NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Opóźnienie prac w Kutnie bez wpływu na termin końca modernizacji E20

| Kasper Fiszer 23.09.2019 2,8k

Opóźnienie prac w Kutnie bez wpływu na termin końca modernizacji E20
Stacja Kutnofot. Kasper Fiszer
Wakacyjne problemy podczas modernizacji magistrali E20 na terenie LCS Kutno mają nie przełożyć się na termin zakończenia robót – deklarują PKP PLK na podstawie informacji od wykonawców. Zarządca infrastruktury podkreśla, że zaangażowanie w roboty było niewystarczające, dodaje jednak, że na opóźnienie wpływ miały także niezidentyfikowane na etapie projektowania kolizje z instalacjami podziemnymi.
W lipcu i sierpniu szeroko opisywaliśmy na naszych łamach sprawę przesuwania otwarcia ruchu kolejowego na linii nr 16 pomiędzy Witonią a Kutnem. Pierwotnie zawieszono go tam na krótko w związku z pracami na magistrali E20, które wymuszały czasowe odcięcie wlotu z kierunku Łodzi na kutnowską stację. W ostatniej chwili termin przywrócenia przejezdności przesunięto, by później – również w ostatniej chwili – ponownie odsunąć go w czasie. Kiedy zaś na trasę wróciły już pociągi regionalne, okazało się, że zarządca infrastruktury utrzymał objazd dla kursów dalekobieżnych.

Zaangażowanie wykonawców mniejsze niż oczekiwały PKP PLK

Ostetecznie więc utrudnienia, które miały zakończyć się w czerwcu, potrwały aż do początku września, a sposób komunikacji z pasażerami powodował chaos. – Wpływ na zmianę terminu otwarcia mają wydłużone prace związane z modernizacją urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz niewystarczająca mobilizacja wykonawcy – ocenia już po zakończeniu tego etapu robót Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że za wykonanie robót odpowiadało konsorcjum ZUE – Budimex – Strabag.

– PLK prowadzą stały monitoring prac i mobilizują wykonawcę w celu dotrzymania założonego terminu, tj. zakończenia robót do końca 2020 r. – zapewnił przy tym nasz rozmówca. – Zgodnie z deklaracjami wykonawcy zmiany w harmonogramie prac na poszczególnych szlakach w ramach LCS Kutno nie powinny mieć wpływu na końcowy termin zakończenia projektu – mówi. Wskazuje także, że na zmiany w harmonogramie wpływ miały niezinwentaryzowane wcześniej i nieujęte w projekcie kolizje z instalacjami podziemnymi.

Stacja w Kutnie nie odzyskała na razie pełnej funkcjonalności

Zarządca infrastruktury przekonuje również, że sytuację konsultował na bieżąco z przewoźnikami. – To z nimi PLK opracowały wspólnie rozkład jazdy na czas utrudnień – stwierdził Karol Jakubowski. – Ideą jest jak najlepsza dostępność dla klientów kolei przy zapewnieniu możliwości prowadzenia prac – twierdzi.

Mocno opóźnione przywrócenie ruchu pociągów przez Kutno nie oznacza, że przewoźnicy nie muszą już liczyć się z istotnymi ograniczeniami. – Ze względu na szeroki zakres prac obejmujący m.in. cztery perony, przejście z windami, układ torowy dla pociągów o długości 740 m, sieć trakcyjną i urządzenia srk przebudowa stacji będzie prowadzona do końca 2020 r. Wówczas przywrócona zostanie pełna funkcjonalność stacji – zapowiada przedstawiciel PKP PLK. – Podczas modernizacji zapewniony jest dostęp do peronów i przejścia podziemnego. Orientację na stacji ułatwia oznakowanie m.in. dotyczące dojść do pociągów – dodaje.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5