Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wystartowały prace na odcinku linii 104 Klęczany – Nowy Sącz

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
08-09-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wystartowały prace na odcinku linii 104 Klęczany – Nowy Sącz
fot. PKP PLKLinia kolejowa 104
PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o rozpoczęciu prac na linii 104 na krótkim odcinku Klęczany – Nowy Sącz. W trakcie realizacji są także prace między Chabówką a Rabką Zaryte, ale pozostałe odcinku wciąż nie mają wykonawców.

Jak poinformowała dziś w obecności polityków PKP PLK, dla prac na odcinku Klęczany – Nowy Sącz, wykonawca - wybrany w przetargu Torpol - przygotował już teren budowy. We wrześniu ruszyły roboty budowlane. Istniejące elementy torów, obiektów inżynieryjnych zostaną rozebrane. W zamian wybudowana będzie nowa infrastruktura kolejowa, w tym m.in. tory wraz z siecią trakcyjną, obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Jak podaje PLK, istotny zakres prac stanowi przebudowa stacji Marcinkowice oraz przystanków Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto. Powstaną na nich nowe perony, przejście podziemne, winda i dojścia.

Prace realizowane są także na odcinku Chabówka – Rabka Zaryte, gdzie wykonawcą jest Budimex. Obecnie, oprócz usuwanych kolizji z siecią gazową, wodociągową oraz elektroenergetyczną i teletechniczną - wykonywane są m.in. roboty ziemne. Są one związane ze wzmocnieniem dróg i gruntu oraz z budową przejść pod torami w Rabce Zaryte i w Rabce Zdroju, a także mostów i przepustów.

Wartość realizowanych prac, wynikająca z umów z wykonawcami na odcinku Klęczany – Nowy Sącz i Chabówka - Rabka Zaryte, to nieco ponad 1,1 mld zł netto. Jak podaje PKP PLK nie dla wszystkich, a tylko "dla większości odcinków linii nr 104" zawarta jest umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym w ramach KPO. Umowę podpisano w kwietniu br. z Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a pieniądze (3,9 mld zł) zapewnia PFR. Jak jednak informowaliśmy dzisiaj, na przeszkodzie może stanąć znacznie przekroczony budżet w jednym z pozostałych przetargów. Wciąż brakuje też ogłoszenia postępowania na przebudowę stacji Limanowa.

Modernizacja linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz, jest częścią większego przedsięwzięcia zarządcy infrastruktury kolejowej o nazwie „Podłęże – Piekiełko”. Inwestycja PKP PLK S.A., oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmuje budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną. Na zasadnicze prace przy budowie nowej linii nie ogłoszono jeszcze przetargów; ma to nastąpić w przyszłym roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

Pasażer

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

inf. pras PKP PLK 10 października 2023

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

jm, Rynek Kolejowy 19 października 2015

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Zobacz również:

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

Pasażer

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

inf. pras PKP PLK 10 października 2023

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

jm, Rynek Kolejowy 19 października 2015

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5