NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

Bytom utracił jedyny Skarbek. Przez modernizację, której jeszcze nie ma

| Jakub Madrjas 10.03.2021 77

Bytom utracił jedyny Skarbek. Przez modernizację, której jeszcze nie ma
Fot. Marcin Kucięba, SM42.pl
Od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy przez Tarnowskie Góry i Bytom przestał kursować ostatni pociąg dalekobieżny – IC Skarbek. Powróci dopiero za kilka lat, po zakończeniu modernizacji linii.
Na problem mieszkańców miast północnej części konurbacji górnośląskiej zwrócił nam uwagę jeden z parlamentarzystów. Chodzi o to, że po linii kolejowej nr 131 (Magistrala Węglowa) przez Chorzów Batory, Tarnowskie Góry i Bytom przestał od grudnia kursować ostatni pociąg dalekobieżny – IC Skarbek. Według jego źródeł, pociąg wycofano stąd w wyniku nieporozumienia – zakładano, że kursowanie pociągu nie będzie możliwe z powodu modernizacji linii, która jednak wcale nie rozpocznie się w tym roku. Wykonawca musi bowiem najpierw ukończyć projektowanie.

Pociągi dalekobieżne nie wrócą przez kilka lat?


Sprawę wyjaśnia rzecznik resortu infrastruktury Szymon Huptyś. – Plany modernizacyjne zarządcy infrastruktury kolejowej, PKP Polskich Linii Kolejowych SA, obowiązujące na etapie konstruowania rocznego rozkładu jazdy 2020/2021, związane były z brakiem możliwości złożenia przez PKP Intercity SA wniosku o przydzielenie trasy pociągu po linii kolejowej nr 131 – informuje.

– Ze względu na aktualizację przez zarządcę infrastruktury planów modernizacji tej linii, prowadzącej m.in. przez Chorzów, analizowane są możliwości skierowania niektórych pociągów na tę linię w ramach aktualizacji rocznego rozkładu jazdy 2020/202 – dodaje rzecznik ale zastrzega, że całkowite zamknięcie linii nr 131 na kluczowym w tej sprawie odcinku jest wyznaczone w całym rocznym rozkładzie jazdy 2021/2022. – Tak więc przetrasowanie pociągów po magistrali węglowej byłoby rozwiązaniem tymczasowym i trwającym ok. 6 miesięcy do czasu rozpoczęcia prac modernizacyjnych – wskazuje. Warto dodać, że linią wciąż kursują pociągi Kolei Śląskich.

Więcej pociągów po modernizacji

Jak dodaje rzecznik resortu infrastruktury, samo skierowanie pociągów przez Bytom i Tarnowskie Góry wynikało z prac modernizacyjnych na linii kolejowej nr 1. Na koniec podaje też jednak dobrą wiadomość dla mieszkańców: po zakończeniu modernizacji – zgodnie z zapisami Planu Transportowego, planowane jest uruchomienie od 2 do 4 par pociągów relacji Katowice – Warszawa przez Tarnowskie Góry (nie więcej, bo trasa podstawowa dla ciągu komunikacyjnego Katowice – Warszawa – Katowice realizowana jest przez Sosnowiec i Zawiercie).

Jak informuje Katarzyna Głowacka z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, prace budowlane na linii kolejowej nr 131 na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie przewidziano na lata 2022–2024.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2021
NUMER 03/2021
Tematem numeru jest przyszłość przewozów towarowych w dobie przesądzonego już odejścia od energetyki węglowej. Piszemy również o niepokojącym dla branży braku przetargów PKP PLK. Mamy też jednak dobre informacje, bo wyniki liderów rynku są rekordowe. W tym miesiącu przyglądamy się dokładniej infrastrukturze w regionie łódzkim i dolnośląskim. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5