Miał być koniec, a tymczasem... ET40 wróciła na tory [filmy] - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Miał być koniec, a tymczasem... ET40 wróciła na tory [filmy]

| Jakub Madrjas 08.02.2017 321

Miał być koniec, a tymczasem... ET40 wróciła na tory [filmy]
fot. Y
Wszystkie lokomotywy serii ET40 zostaną złomowane - taką decyzję podjęło w 2012 roku PKP Cargo. Pięć odkupiła jednak firma Lokomotiv w celu przywrócenia ich do ruchu. Wczoraj pierwsza z nich pojawiła się na testach.
Na testach miłośnicy kolei złapali wczoraj prawdziwy rarytas - lokomotywę ET40-52. Jest ona pomalowana w barwy Lotos Kolej. Czekamy na informacje od przewoźnika w tej sprawie.

Lokomotywy zakupiła od PKP Cargo firma PHU Lokomotiv. Jej właściciel nie chce udzielać żadnych informacji na temat zakupionych elektrowozów. Faktem jest jednak, że wczoraj, po naprawie poziomu P4 z niewielkimi zmianami (np. w zakresie oświetlenia), którą wykonano w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku, ET40 rozpoczęła testy na torach:

Koniec dwuczłonowych lokomotyw typu ET40 na polskich torach był bardzo blisko. "Docelowo wszystkie lokomotywy serii ET40 będą złomowane. Taką decyzję podjęło PKP Cargo, które nie będzie prowadziło kolejnych modernizacji ET40" – pisaliśmy w 2012 roku. Wówczas zastanawiano się nad zachowaniem – być może – jednego egzemplarza w celach muzealnych. Tymczasem wygląda na to, że ET40 jeszcze pojeżdżą.

Poniżej jeszcze jeden ciekawy film – z transportu lokomotyw na naprawę do ZNTKiM Gdańsk, który odbył się w marcu ubiegłego roku:

To nie jedyna dobra wiadomość dla miłośników kolei. Warto bowiem przypomnieć, że wczoraj PKP Intercity pokazało szybką lokomotywę EP05 po pierwszej fazie naprawy, która również ma pozwolić na przywrócenie zasłużonego elektrowowozu do ruchu.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Pomorskie (619)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Pomorskie (619)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS