Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK kupuje części rozjazdowe na zapas

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
19-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK kupuje części rozjazdowe na zapas
PKP PLK rozpisała przetarg na dostawy części rozjazdowych z przeznaczeniem na zapas awaryjny, na linie, po których kursują pociągi Ekspress Intercity i Ekspress Intercity Premium.

Zamawiający podzielił zamówienie na części oraz zastrzegł prawo rozszerzenia dostaw o dostawy opcjonalne w wysokości do 20 proc. zamówienia. Dostawy odbędą się w latach 2015-2016.

- Jest to pierwszy tego typu przetarg na części rozjazdowe z przeznaczeniem na zapas awaryjny. Chcemy skrócić maksymalnie czas usuwania usterek i awarii stąd decyzja o utworzeniu zapasów awaryjnych w zakresie najbardziej niezbędnym dla branży drogowej - są to wybrane typy części rozjazdowych: półzwrotnic i krzyżownic. Posiadanie takich elementów zapewni szybki dostęp do najbardziej typowych części zamiennych. Pozwoli to znacznie skrócić czas usunięcia awarii, a tym samym czas ew. ograniczeń w ruchu kolejowym. Typowy czas dostawy przez producenta takich elementów, ze względu na długi proces produkcyjny, wynosi ok. 6 miesięcy od daty złożenia zamówienia - tłumaczy rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Jak dodaje, wszystkie rozjazdy jak również części zamienne dostarczane na sieć PLK podlegają warunkom gwarancyjnym określonym w umowie dostaw. Procedura gwarancyjna stosowana jest tylko w przypadkach niestandardowego nadmiernego zużycia elementów rozjazdowych. - Celem powstania zapasu awaryjnego nie jest dostarczanie jego części do wymiany w ramach planowej pracy utrzymaniowej, lecz w przypadkach awaryjnych, np. pęknięć, w celu szybkiej ich wymiany i zlikwidowania ograniczeń w ruchu pociągów. Większość wymian awaryjnych dotyczy elementów rozjazdów, które nie podlegają już gwarancji - dodaje rzecznik.

Z rynku wykonawców dochodzą do nas jednak niepokojące informacje, dotyczące zakresu zamówienia. Jedno z zadań może wykonać tylko jeden dostawca. Więcej na ten temat przeczytasz w Monitorze.


Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.

 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

Pasażer

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

inf. pras PKP PLK 10 października 2023

Wystartowały prace na odcinku linii 104 Klęczany – Nowy Sącz

Infrastruktura

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Zobacz również:

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

Pasażer

Na linii Wrocław – Legnica będzie nowy przystanek - Kunice

inf. pras PKP PLK 10 października 2023

Wystartowały prace na odcinku linii 104 Klęczany – Nowy Sącz

Infrastruktura

Muzeum Komunikacji otrzymało od PLK rogatki i napędy zwrotnicowe

Tabor i technika

PLK: Co piąta kontrola jakości wychodziła negatywnie

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Infrastruktura

Ósma plaga radomska

Jakub Dybalski, Rynek Kolejowy 14 października 2015

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Prawo i polityka

PLK vs GDDKiA – nierówne traktowanie podobnych inwestycji

Janusz Zubrzycki, ZDG TOR 18 marca 2015

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij