Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łowicz: Opóźnienie robót związane z projektem i pandemią? Trakcja odpiera zarzuty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
16-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łowicz: Opóźnienie robót związane z projektem i pandemią? Trakcja odpiera zarzuty
fot. PKP PLKStacja Łowicz Główny
Wykonawca robót na łowickim odcinku magistrali E20 informuje o przyczynach opóźnienia kontraktu z PKP PLK. W jego opinii na przesunięcie terminu zakończenia inwestycji wpłynęło nie niewystarczające zaangażowanie sprzętowe i kadrowe, a poprawianie błędów projektowych powstałych niezależnie od Trakcji. Zauważalny ma być także wpływ pandemii koronawirusa, która utrudnia mobilizację ekip budowlanych.

Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o dużym opóźnieniu prac modernizacyjnych dotyczących magistrali E20 na obszarze przyporządkowanym Lokalnemu Centrum Sterowania Łowicz. Wśród przyczyn poślizgu zarządca infrastruktury wymienił niewystarczający potencjał kadrowy i sprzętowy wykonawcy. Firma Trakcja odpiera te zarzuty, wskazując na zmiany projektowe, które miały wpłynąć na przesunięcie czasowe robót.

Błędy projektowe niezależne od Trakcji

– W ramach realizowanego kontraktu zaszła konieczność przeprowadzenia licznych robót dodatkowych i zamiennych – mówi Maciej Grajewski, rzecznik prasowy Trakcji. Jest to zasadniczo zgodne ze stanowiskiem inwestora, który również informował nas o takich pracach. Wykonawca podkreśla natomiast, że miały one wpływ na zmiany w tzw. fazowaniu prac, co z kolei doprowadziło do zmiany umownej daty zakończenia inwestycji.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że przedsięwzięcie realizowane jest w formule „buduj”, a więc na podstawie projektu otrzymanego od PKP PLK. – Dokumentacja projektowa zawierała wady i braki, które wymagały poprawek i uzupełnień – twierdzi przedstawiciel Trakcji. W jego opinii również to miało wpływ na realizację zamówienia.

Zaangażowanie jest duże, ale przeszkadza pandemia

W jego opinii od 2017 r. Trakcja dysponuje odpowiednim potencjałem kadrowo-sprzętowym skierowanym do prac przy realizacji kontraktu na roboty w obszarze LCS Łowicz. – Większość prac wykonujemy tam siłami własnymi – mówi Maciej Grajewski. Zaznacza przy tym, że niewątpliwy wpływ na prowadzenie inwestycji ma pandemia koronawirusa COVID-19. Jego zdaniem powoduje ona jednak trudności w mobilizacji ekip budowlanych przez różne firmy pracujące na terenie całego kraju.

Niezależnie od przyczyn powstania opóźnienia ma ono bardzo duży wpływ na komfort podróży. Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podróżujący pomiędzy Łodzią a Łowiczem Głównym wciąż muszą przesiadać się do autobusów zastępczych na stacji Łowicz Przedmieście. Autobusy obsługują też znaczną część połączeń na linii z Kutna przez Łowicz i Bełchów do Skierniewic.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 20 marca 2025

Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem

Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Tabor i technika

Dorohusk: Maszynista i jego pomocnik z promilami kierowali pociągiem

Daniel Siwak 14 sierpnia 2025

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Pasażer

UTK publikuje listę 21 najpopularniejszych tras w Polsce

Urząd Transportu Kolejowego 14 sierpnia 2025

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Pasażer

Dodatkowe pociągi na „Żagle” dla mieszkańców Stargardu, Goleniowa i Gryfina

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 14 sierpnia 2025

Zobacz również:

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Infrastruktura

Kutno: Dalsze opóźnienie prac przy informacji pasażerskiej

Kasper Fiszer 20 marca 2025

Trwa rozliczanie opóźnionej modernizacji E20 pod Terespolem

Infrastruktura

Modernizacja E20: Koniec opóźnionych prac w Kutnie i Łowiczu

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij