NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Łowicz: Opóźnienie robót związane z projektem i pandemią? Trakcja odpiera zarzuty

| Kasper Fiszer 16.11.2020 3,1k

Łowicz: Opóźnienie robót związane z projektem i pandemią? Trakcja odpiera zarzuty
Stacja Łowicz Głównyfot. PKP PLK
Wykonawca robót na łowickim odcinku magistrali E20 informuje o przyczynach opóźnienia kontraktu z PKP PLK. W jego opinii na przesunięcie terminu zakończenia inwestycji wpłynęło nie niewystarczające zaangażowanie sprzętowe i kadrowe, a poprawianie błędów projektowych powstałych niezależnie od Trakcji. Zauważalny ma być także wpływ pandemii koronawirusa, która utrudnia mobilizację ekip budowlanych.
Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o dużym opóźnieniu prac modernizacyjnych dotyczących magistrali E20 na obszarze przyporządkowanym Lokalnemu Centrum Sterowania Łowicz. Wśród przyczyn poślizgu zarządca infrastruktury wymienił niewystarczający potencjał kadrowy i sprzętowy wykonawcy. Firma Trakcja odpiera te zarzuty, wskazując na zmiany projektowe, które miały wpłynąć na przesunięcie czasowe robót.

Błędy projektowe niezależne od Trakcji

– W ramach realizowanego kontraktu zaszła konieczność przeprowadzenia licznych robót dodatkowych i zamiennych – mówi Maciej Grajewski, rzecznik prasowy Trakcji. Jest to zasadniczo zgodne ze stanowiskiem inwestora, który również informował nas o takich pracach. Wykonawca podkreśla natomiast, że miały one wpływ na zmiany w tzw. fazowaniu prac, co z kolei doprowadziło do zmiany umownej daty zakończenia inwestycji.

Nasz rozmówca zwraca uwagę, że przedsięwzięcie realizowane jest w formule „buduj”, a więc na podstawie projektu otrzymanego od PKP PLK. – Dokumentacja projektowa zawierała wady i braki, które wymagały poprawek i uzupełnień – twierdzi przedstawiciel Trakcji. W jego opinii również to miało wpływ na realizację zamówienia.

Zaangażowanie jest duże, ale przeszkadza pandemia

W jego opinii od 2017 r. Trakcja dysponuje odpowiednim potencjałem kadrowo-sprzętowym skierowanym do prac przy realizacji kontraktu na roboty w obszarze LCS Łowicz. – Większość prac wykonujemy tam siłami własnymi – mówi Maciej Grajewski. Zaznacza przy tym, że niewątpliwy wpływ na prowadzenie inwestycji ma pandemia koronawirusa COVID-19. Jego zdaniem powoduje ona jednak trudności w mobilizacji ekip budowlanych przez różne firmy pracujące na terenie całego kraju.

Niezależnie od przyczyn powstania opóźnienia ma ono bardzo duży wpływ na komfort podróży. Pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej podróżujący pomiędzy Łodzią a Łowiczem Głównym wciąż muszą przesiadać się do autobusów zastępczych na stacji Łowicz Przedmieście. Autobusy obsługują też znaczną część połączeń na linii z Kutna przez Łowicz i Bełchów do Skierniewic.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5