Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Tajemnicza awaria Impulsów. To dlatego będzie mniej pociągów do Sobótki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
09-06-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Tajemnicza awaria Impulsów. To dlatego będzie mniej pociągów do Sobótki
fot. MS, Rynek Kolejowyzdjęcie ilustracyjne
Koleje Dolnośląskie mają problem ze swoimi 5-członowymi Impulsami. Cztery pojazdy po naprawie poziomu P3-2 nie mogą zostać uruchomione. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną awarii. Brak jednostek to poważny problem dla przewoźnika i pasażerów, bo w trasy są wysyłane krótsze składy. To też powód, dla którego po reaktywowanej od niedzieli linii nr 285 do Sobótki pojedzie tylko 8 a nie 11 par pociągów.

Problem dotyczący pięcioczłonowych pociągów Impuls 45WE trwa już de facto od dwóch miesięcy. Przetarg na przeglądy poziomu P3-2 (obowiązkowe po przejechaniu jednego miliona kilometrów) dla jedenastu takich jednostek wygrała firma Serwis Pojazdów Szynowych ASO Piotr Mieczkowski. Informuje ona, że wykonała naprawy dwóch z czterech przesłanych jednostek. Jak dowiedział się “Rynek Kolejowy”, nie zostały one jednak uruchomione po przeglądzie.

Mniej pociągów do Sobótki

Awaria, czy też usterka, jest tajemnicza i oficjalnie nie wiadomo nawet, co jest jej przyczyną. - Liczymy że zarówno wykonawca przeglądów, firma SPS ASO MIeczkowski jak i producent Newag znajdą przyczynę zaistniałego problemu - powiedział “Rynkowi Kolejowemu” rzecznik Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak dodając, że w związku z wysyłka kolejnych pojazdów do napraw została wstrzymana. Ponieważ dwie kolejne jednostki osiągnęły limit miliona kilometrów, wyłączonych jest aż sześć 45WE. Przewoźnik musiał w związku z tym ograniczyć liczbę pociągów na reaktywowanej linii nr 285 do Świdnicy z jedenastu do ośmiu par dziennie (pisaliśmy o tym tutaj).

Odstawienie jednostek wpływa już teraz na pasażerów, bo w trasy wysyłane są krótsze pociągi. Może też pokrzyżować plany uruchomienia wakacyjnych pociągów do Zakopanego oraz Świnoujścia. Kolejom Dolnośląskim zaczyna bowiem brakować taboru, co przekłada się na to, że hybrydowe Impulsy zakupione do obsługi ciągu Trzebnica – Wrocław – Sobótka – Świdnica, są aktualnie kierowane do obsługi kursów, które normalnie byłyby realizowane taborem w pełni elektrycznym, w tym właśnie odstawionymi jednostkami 45WE.

Tajemnicza usterka Impulsów


Producent taboru Newag nie komentuje sprawy, ponieważ nie jest stroną postępowania na przeglądy  pociągów. Firma SPS ASO Mieczkowski poinformowała z kolei, że naprawy "zostały wykonane zgodnie z kontraktem i zapisami DSU". - SPS ASO Mieczkowski nie posiada uprawnień do konfiguracji głównego oprogramowania - dodali jej przedstawiciele. Według informacji “Rynku Kolejowego”, przewoźnik jest w kontakcie zarówno z producentem, jak i wykonawcą napraw w celu jak najszybszego rozwiązania sprawy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Impulsy dla Podkarpacia na jazdach próbnych w potrójnej trakcji [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag pokazuje wnętrza Impulsów dla Małopolski (nowe zdjęcia)

Tabor i technika

Nowe Impul­sy już w Kolejach Dolnośląskich [zdjęcia]

Fotorelacje

Nowe Impul­sy już w Kolejach Dolnośląskich [zdjęcia]

jm, Rynek Kolejowy 22 października 2015

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Impulsy dla Podkarpacia na jazdach próbnych w potrójnej trakcji [zdjęcia]

Tabor i technika

Newag pokazuje wnętrza Impulsów dla Małopolski (nowe zdjęcia)

Tabor i technika

Nowe Impul­sy już w Kolejach Dolnośląskich [zdjęcia]

Fotorelacje

Nowe Impul­sy już w Kolejach Dolnośląskich [zdjęcia]

jm, Rynek Kolejowy 22 października 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5