy. 

Jak podaje portal ferrovie.info, chodzi o należące do Ferrovienord (FNM) pojazdy popularnej we Włoszech serii ATR220 produkcji Pesy o numerach 024 i 025. O ich sprzedaży przez przewoźnika z Lombardii pisaliśmy w czerwcu ubiegłego roku - cena wywoławcza wynosiła zaledwie 403 tysiące euro.

Trójczłonowe pojazdy są odstawione już od 2015 roku, ze względu m. in. na awarię silnika i problemy z wózkami; formalnie jednak wycofano je z ruchu dopiero w 2020 roku. Przejechały po ok. pół miliona kilometrów.

"Rynek Kolejowy" nieoficjalnie potwierdził informację o ofercie złożonej przez polskie konsorcjum. Nie jest natomiast pewne, że pojazdy trafią na polskie tory - ze względu na duże zapotrzebowanie na spalinowe zespoły trakcyjne w Europie, konsorcjum może zdecydować się na różne warianty. Przywracania pojazdów do ruchu potrwać może ok. pół roku.

Spółki PTS i Modertrans mają doświadczenie w naprawie i modernizacji taboru kolejowego. Pesa dostarczyła przez lata do Włoch ponad 90 pojazdów typu ATR220.

Aktualizacja godz. 13:20: Oficjalne stanowisko konsorcjum

Otrzymaliśmy od spółek następujące oświadczenie, potwierdzające nasze informacje: Działając w imieniu Konsorcjum Spółek Modertrans Poznań  oraz Public Transport Service niniejszym potwierdzamy, że Konsorcjum wygrało przetarg ogłoszony przez FNM na  zakupu dwóch pojazdów ATR 220. Obecnie trwają formalne prace związanie z finalizacją umowy. Na ten moment nie jesteśmy w stanie określić kto będzie finalnym dysponentem pojazdów, ponieważ analizujemy różne warianty biznesowe tego projektu tj. sprzedaż lub najem. Priorytetem dla Konsorcjum jest sprowadzenie pojazdów do Polski oraz rozpoczęcie procesu ich naprawy. Naszym zdaniem pojazdy ATR 220 to jednostki w dobrym stanie technicznym, których specyfikacja wpasowuje się w potrzeby zarówno rynku krajowego jak i zagranicznego. Według naszych planów pojazdy powinny być gotowe do ruchu w 2024 roku.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Zintegrowany transport

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Bartosz Chochołowski 10 stycznia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tabor i technika

Łódź: Wszystkie Moderusy już w zajezdni

Zintegrowany transport

Łódź: Wszystkie Moderusy już w zajezdni

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

Zobacz również:

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Tabor i technika

Pesa zbudowała pierwszy pociąg dla Ghany! [zdjęcia]

Jakub Madrjas 19 stycznia 2024

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Tabor i technika

Strategia taborowa PKP Intercity nieco kuleje

Michał Szymajda 15 stycznia 2024

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Zintegrowany transport

Pierwszy nowy tramwaj Pesy dla Wrocławia prawie gotowy

Bartosz Chochołowski 10 stycznia 2024

PKP Intercity: Piętrowe ezety mogą być alternatywą dla drogich push-pulli

Tabor i technika

Łódź: Wszystkie Moderusy już w zajezdni

Zintegrowany transport

Łódź: Wszystkie Moderusy już w zajezdni

Roman Czubiński 18 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5