Wszystkie lokomotywy serii ET40 zostaną złomowane - taką decyzję podjęło w 2012 roku PKP Cargo. Pięć odkupiła jednak firma Lokomotiv w celu przywrócenia ich do ruchu. Wczoraj pierwsza z nich pojawiła się na testach.
Na testach miłośnicy kolei złapali wczoraj prawdziwy rarytas - lokomotywę ET40-52. Jest ona pomalowana w barwy Lotos Kolej. Czekamy na informacje od przewoźnika w tej sprawie.
Lokomotywy zakupiła od PKP Cargo firma PHU Lokomotiv. Jej właściciel nie chce udzielać żadnych informacji na temat zakupionych elektrowozów. Faktem jest jednak, że wczoraj, po naprawie poziomu P4 z niewielkimi zmianami (np. w zakresie oświetlenia), którą wykonano w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego i Miejskiego w Gdańsku, ET40 rozpoczęła testy na torach:
Koniec dwuczłonowych lokomotyw typu ET40 na polskich torach był bardzo blisko. "Docelowo wszystkie lokomotywy serii ET40 będą złomowane. Taką decyzję podjęło PKP Cargo, które nie będzie prowadziło kolejnych modernizacji ET40" – pisaliśmy w 2012 roku. Wówczas zastanawiano się nad zachowaniem – być może – jednego egzemplarza w celach muzealnych. Tymczasem wygląda na to, że ET40 jeszcze pojeżdżą.
Poniżej jeszcze jeden ciekawy film – z transportu lokomotyw na naprawę do ZNTKiM Gdańsk, który odbył się w marcu ubiegłego roku:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.