Partnerzy serwisu:
Pasażer

Nowoczesny tabor KM nie zniknie z linii otwockiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
14-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Nowoczesny tabor KM nie zniknie z linii otwockiej
fot. KM
Z danych opublikowanych przez KM wynikało, że przewoźnik wycofa wszystkie nowoczesne jednostki z obsługi kursów Warszawa – Otwock – Celestynów – Pilawa. Ostatecznie do tego nie dojdzie. Wyprodukowane przez koncern Stadler Flirty i Impulsy z nowosądeckiego Newagu będą użytkowane na trasie przynajmniej do połowy grudnia.

Do naszej redakcji docierały sygnały od czytelników zaniepokojonych informacjami opublikowanymi przez Koleje Mazowieckie w związku z październikową korektą rozkładu jazdy. Jak wynikało z zamieszczonych na stronie internetowej przewoźnika danych o planowym zestawieniu składów, z linii otwockiej miały praktycznie całkowicie zniknąć nowoczesne jednostki serii ER160 (Stadler Flirt). W zamian z Warszawy przez Otwock i Celestynów do Pilawy wyjechałoby więcej EN57 po modernizacji.

Oznaczałoby to problemy zwłaszcza dla podróżnych o ograniczonej mobilności, bo do wiekowych pojazdów prowadzą znacznie trudniejsze do pokonania wejścia ze schodami. I tak w dni robocze ruch miałby być prowadzony wyłącznie zespołami trakcyjnymi EN57. W niedziele planowano zaś tylko jedną parę kursów zestawionych z Flirtów.

KM: Popełniliśmy błąd techniczny

Na odcinku na wschód od Otwocka KM są jedynym przewoźnikiem regionalnym (z Otwocka do Warszawy ofertę wojewódzkiej spółki uzupełnia stołeczna SKM). W szeregu miejscowości zatrzymywać miałyby się więc jedynie pojazdy starszej generacji. Jak uspokaja jednak operator, do zmian ostatecznie nie dojdzie. – Z uwagi na problemy techniczne na stronie internetowej naszej spółki było zamieszczone błędne zestawienie pociągów kursujących od 26 października – tłumaczy Donata Nowakowska, rzecznik prasowy Kolei Mazowieckich.

– Plik został już poprawiony – zapewnia nasza rozmówczyni. Zgodnie z nowym zestawieniem ER160 mają realizować kursy m. in. z Celestynowa do Sochaczewa (odj. 7:09), a także wybrane połączenia z Otwocka w kierunku Warszawy. Impulsy 45WE produkcji nowosądeckiego Newagu zrealizują natomiast część połączeń z Dęblina w kierunku Warszawy. Większość kursów na linii 7 obsłużą jednak zmodernizowane EN57.

Co po grudniowej zmianie rocznej?

Na 14 grudnia planowana jest kolejna zmiana rozkładu, tym razem o znacznie większym zakresie. Wejdzie wtedy w życie tzw. grafik roczny, na bazie którego konstruowane będą kolejne wersje uwzględniające toczące się między warszawskim Wawrem a Otwockiem prace inwestycyjne. Czy wtedy nowoczesnego taboru na linii otwockiej przybędzie?

– Na chwilę obecną nie ma jeszcze projektu zamknięciowego, na podstawie którego będziemy mogli opracować obiegi oraz zaplanować tabor do ich obsługi – stwierdza jedynie Donata Nowakowska. Projekt ten będzie przygotowany po precyzyjnym określeniu, jakie inwestycje będą wpływać na zamknięcia torowe na poszczególnych liniach i powinien pojawić się w listopadzie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity: Więcej pociągów międzynarodowych

Pasażer

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity: Więcej pociągów międzynarodowych

Roman Czubiński 10 października 2025

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity: Prawie 60 pociągów więcej

Pasażer

Mazowieckie postuluje nowe połączenia Działdowo – Ciechanów

Pasażer

Zobacz również:

Mazowieckie zgodzi się na pociąg Polregio Warszawa – Chełm

Pasażer

Linia 7: Wawer – Otwock wkrótce z wykonawcą

Infrastruktura

Linia 7: Wawer – Otwock wkrótce z wykonawcą

Roman Czubiński 22 sierpnia 2025

Pozostałe z wątku:

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity: Więcej pociągów międzynarodowych

Pasażer

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity: Więcej pociągów międzynarodowych

Roman Czubiński 10 października 2025

Nowy rozkład jazdy PKP Intercity: Prawie 60 pociągów więcej

Pasażer

Mazowieckie postuluje nowe połączenia Działdowo – Ciechanów

Pasażer

Zobacz również:

Mazowieckie zgodzi się na pociąg Polregio Warszawa – Chełm

Pasażer

Linia 7: Wawer – Otwock wkrótce z wykonawcą

Infrastruktura

Linia 7: Wawer – Otwock wkrótce z wykonawcą

Roman Czubiński 22 sierpnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij