Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja Magistrali Węglowej przez Bytom zakończy się później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
18-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja Magistrali Węglowej przez Bytom zakończy się później
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nie w przyszłym, a dopiero w 2025 roku zakończy się przebudowa południowego odcinka Magistrali Węglowej z Chorzowa przez Bytom.

W 2020 roku Porr podpisał umowę z PKP PLK na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych na odcinku linii kolejowej 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość podpisanego kontraktu to 1, 242 miliarda złotych netto. O planowanych efektach prac pisaliśmy tutaj.

Po zakończeniu projektowania, w marcu ubiegłego roku całkowicie zamknięta została linia na odcinku od Chorzowa do Tarnowskich Gór (choć w wyniku nieporozumienia aż o rok za wcześnie zniknął z tej trasy pociąg PKP Intercity). Niedawno ruszyła modernizacja zabytkowej hali peronowej w Bytomiu.

Termin wykonania zakresu podstawowego wynosił 41 miesięcy, co oznacza że prace powinny zakończyć się w maju 2024 roku. Tak się jednak nie stanie. - Z uwagi na zwiększony zakres zadania w stacji Bytom, przesunięciu uległ termin zakończenia inwestycji. Zakończenie zadania planowane jest w 2025 r., jednakże całość zmodernizowanej infrastruktury pasażerskiej zostanie udostępniona w III kwartale 2024 roku - informuje Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. 

Jak wyjaśnia, zgodnie z ustaleniami pomiędzy PLK a Miastem Bytom oraz Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przebudowa stacji Bytom objęła dodatkowe elementy, takie jak historyczne przeszklenia oraz wykonanie wzmocnień hali peronowej. - Takie rozwiązanie pozwoli na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru hali peronowej, o co wnioskowali lokalni społecznicy. Odnowione zostaną też dwa przejścia podziemne, w tym przejście na perony - podsumowuje przedstawicielka spółki.


 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij