NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Tajemnicza awaria Impulsów. To dlatego będzie mniej pociągów do Sobótki

| Jakub Rösler, Jakub Madrjas 09.06.2022 16,2k

Tajemnicza awaria Impulsów. To dlatego będzie mniej pociągów do Sobótki
zdjęcie ilustracyjnefot. MS, Rynek Kolejowy
Koleje Dolnośląskie mają problem ze swoimi 5-członowymi Impulsami. Cztery pojazdy po naprawie poziomu P3-2 nie mogą zostać uruchomione. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną awarii. Brak jednostek to poważny problem dla przewoźnika i pasażerów, bo w trasy są wysyłane krótsze składy. To też powód, dla którego po reaktywowanej od niedzieli linii nr 285 do Sobótki pojedzie tylko 8 a nie 11 par pociągów.
Problem dotyczący pięcioczłonowych pociągów Impuls 45WE trwa już de facto od dwóch miesięcy. Przetarg na przeglądy poziomu P3-2 (obowiązkowe po przejechaniu jednego miliona kilometrów) dla jedenastu takich jednostek wygrała firma Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski. Informuje ona, że wykonała naprawy dwóch z czterech przesłanych jednostek. Jak dowiedział się “Rynek Kolejowy”, nie zostały one jednak uruchomione po przeglądzie.

Mniej pociągów do Sobótki

Awaria, czy też usterka, jest tajemnicza i oficjalnie nie wiadomo nawet, co jest jej przyczyną. - Liczymy że zarówno wykonawca przeglądów, firma SPS ASO MIeczkowski jak i producent Newag znajdą przyczynę zaistniałego problemu - powiedział “Rynkowi Kolejowemu” rzecznik Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak dodając, że w związku z wysyłka kolejnych pojazdów do napraw została wstrzymana. Ponieważ dwie kolejne jednostki osiągnęły limit miliona kilometrów, wyłączonych jest aż sześć 45WE. Przewoźnik musiał w związku z tym ograniczyć liczbę pociągów na reaktywowanej linii nr 285 do Świdnicy z jedenastu do ośmiu par dziennie (pisaliśmy o tym tutaj).

Odstawienie jednostek wpływa już teraz na pasażerów, bo w trasy wysyłane są krótsze pociągi. Może też pokrzyżować plany uruchomienia wakacyjnych pociągów do Zakopanego oraz Świnoujścia. Kolejom Dolnośląskim zaczyna bowiem brakować taboru, co przekłada się na to, że hybrydowe Impulsy zakupione do obsługi ciągu Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica, są aktualnie kierowane do obsługi kursów, które normalnie byłyby realizowane taborem w pełni elektrycznym, w tym właśnie odstawionymi jednostkami 45WE.

Tajemnicza usterka Impulsów


Producent taboru Newag nie komentuje sprawy, ponieważ nie jest stroną postępowania na przeglądy  pociągów. Firma SPS ASO Mieczkowski poinformowała z kolei, że naprawy "zostały wykonane zgodnie z kontraktem i zapisami DSU". - SPS ASO Mieczkowski nie posiada uprawnień do konfiguracji głównego oprogramowania - dodali jej przedstawiciele. Według informacji “Rynku Kolejowego”, przewoźnik jest w kontakcie zarówno z producentem, jak i wykonawcą napraw w celu jak najszybszego rozwiązania sprawy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5