Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Ministerstwo Cyfryzacji: Raporty Dragon Sector ws. Newagu są wiarygodne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Ministerstwo Cyfryzacji: Raporty Dragon Sector ws. Newagu są wiarygodne
fot. Krzysztof Dobrzański
Treść raportów Dragon Sector była rzeczowa i spójna z przyjętymi w branży praktykami z zakresu informatyki śledczej oraz inżynierii wstecznej oprogramowania - poinformowało Ministerstwo Cyfryzacji w odpowiedzi na interpelację. 

Paweł Olszewski, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Cyfryzacji udzielił odpowiedzi na interpelację posła Przemysława Wiplera ws. problemów z pociągami Impuls. Jak wyjaśnia wiceminister Olszewski, sprawą zajął się od strony Ministerstwa Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego działający na poziomie krajowym, prowadzony przez Naukową i Akademicką Sieć Komputerową - Państwowy Instytut Badawczy (CSIRT NASK) po zawiadomieniu przez firmę Serwis Pojazdów Szynowych z 5 grudnia 2022 roku. SPS prosił wówczas o interwencję w sprawie złożonego dwa miesiące wcześniej zawiadomieniu do UOKiK.

- Zespół CSIRT NASK ocenił raporty techniczne zespołu Dragon Sector jako wiarygodne - ich treść była rzeczowa i spójna z przyjętą metodologią zgodną z przyjętymi w branży praktykami z zakresu informatyki śledczej oraz inżynierii wstecznej oprogramowania. Sprawa w ocenie zespołu CSIRT NASK, jako zagrożenie cyberbezpieczeństwa mogła również wypełniać znamiona przestępstwa wymagając podjęcia czynności przez organy ścigania - przyznaje Ministerstwo Cyfryzacji dodając, że konsekwencją były spotkania z CBA i ABW członków Dragon Sector oraz zwołanie rządowego Kolegium ds. Cyberbezpieczeństwa. Na dalszym etapie czynności w tej sprawie prowadziła Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego.

Warto zauważyć, że wszystko to trwało wiele miesięcy. Dopiero w rok po powiadomieniu organów państwa przez SPS o sprawie, a półtora roku po pierwszych artykułach Rynku Kolejowego na ten temat, Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego przekazała sprawę do prokuratury w Nowym Sączu; następnie została ona przeniesiona do Krakowa. Prezes UOKiK wszczął postępowanie dopiero 7 grudnia 2023 roku na wniosek parlamentarzystów partii Razem. 

- Na obecnym etapie nie można określić czy i w jakim zakresie raporty dotyczące tej sprawy będę upubliczniane, szczególnie biorąc pod uwagę prowadzone czynności - poinformował również wiceminister Olszewski, odrzucając kilkanaście pozostałych pytań jako wykraczające poza kompetencje jego resortu.  Z prezentacjami Dragon Sector i Newagu w tej sprawie można się jednak zapoznać dzięki materiałom z posiedzenia Parlamentarnego Zespołu ds. Walki Wykluczeniem Transportowym.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Zobacz również:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Newag: Homologacja Griffinów 200 za granicą w 2026 roku

Tabor i technika

Newag: Rezygnacja z push-pulli przez Intercity nie jest dobrą informacją

Tabor i technika

Zobacz również:

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Tabor i technika

Burza w Sejmie wokół awarii Impulsów Newagu

Jakub Madrjas 17 stycznia 2024

Olavion kupił cztery dodatkowe lokomotywy Newag Dragon

Tabor i technika

Noworoczny cud. Zepsuty Impuls sam się naprawił 1 stycznia

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5