NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Łowicz: Opóźnienie robót związane z projektem i pandemią? Trakcja odpiera zarzuty

| Kasper Fiszer 16.11.2020 29

Łowicz: Opóźnienie robót związane z projektem i pandemią? Trakcja odpiera zarzuty
Stacja Łowicz Głównyfot. PKP PLK
Wykonawca robót na łowickim odcinku magistrali E20 informuje o przyczynach opóźnienia kontraktu z PKP PLK. W jego opinii na przesunięcie terminu zakończenia inwestycji wpłynęło nie niewystarczające zaangażowanie sprzętowe i kadrowe, a poprawianie błędów projektowych powstałych niezależnie od Trakcji. Zauważalny ma być także wpływ pandemii koronawirusa, która utrudnia mobilizację ekip budowlanych.
Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o dużym opóźnieniu prac modernizacyjnych dotyczących magistrali E20 na obszarze przyporządkowanym Lokalnemu Centrum Sterowania Łowicz. Wśród przyczyn poślizgu zarządca infrastruktury wymienił niewystarczający potencjał kadrowy i sprzętowy wykonawcy. Firma Trakcja odpiera te zarzuty, wskazując na zmiany projektowe, które miały wpłynąć na przesunięcie czasowe robót.

Błędy projektowe niezależne od Trakcji

– W ramach realizowanego kontraktu zaszła konieczność przeprowadzenia licznych robót dodatkowych i zamiennych – mówi Maciej Grajewski, rzecznik prasowy Trakcji. Jest to zasadniczo zgodne ze stanowiskiem inwestora, który również informował nas o takich pracach. Wykonawca podkreśla natomiast, że miały one wpływ na zmiany w tzw. fazowaniu prac, co z kolei doprowadziło do zmiany umownej daty zakończenia inwestycji.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że przedsięwzięcie realizowane jest w formule „buduj”, a więc na podstawie projektu otrzymanego od PKP PLK. – Dokumentacja projektowa zawierała wady i braki, które wymagały poprawek i uzupełnień – twierdzi przedstawiciel Trakcji. W jego opinii również to miało wpływ na realizację zamówienia.

Zaangażowanie jest duże, ale przeszkadza pandemia

W jego opinii od 2017 r. Trakcja dysponuje odpowiednim potencjałem kadrowo-sprzętowym skierowanym do prac przy realizacji kontraktu na roboty w obszarze LCS Łowicz. – Większość prac wykonujemy tam siłami własnymi – mówi Maciej Grajewski. Zaznacza przy tym, że niewątpliwy wpływ na prowadzenie inwestycji ma pandemia koronawirusa COVID-19. Jego zdaniem powoduje ona jednak trudności w mobilizacji ekip budowlanych przez różne firmy pracujące na terenie całego kraju.

Niezależnie od przyczyn powstania opóźnienia ma ono bardzo duży wpływ na komfort podróży. Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podróżujący pomiędzy Łodzią a Łowiczem Głównym wciąż muszą przesiadać się do autobusów zastępczych na stacji Łowicz Przedmieście. Autobusy obsługują też znaczną część połączeń na linii z Kutna przez Łowicz i Bełchów do Skierniewic.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5