Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

E20: Kolejne miesiące opóźnienia modernizacji stacji Kutno

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
16-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
15-02-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
E20: Kolejne miesiące opóźnienia modernizacji stacji Kutno
fot. Łukasz Bryłowski/PKP PLKKutno, magistrala E20
Wciąż nie zakończyły się wszystkie prace realizowane w ramach modernizacji magistrali E20 pomiędzy Swarzędzem i Sochaczewem. Mocno opóźniona modernizacja wciąż toczy się przede wszystkim w Kutnie. Nie jest bowiem całkowicie gotowy nowy system sterowania ruchem kolejowym.

Modernizacja magistrali E20 jest jedną z najmocniej opóźnionych inwestycji kolejowych w skali kraju. Prace realizowane między aglomeracjami warszawską i poznańską miały bowiem zakończyć się już ok. trzy lata temu. Sześcioletnia przebudowa wciąż nie została jednak sfinalizowana.

Finał jest blisko, ale sterowanie wciąż niegotowe

Informacje dotyczące postępu robót, jakich udziela zarządca infrastruktury, są co do zasady zbieżne z tymi, jakie w odpowiedzi na interpelację poselską przedstawiło niedawno Ministerstwo Infrastruktury. – Zasadnicze prace na odcinku Sochaczew – Swarzędz zostały już zakończone – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na obszarze podlegającym lokalnemu centrum sterowania (LCS) Łowicz obejmującym fragment Sochaczew – Żychlin nie są prowadzone już żadne roboty, które miałyby wpływ na ruch kolejowy.

– Trwają natomiast prace porządkowe, usuwanie usterek oraz montaż ostatnich ekranów akustycznych – relacjonuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Znakomita większość robót została sfinalizowana także na sąsiednim obszarze LCS Kutno. Już w 2020 r. zakończyły się natomiast roboty obejmujące zachodni odcinek trasy (okolice Konina).

Mimo postępów nie został natomiast dotrzymany kolejny, mocno przesunięty względem pierwotnego harmonogramu termin finalizacji robót w zakresie sterowania ruchem w Kutnie. Prace te miały zakończyć się w 2023 r., a dodatkowy poślizg sięga kilku tygodni. – Zakończenie robót związanych z nowym systemem sterowania ruchem kolejowym w zakresie LCS Kutno planowane jest w pierwszym kwartale tego roku – usłyszeliśmy od naszego rozmówcy.

Ekspresy do Berlina wciąż na objeździe

Choć aktualnie opóźnione prace nie skutkują komplikacjami w ruchu pasażerskim, należy podkreślić, że minione sześć lat przyniosło utrudnienia nie tylko podróżującym po magistrali, ale i po liniach przyległych. Długotrwała komunikacja zastępcza funkcjonowała w różnych okresach na trasach z Kutna do Łodzi i Płocka czy z Łowicza do Łodzi i Skierniewic.

Dodajmy, że część pociągów dalekobieżnych jadących z Łowicza do Warszawy, przede wszystkim międzynarodowe kursy PKP Intercity z Berlina, wciąż kierowana jest trasą okrężną przez Skierniewice. – Pociągi te jadą krócej niż trasą przez Sochaczew ze względu na budowę skrzyżowania dwupoziomowego w Teresinie – tłumaczy Rafał Wilgusiak. To inwestycja niewchodząca w skład dużego projektu modernizacji magistrali E20. W rejonie powstającego wiaduktu ruch prowadzony jest po jednym torze, wprowadzone zostało też ograniczenie prędkości do 20 km/godz.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

Infrastruktura

Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

PKP PLK 28 października 2024

Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki zakończy się w 2023 roku

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Infrastruktura

MI bez konkretnych planów remontu linii do Szczucina

Kasper Fiszer 08 sierpnia 2025

Koluszki: Nieco szersze prace na trasie do Żakowic Płd.

Infrastruktura

MON nie przejmie zarządu nad strategicznymi liniami kolejowymi

Infrastruktura

Zobacz również:

Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

Infrastruktura

Mazowsze: Tunel pod torami połączył Teresin z Paprotnią

PKP PLK 28 października 2024

Przebudowa stacji Ożarów Mazowiecki zakończy się w 2023 roku

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij