NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Ubędzie pociągów z Włocławka do Kutna

| Kasper Fiszer 02.12.2020 65

Ubędzie pociągów z Włocławka do Kutna
Pociąg do Torunia w Kutniefot. Kasper Fiszer
Zmniejszy się liczba kursów wykonywanych na trasie Włocławek – Kutno. Znacząco zmienią się także godziny odjazdów pozostałych pociągów obsługujących tę międzywojewódzką relację. Samorząd regionu kujawsko-pomorskiego tłumaczy, że chciał wręcz rozszerzyć dotychczasową ofertę, ale okazało się to niemożliwe z uwagi na trwające prace torowe.
Jak poinformowali nas Czytelnicy, w rozkładzie jazdy 2020/2021, który wejdzie w życie w połowie grudnia, znalazło się mniej połączeń regionalnych na trasie Toruń – Włocławek – Kutno. Obecnie wyszukiwarka Portalu Pasażera wykazuje tylko dwa bezpośrednie kursy w tej relacji, podczas gdy dziś można pojechać z Torunia do Kutna bez przesiadki jednym z czterech pociągów Regio. Jak zapewnił nas organizator połączeń, cięcia nie będą tak radykalne.

Połączone relacje nie są widoczne w rozkładzie jazdy PLK

– Część pociągów w systemie SKRJ (systemie konstrukcji rozkładu jazdy PKP PLK) była zamawiana w dwóch odrębnych relacjach: Bydgoszcz/Toruń – Włocławek i Włocławek – Kutno – tłumaczy Tomasz Moraczewski, dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. – Obecnie w Portalu Pasażera nie widać łączenia tych relacji, stąd też wydaje się, że liczba połączeń jest niewystarczająca – dodaje. Proponuje on zatem sprawdzanie rozkładu jazdy pomiędzy Włocławkiem a Kutnem.

Wówczas dostrzeżemy jednak, że w rozkładzie jazdy zajdą pewne redukcje. Pomiędzy Włocławkiem a Kutnem będą bowiem kursować cztery pociągi uruchamianych przez Polregio: dwa rano (o 5:45 i 8:27), jeden popołudniu (o 14:25) jeden wieczorem (o 18:27). Tymczasem do połowy grudnia miasta te łączy pięć par pociągów regionalnych: do czterech kursów z Torunia do Kutna trzeba doliczyć jeden jeżdżący na krótszej trasie z Włocławka do Kutna. Inaczej zarysowany jest także rozkład odjazdów w ciągu doby.

Województwa chciały rozszerzyć ofertę

Pojawia się po kilkumiesięcznej przerwie kurs poranny (dojeżdżający do Kutna po godz. 6:00), Zabraknie zaś kursu przedpołudniowego (dziś wyjeżdża on z Włocławka o 11:09), późnopopołudniowego (16:24) i późnowieczornego (20:11; wszystkie godziny odjazdów dla dnia roboczego). Być może wkrótce oferta zostanie ponownie rozszerzona, stanie się to jednak nie wcześniej niż za kilka miesięcy.

– Samorządy województw łódzkiego i kujawsko-pomorskiego planowały wydłużenie relacji dwóch par pociągów zamówionych do i z Kalisk Kujawskich dalej do i z Kutna. Jednak w związku z trwającymi pracami torowymi na stacji Kutno nie jest możliwe uruchomienie wydłużonych relacji zarówno w pierwszym, jak i w drugim zamknięciowym rozkładzie jazdy – tłumaczy Tomasz Moraczewski. O ewentualnym uruchomieniu dodatkowych pociągów w kolejnych kwartałach będziemy informować na naszych łamach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5