Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Modernizacja Magistrali Węglowej przez Bytom zakończy się później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-07-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Modernizacja Magistrali Węglowej przez Bytom zakończy się później
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Nie w przyszłym, a dopiero w 2025 roku zakończy się przebudowa południowego odcinka Magistrali Węglowej z Chorzowa przez Bytom.

W 2020 roku Porr podpisał umowę z PKP PLK na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych na odcinku linii kolejowej 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość podpisanego kontraktu to 1, 242 miliarda złotych netto. O planowanych efektach prac pisaliśmy tutaj.

Po zakończeniu projektowania, w marcu ubiegłego roku całkowicie zamknięta została linia na odcinku od Chorzowa do Tarnowskich Gór (choć w wyniku nieporozumienia aż o rok za wcześnie zniknął z tej trasy pociąg PKP Intercity). Niedawno ruszyła modernizacja zabytkowej hali peronowej w Bytomiu.

Termin wykonania zakresu podstawowego wynosił 41 miesięcy, co oznacza że prace powinny zakończyć się w maju 2024 roku. Tak się jednak nie stanie. - Z uwagi na zwiększony zakres zadania w stacji Bytom, przesunięciu uległ termin zakończenia inwestycji. Zakończenie zadania planowane jest w 2025 r., jednakże całość zmodernizowanej infrastruktury pasażerskiej zostanie udostępniona w III kwartale 2024 roku - informuje Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP PLK. 

Jak wyjaśnia, zgodnie z ustaleniami pomiędzy PLK a Miastem Bytom oraz Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, przebudowa stacji Bytom objęła dodatkowe elementy, takie jak historyczne przeszklenia oraz wykonanie wzmocnień hali peronowej. - Takie rozwiązanie pozwoli na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru hali peronowej, o co wnioskowali lokalni społecznicy. Odnowione zostaną też dwa przejścia podziemne, w tym przejście na perony - podsumowuje przedstawicielka spółki.


 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5