Partnerzy serwisu:
Biznes

Lotos Kolej chce wydzierżawić aż 31 lokomotyw

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
05-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
05-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Lotos Kolej chce wydzierżawić aż 31 lokomotyw
fot. NewagZdjęcie ilustracyjne
Przewoźnik kolejowy z Grupy Orlen chce wydzierżawić 31 lokomotyw elektrycznych na okres do 4 lat. Pojazdy mają być wykorzystane przede wszystkim do obsługi transportowej zakładów grupy. Zwraca uwagę duża dowolność co do konstrukcji taboru: jedyne jasno określone wymagania to te dotyczące prędkości oraz mocy.

Przedmiot przetargu to dzierżawa do 31 elektrowozów, nowych lub używanych. Lokomotywy mogą być pojazdami cztero- lub sześcioosiowymi. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie pojazdów wielosystemowych, a także wyposażonych w spalinowy moduł dojazdowy. Prędkość konstrukcyjna musi wynosić co najmniej 90 km/h, a moc ciągła – 5 MW.

Za dostępność odpowiada właściciel

Lokomotywy mają być dostarczane stopniowo w latach 2024-2025 w partiach po kilka sztuk. Obowiązkiem właściciela pojazdów będzie także wykonywanie ich pełnej obsługi technicznej oraz serwisu. Termin składania ofert w pierwszym etapie (otwartym, formalno-technicznym) upływa jutro (6 października). Dokładne warunki umowy zostaną wynegocjowane podczas drugiego, zamkniętego etapu handlowego. Przewidywany przebieg roczny każdego z pojazdów to ok. 150 tysięcy kilometrów.

Okres dzierżawy ma wynosić od roku do czterech lat. Lotos Kolej uzasadnia chęć pozyskania pojazdów zwiększeniem potrzeb transportowych Grupy Kapitałowej Orlen, które mają w większym niż dotąd stopniu być zaspokajane przy pomocy kolei. Będzie to kolejny krok mający na celu odnowę i powiększenie floty. Przypomnijmy: w grudniu ubiegłego roku przewoźnik ogłosił przetarg na 10 nowych, 4-osiowych elektrowozów z modułem spalinowym, a w roku 2021 wprowadził do eksploatacji łącznie 16 nowych lub najwyżej 3-letnich lokomotyw różnych producentów (Pesa Gama, Newag Griffin i Dragon, Siemens Vectron oraz Alstom-Bombardier Traxx).

Lotos Kolej chce być „czempionem”

Lotos Kolej to drugi pod względem pracy przewozowej i trzeci pod względem masy największy towarowy przewoźnik kolejowy w Polsce. Spółka jest liderem w zakresie przewozu ropy naftowej i produktów ropopochodnych oraz innych materiałów niebezpiecznych, uruchamia też – między innymi – pociągi intermodalne. Dzięki przejęciu Orlen Koltrans spółka ma ambicję ugruntowania pozycji na rynku i odgrywania roli „narodowego czempiona”. Po wygaśnięciu obecnej koncesji Lotos Kolej pociągi mają być uruchamiane pod marką Orlen.

Dzierżawa lokomotyw stała się w ostatnich latach rozwiązaniem popularnym wśród przewoźników na polskim rynku. Korzystają z niego zarówno przewoźnicy towarowi (Lotos Kolej, DB Cargo Polska), jak i PKP IC (choć ostatnio bez powodzenia). Niektórzy operatorzy przyznają nieoficjalnie, że decydują się na dzierżawę zamiast zakupu z powodu niepewności na rynku, wywołanej – między innymi – zablokowaniem przeznaczonych dla Polski środków z Funduszu Odbudowy w reakcji na łamanie zasad praworządności przez polski rząd.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2024

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Infrastruktura

Zobacz również:

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Tabor i technika

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Roman Czubiński 09 grudnia 2022

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

Tabor i technika

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

inf. pras 16 września 2021

Znamy wyniki konkursu Sfilmuj kolej z Lotos Kolej 2021

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Tabor i technika

Koleje Dolnośląskie ogłaszają przetarg na nawet 20 nowych ezetów

Jakub Madrjas 05 kwietnia 2024

Podkarpackie unieważnia przetarg na nowe pociągi

Tabor i technika

Szybciej z Lublina do Ukrainy. Przetarg na studium dla linii 7 i 63

Infrastruktura

Zobacz również:

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Tabor i technika

10 nowych elektrowozów dla Lotos Kolej

Roman Czubiński 09 grudnia 2022

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

Tabor i technika

Lotos Kolej z pierwszym Traxxem DC3 od Akiem

inf. pras 16 września 2021

Znamy wyniki konkursu Sfilmuj kolej z Lotos Kolej 2021

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5