NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PLK: Infrastruktura nie jest winna opóźnieniom na objazdach

| Martyn Janduła 06.07.2017 58

PLK: Infrastruktura nie jest winna opóźnieniom na objazdach
Fot. Mateusz Gadziński , SM42.pl
Dwie duże inwestycje torowe związane z modernizacją linii E20 z Warszawy do Poznania oraz linii nr 7 do Lublina mają obecnie znaczący wpływ na przewozy pasażerskie. Z uwagi na prace pociągi muszą jeździć objazdami. Do redakcji docierają jednak głosy rozgoryczonych pasażerów w sprawie licznych opóźnień. Sprawę skomentowały Polskie Linie Kolejowe.
Początek zamknięć torowych w związku z inwestycjami PLK nie należał do łatwych. Objazdy, którymi muszą jeździć pociągi do Lublina, przez Łuków i Parczew linią nr 30, notują częste opóźnienia. Winne wydłużeniu czasu przejazdu są wygórowane czasy postojów na stacji w Łukowie, gdzie dochodzi do zmiany lokomotywy oraz łączenia i rozłączania składów. Flagowym przykładałem jest TLK Mierzeja, którego opóźnienia można być niemal pewnym. W Łukowie rozdzielany jest na 3 grupy wagonów, z których dwie jadą dalej w kierunku Lublina, a jedna jedzie dalej do Terespola. Okazuje się, że czasu na manewry w Łukowie jest jednak za mało.

Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że rozkład jazdy był wspólnie ustalany z przewoźnikami. – Czas potrzebny na zmianę lokomotywy był uzgadniany z przewoźnikami – tłumaczy Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK. – My nie narzucaliśmy żadnych terminów, zostały one przekazane do nas przez przewoźników i w takiej formie przyjęte – dodaje.

Jak podkreśla Merchel, analiza bieżąca wykazała, że potrzebne będą jednak drobne korekty w rozkładzie. – Pamiętajmy, że to wszystko trzeba przeanalizować. My zaplanowaliśmy rozkład jazdy zgodnie z tym, co życzyli sobie przewoźnicy – podkreśla. Prezes PLK zapewnia również, że zarządca infrastruktury należycie przygotował się do zapewnienia objazdów. – Przyczyn opóźnień, wydłużeń jazdy, ze strony infrastruktury nie ma. My przygotowaliśmy trasy objazdowe zgodnie z tym, co zapowiadaliśmy. Istotna jest w tym momencie jednak sprawność przewoźników, ale te pytania należy już skierować do nich – podaje Merchel.

PKP Intercity podkreśla, że już zgłosiło problem do Polskich Linii Kolejowych i wystąpiło o wydłużenie postojów dla pociągów w Łukowie. – Chcielibyśmy urealnić rozkład jazdy najwcześniej jak to możliwe, jednak nie jest to zależne tylko od przewoźnika, ale od zarządcy infrastruktury, który zarządza zmiany w rozkładach – mówi Marta Ziemska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

O problemach z objazdami za linię kolejową nr 7 ze stolicy do Lublina oraz za E20 z Warszawy do Poznania pisaliśmy obszernie tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS