NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem

| inf. pras 12.07.2021 3,8k

PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
Fot. PTS
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
PTS zakończył modernizację SA108-010 przed czasem
Spółka Public Transport Service przekazała wielkopolskiemu Urzędowi Marszałkowskiemu pojazd SA108-010 po wykonanej naprawie głównej (P5) z modernizacją. 
Przekazanie pojazdu odbyło się 6 lipca w bazie Kolei Wielkopolskich. Następnego dnia przewoźnik wprowadził pojazd do eksploatacji. Warto przypomnieć, że umowa na wykonanie naprawy została zawarta 25 czerwca 2020 roku w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Wartość umowy to 5.411.815,50 zł brutto.

Termin realizacji umowy został ustalony na 380 dni kalendarzowych, licząc od dnia podpisania umowy. Spółka Public Transport Service podkreśla, że mimo panującej w trakcie realizacji umowy pandemii ukończyła i przekazała pojazd do eksploatacji przed czasem.

Głęboki zakres naprawy


Pojazd SA108-010 został w pierwszej kolejności całkowicie rozebrany do konstrukcji, która została poddana naprawie głównej – zakres naprawy był tak głęboki, iż pojazd zyskał całkowicie nowe poszycie. Wszystkie kluczowe podzespoły pojazdu, w szczególności powerpack, wózki, zestawy kołowe, przekładnie, układ hamulcowy zostały zdemontowane i następnie wysłane do naprawy do poszczególnych naszych partnerów handlowych – podaje PTS.

Pojazd zyskał szereg unowocześnień takich jak: system monitoringu, system informacji pasażerskiej, oświetlenia wewnętrznego oraz sufitów. Ponadto pojazd został wyposażony w nowe fotele pasażerskie, które z pewnością poprawią komfort podróżnych. W trosce o środowisko pracy maszynistów Spółka Public Transport Service zastosowała specjalną, wygłuszającą wykładzinę w kabinie maszynisty oraz zamontowała rolety okienne.

Nowe doświadczenie dla PTS


- Projekt realizacji naprawy głównej P5 był dużym wyzwaniem dla spółki. Mieliśmy już co prawda doświadczenia w naprawach P4, P3 zarówno pojazdów spalinowych jak i elektrycznych ale skala prowadzenia naprawy głównej oraz unowocześnień na pojeździe SA108-010 wymagała szczególnego reżimu w obszarach technicznych oraz logistycznych – informuje Jacek Tomasik, dyrektor marketingu Spółki Public Transport Service. - W tym obszarze bardzo pomogły nam systemy jakościowe, które wdrożyliśmy w firmie tj. ISO TS (IRIS). Cieszy nas, że pojazd oddajemy do dyspozycji pasażerów mimo, że w trakcie realizacji umowy musieliśmy mierzyć się bezpośrednio z konsekwencjami choroby Covid-19. Realizacja tego projektu dała nam nowe doświadczenia dzięki którym w przyszłych , podobnych projektach będziemy mogli jeszcze bardziej efektywnie wykorzystywać nasz potencjał – podkreśla.

Przypomnijmy, że obecnie Spółka Public Transport Service realizuje umowę wykonania naprawy rewizyjnej pojazdu elektrycznego ED78-010 (Impuls) oraz kolejnego pojazdu serii SA108-008, ponadto Spółka wykonuje przeglądy trzeciego poziomu utrzymania oraz naprawy awaryjne i powypadkowe zarówno pojazdów elektrycznych jak i spalinowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (969)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (969)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5