Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ET40 idą na złom. Jedną uratują?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Data publikacji:
10-10-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ET40 idą na złom. Jedną uratują?
Docelowo wszystkie lokomotywy serii ET40 będą złomowane. Taką decyzję podjęło PKP Cargo, które nie będzie prowadziło kolejnych modernizacji ET40. Zachowany zostanie - być może - jedynie jeden egzemplarz spośród wszystkich elektrowozów.

O złomowaniu lokomotyw ET40 poinformowali nas Czytelnicy. Przypuszczenia co do dalszego losu lokomotyw elektrycznych serii ET40 potwierdza PKP Cargo. Nie będzie kolejnych modernizacji elektrowozów a egzemplarze, które utracą zdolność eksploatacyjną będą złomowane.

Modernizacja nieopłacalna

– Lokomotywy serii ET40 nie są modernizowane i nie będą modernizowane – wynika to głównie z rachunku ekonomicznego oraz efektywności technicznej w.w. lokomotyw. złomowane są tylko te lokomotywy, które nie nadają się do dalszej eksploatacji. Cały stan ET 40 jest na bieżąco weryfikowany - poinformował "Rynek Kolejowy" Mariusz Przybylski, rzecznik PKP Cargo.

– Obecnie koncentrujemy się na podstawowych jednostkach liniowych, czyli ET22, ET41 oraz EU07. W ramach tej modernizacji przywracamy pierwotne parametry poszczególnych podzespołów oraz m.in. dostosowujemy lokomotywy do nowych wymogów w zakresie bezpieczeństwa ruchu, ochrony środowiska i komfortu pracy drużyn trakcyjnych. Dotychczas modernizację tę prowadziły wyłącznie Zakłady „Gliwice”.  Ostatnio jednak spółka PKP Cargo Tabor Ostrów Wlkp. , czyli spółka z naszej grupy, przeprowadziła samodzielną naprawę główną oraz modernizację elektrowozów, i sprawdziła się doskonale – mówi Mariusz Przybylski.

Lokomotywy ET40 były produkowane w latach 1975-1978 przez zakłady Škoda w Pilznie w Czechosłowacji. Mogą one prowadzić składy do 4000 ton. Stanowiły one właściwie połączenie dwóch elektrowozów typu 130, przy czym każdy człon może pracować w razie potrzeby jako samodzielny pojazd. Kolejarze nazywają ją "bombą" lub "bombowcem". 

Zachowają jeden egzemplarz

Po informacji i przyszłości lokomotyw serii ET40 pojawił się pomysł, by jedną z nich zachować dla przyszłych pokoleń i miłośników kolei. Pomysł prawdopodobnie zostanie zrealizowany. – Jest wola, aby jeden egzemplarz udostępnić pasjonatom kolei. PKP Cargo podjęło starania aby jedną lokomotywę ET 40 zachować dla potomnych. Na razie jesteśmy na etapie analiz taboru ET40 i nie podjęliśmy jeszcze decyzji co do wyboru egz. ET 40 i jego przyszłości - mówi Przybylski.

Nie wiadomo obecnie, który dokładnie egzemplarz ET40 zostanie zachowany i gdzie będzie przebywał. – Jest za wcześnie aby wskazać miejsce, w którym będzie można oglądać lokomotywę, albo jej numer – kończy Przybylski.



Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus
GMV

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

Pasażer

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

insp. Piotr Żłobicki/Straż Ochrony Kolei 02 października 2023

SOK sprawdzał skupy złomu. Odnaleziono towary skradzione z kolejowego terminalu

Infrastruktura

SOK sprawdzał skupy złomu. Odnaleziono towary skradzione z kolejowego terminalu

insp. Piotr Żłobicki/Straż Ochrony Kolei 18 września 2023

PKP Cargo rezygnuje z P4 lokomotyw ST45, ale nie planuje ich zbycia

Tabor i technika

PKP Cargo sprzedaje od dawna nieużywane lokomotywy SM42

Tabor i technika

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

PKP Intercity znów szuka kupców na 38 wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity znów szuka kupców na 38 wagonów

Michał Szymajda 27 września 2021

Zobacz również:

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

Pasażer

Stalowe elementy konstrukcyjne mostu kolejowego znajdowały się... na złomowisku

insp. Piotr Żłobicki/Straż Ochrony Kolei 02 października 2023

SOK sprawdzał skupy złomu. Odnaleziono towary skradzione z kolejowego terminalu

Infrastruktura

SOK sprawdzał skupy złomu. Odnaleziono towary skradzione z kolejowego terminalu

insp. Piotr Żłobicki/Straż Ochrony Kolei 18 września 2023

PKP Cargo rezygnuje z P4 lokomotyw ST45, ale nie planuje ich zbycia

Tabor i technika

PKP Cargo sprzedaje od dawna nieużywane lokomotywy SM42

Tabor i technika

Kolejne EN57 Kolei Mazowieckich idą do kasacji. Ile ich jeszcze zostało?

Tabor i technika

PKP Intercity znów szuka kupców na 38 wagonów

Tabor i technika

PKP Intercity znów szuka kupców na 38 wagonów

Michał Szymajda 27 września 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5