NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Adamczyk: 250 km/godz. na CMK pod koniec drugiej kadencji rządów PiS

| Kasper Fiszer 05.05.2019 8,7k

Adamczyk: 250 km/godz. na CMK pod koniec drugiej kadencji rządów PiS
Prace na linii CMKfot. Maciej Olędzki - http://kolmatej.republika.pl, lic. CC BY-SA 4.0
Minister infrastruktury opisał podczas konferencji prasowej w Łodzi zamierzenia rządowe dotyczące projektów kolejowych innych niż związane z tzw. szprychami CPK. Najważniejszym wśród nich ma być podniesienie prędkości na trasie Warszawa – Kraków/Katowice. Rząd Zjednoczonej Prawicy ma do tego doprowadzić pod koniec swojej drugiej kadencji.
Decyzję polskiego rządu o przyjęciu programu budowy dziesięciu tzw. szprych w ramach komponentu kolejowego CPK minister infrastruktury Andrzej Adamczyk określił mianem cywilizacyjnej. Zaznaczył przy tym, że już obecnie rząd realizuje przedsięwzięcia, które zmieniają oblicze polskiej kolei. – W najbliższych latach wydamy ponad 100 mld zł na kolej komfortową i bezpieczną, która będzie po starych w sensie ich przebiegu, ale nowoczesnych szlakach dowoziła i do Centralnego Portu Komunikacyjnego, i do najodleglejszych miejsc w naszym kraju – mówił podczas zeszłotygodniowej konferencji prasowej w Łodzi.

Warszawa – Kraków w mniej niż 2 godz. to czas satysfakcjonujący

Podkreślał przy tym, że rząd PiS działa na rzecz kolei nie tylko poprzez realizację „twardych” inwestycji, ale także dzięki zmianom regulujących jej działalność przepisów. – Nasi poprzednicy kupili szybki pociąg, ale zapomnieli zmienić otoczenie prawne tak, by pozwoliło ono po przebudowie szlaków rozwinąć prędkość do 230 – 250 km/godz. Tak stanie się pod koniec drugiej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwości i Zjednoczonej Prawicy w 2023 r. – antycypował sukces wyborczy partii rządzącej.

– Wówczas do Krakowa i Katowic dojedziemy już w czasie poniżej dwóch godzin – zapowiadał minister. – To już jest wynik, który będzie wielu satysfakcjonował. Będziemy mogli szybko przemieszczać się w tych [dwóch] kierunkach, a później na kolejnych szlakach – stwierdził. Nie wskazał przy tym konkretnego kierunku dalszych działań w zakresie podnoszenia prędkości na pozostałych ciągach.

Wielką likwidację szlaków kolejowych zapoczątkowało SLD?

– Będziemy dokładali wszelkich starań, by Polacy, tak jak dotychczas, chętnie wracali na kolej – stwierdził. – Trzeba pamiętać, że dopiero w ubiegłym roku przekroczyliśmy liczbę pasażerów, którą przewoziła kolej przed wielką likwidacją szlaków kolejowych, którą zapoczątkowało SLD – mówił Andrzej Adamczyk. Przypomnijmy przy tym, że regularne ograniczanie siatki połączeń pasażerskich rozpoczęło się jeszcze w okresie PRL i trwało także przed objęciem rządów przez Leszka Millera w 2001 r., a nawet przez szefa koalicyjnego rządu SLD-PSL Waldemara Pawlaka w 1993 r. Duże cięcia przeprowadzono m.in. w 2000 r. w okresie rządów AWS.

Andrzej Adamczyk stwierdził także, że modernizowane aktualnie linie kolejowe będą zabezpieczone systemami sterowania ruchem i innymi systemami bezpieczeństwa na najwyższym światowym poziomie. Określił też, że co roku progres w zakresie liczby przewożonych podróżnych jest coraz większy. – Mamy nadzieję, że Polacy przekonają się do bezpiecznej, punktualnej i komfortowej podróży realizowanej polskimi kolejami – podsumował swoje wystąpienie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5