NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

MIB: Jest ryzyko opóźnienia modernizacji linii nr 7

| Jakub Madrjas 21.11.2017 5,9k

MIB: Jest ryzyko opóźnienia modernizacji linii nr 7
Fot. PKP PLK
– Istnieje ryzyko negatywnego wpływu opóźnienia w podpisaniu umowy na srk na zaplanowane terminy zamknięć torowych oraz na oddawanie poszczególnych faz robót – przyznaje wiceminister Andrzej Bittel.
Trwa modernizacja linii nr 7 pomiędzy Otwockiem a Lublinem (postępy można zobaczyć tutaj). W celu przyspieszenia prac PLK zdecydowała się dwutorowo zamknąć linię na długim odcinku i wprowadzić komunikację zastępczą oraz objazdy pociągów. Jednak nie wszystkie prace rozpoczęły się w terminie zamknięcia torów – dopiero pod koniec września udało się podpisać umowę na systemy sterowania ruchem kolejowym.

Już na początku września zastanawialiśmy się, czy opóźnienie w podpisaniu umowy na srk przełoży się na termin zakończenia modernizacji. – Robimy wszystko, co dozwolone prawem, by wyjść z tej niełatwej dla nas sytuacji – mówił "RK" prezes PKP PLK Ireneusz Merchel. Te same wątpliwości ma poseł Prawa i Sprawiedliwości Marcin Duszek, który w interpelacji do ministra infrastruktury i budownictwa spytał, czy termin zakończenia modernizacji zostanie dotrzymany. Pytał też m.in., czy prace wykonują polskie firmy. 

Istnieje ryzyko opóźnienia zamknięć i poszczególnych faz robót

W odpowiedzi na interpelację podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel informuje, że PKP PLK analizuje szczegółowy harmonogram robót przedstawiony przez wybranego wykonawcę. Dopiero po jego weryfikacji możliwe będzie określenie wpływu opóźnienia w podpisaniu  kontraktu na terminy zakończenia prac. – Istnieje ryzyko negatywnego wpływu opóźnienia w podpisaniu umowy na srk na zaplanowane terminy zamknięć torowych oraz na oddawanie poszczególnych faz robót, które są uzależnione od uruchomienia urządzeń srk na odcinku Dęblin – Lublin – przyznaje Bittel.

Wiceminister zapewnia, że PKP PLK zostanie zobowiązana do "podjęcia wszelkich możliwych działań" w celu minimalizacji ryzyka wystąpienia opóźnień w realizacji prac oraz mobilizacji wykonawców zarówno robót torowych, jak i robót w zakresie srk aby dotrzymać terminu wznowienia ruchu na zamkniętych odcinkach od zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2018 roku.

Jakie terminy zamknięć?

Jak podaje Bittel, zakładany dotąd harmonogram przewidywał zamknięcie dwutorowe odcinka Pilawa – Lublin (z zachowaniem przejezdności stacji Pilawa, odcinka Dęblin – Puławy Azoty i stacji Lublin) przez 18 miesięcy (od czerwca 2017 roku do grudnia 2018 roku). Następnie planowane jest zamknięcie odcinka jednotorowego Otwock – Pilawa na okres 12 kolejnych miesięcy (od grudnia 2018 roku do grudnia 2019 roku) przy zachowaniu przejezdności stacji Otwock i Pilawa.

Pociągi relacji Warszawa – Lublin kursują objazdem po liniach kolejowych nr 2 oraz 30 m.in. przez Mińsk Mazowiecki, Siedlce, Łuków oraz Lubartów. Czas przejazdu pociągów bezpośrednich PKP Intercity SA wynosi od 3 do 3 godz. 16 min. Przywrócenie kursowania pociągów po linii kolejowej nr 7 nastąpi po zakończeniu zamknięć torowych na odcinku Pilawa – Lublin.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5