NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Adamczyk: Zagrożenie dla inwestycji kolejowych będzie zawsze

| Jakub Madrjas 02.09.2016 252

Adamczyk: Zagrożenie dla inwestycji kolejowych będzie zawsze
Fot. MIB
– Opóźnienie z poprzednich lat jest bardzo duże. Dlatego nie użyjemy stwierdzenia, że inwestycje kolejowe nie są zagrożone – mówił dziś minister Andrzej Adamczyk. Podkreślił jednak wiarę w realizację znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego.
Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk wspólnie z wiceministrem Jerzym Szmitem oraz szefami PKP PLK i GDDKiA przedstawili dziś plany inwestycji infrastrukturalnych ministerstwa. Część drogową planów MIB znajdziesz tutaj. W części kolejowej zaprezentowane zostały przede wszystkim plany wynikające ze znowelizowanego Krajowego Programu Kolejowego. Jak tłumaczył prezes PKP PLK Ireneusz Merchel, jego obniżona z ponad 67 mld zł do 66 mld zł kwota wynika z przeniesienia inwestycji zgłoszonych do CEF na listę rezerwową. – Po wygraniu konkursów CEF, wartość programu urośnie – zaznaczył.

– Sytuacja w inwestycjach drogowych jest o wiele lepsza niż w kolejowych. Przypominam, że zastaliśmy puste szuflady jeśli chodzi o projekty PKP PLK na nową perspektywę unijną. Bardzo się cieszę, że zarząd pod przewodnictwem Ireneusza Merchela cechuje dynamika i determinacja, by nadrobić stracony czas – powiedział Andrzej Adamczyk.

Jak przypomniał, inwestycje powinny były zacząć się na początku trwającej perspektywy unijnej, czyli w 2014 roku. Opóźnienie jest bardzo duże. Trwa ofensywa inwestycyjna, w kwietniu przygotowaliśmy zmiany przepisów regulujących kwestię przygotowania inwestycji, które w maju przyjął sejm. Dzięki temu udało się już dokonać istotnego przyspieszenia w tym zakresie – podkreślił.

Zawsze będzie zagrożenie

W tym miejscu Andrzej Adamczyk zaznaczył jednak, że nie użyje stwierdzenia że „program kolejowy nie jest zagrożony”. – Dopóki inwestycje nie są oddane, ten stan zagrożenia trwa. Zawsze występują zagrożenia wewnętrzne i zewnętrzne, które mogą utrudnić realizację programu – powiedział Adamczyk.

Jak dodał, w PKP PLK trwa restrukturyzacja i przebudowa struktur odpowiedzialnych za realizację inwestycji. – Myślę, że niebawem poznamy efekty tych działań – podsumował.

Wiara w moc przerobową PLK

Minister Andrzej Adamczyk odniósł się również do kwestii przygotowania PKP PLK do wydania 67 miliardów złotych. Zdaniem ekspertów, sukcesem będzie, jeśli spółka zrealizuje inwestycje warte 40 miliardów. Czy warto byłoby część tych pieniędzy przenieść na projekty taborowe lub przygotowanie do budowy Kolei Dużych Prędkości, by "odciążyć" PLK? – Ministerstwo nie ma takich planów. Będziemy realizować aktualizowany właśnie KPK – podkreślił Adamczyk.

Plany PKP PLK szczegółowo przedstawił prezes spółki Ireneusz Merchel. Można je znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5