Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK kupuje części rozjazdowe na zapas
PKP PLK rozpisała przetarg na dostawy części rozjazdowych z przeznaczeniem na zapas awaryjny, na linie, po których kursują pociągi Ekspress Intercity i Ekspress Intercity Premium.

Zamawiający podzielił zamówienie na części oraz zastrzegł prawo rozszerzenia dostaw o dostawy opcjonalne w wysokości do 20 proc. zamówienia. Dostawy odbędą się w latach 2015-2016.

- Jest to pierwszy tego typu przetarg na części rozjazdowe z przeznaczeniem na zapas awaryjny. Chcemy skrócić maksymalnie czas usuwania usterek i awarii stąd decyzja o utworzeniu zapasów awaryjnych w zakresie najbardziej niezbędnym dla branży drogowej - są to wybrane typy części rozjazdowych: półzwrotnic i krzyżownic. Posiadanie takich elementów zapewni szybki dostęp do najbardziej typowych części zamiennych. Pozwoli to znacznie skrócić czas usunięcia awarii, a tym samym czas ew. ograniczeń w ruchu kolejowym. Typowy czas dostawy przez producenta takich elementów, ze względu na długi proces produkcyjny, wynosi ok. 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia - tłumaczy rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Jak dodaje, wszystkie rozjazdy jak również części zamienne dostarczane na sieć PLK podlegają warunkom gwarancyjnym określonym w umowie dostaw. Procedura gwarancyjna stosowana jest tylko w przypadkach niestandardowego nadmiernego zużycia elementów rozjazdowych. - Celem powstania zapasu awaryjnego nie jest dostarczanie jego części do wymiany w ramach planowej pracy utrzymaniowej, lecz w przypadkach awaryjnych, np. pęknięć, w celu szybkiej ich wymiany i zlikwidowania ograniczeń w ruchu pociągów. Większość wymian awaryjnych dotyczy elementów rozjazdów, które nie podlegają już gwarancji - dodaje rzecznik.

Z rynku wykonawców dochodzą do nas jednak niepokojące informacje, dotyczące zakresu zamówienia. Jedno z zadań może wykonać tylko jeden dostawca. Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

inf. prasowa 03 listopada 2017

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

Pasażer

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

PAP, PKP Intercity, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

Infrastruktura

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2010 15 kwietnia 2010

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Zobacz również:

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

inf. prasowa 03 listopada 2017

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

Pasażer

Związkowcy zablokowali tory w trzech miejscach

PAP, PKP Intercity, 7 kwietnia 2010 07 kwietnia 2010

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

Infrastruktura

Kolejne prace na linii Wrocław Jelenia Góra

PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji, 15 kwietnia 2010 15 kwietnia 2010

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5