NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Mamiński: Chcemy pozostać największym przewoźnikiem w Polsce

| Witold Urbanowicz 24.11.2016 114

Mamiński: Chcemy pozostać największym przewoźnikiem w Polsce
fot. Martyn Janduła
Dużym wyzwaniem dla Przewozów Regionalnych wciąż pozostaje kwestia odnowy taboru. – Połączenie planów naszych i marszałków daje szansę, że w ciągu tych pięciu najbliższych lat oferta taborowa będzie bardzo dobra – mówi Krzysztof Mamiński, szef Przewozów Regionalnych, który uczestniczył w Kongresie Kolejowym.
W tej chwili udział Przewozów Regionalnych w przewozach pasażerskich wynosi ok. 27%. –PR to największy przewoźnik pasażerski w Polsce. Dziś, jutro, pojutrze i w każdej perspektywie. Celem naszym jest co najmniej utrzymać tę pozycję i zwiększać skalę przewozów pasażerów rok do roku. Będzie to jednak zależało od naszego klienta, który będzie wybierać naszą ofertę, jeśli będzie ona atrakcyjna – podkreśla Krzysztof Mamiński, szef Przewozów Regionalnych.

Jedną z głównych rzeczy, którą pasażer zauważa i docenia, wybierając kolej, to nowy tabor. Zdają sobie z tego sprawę Przewozy Regionalne. – Ostatni okres dla spółki PR jest zarazem trudny, jak i bardzo szczęśliwy. Udało nam się odzyskać wiarygodność na rynkach finansowych – nie dlatego, że się komuś podobamy, tylko dlatego, że złożyliśmy ofertę, która zyskała akceptację – mówi Mamiński. Przewoźnik otrzymał od konsorcjum trzech banków kwotę 629 mln zł na inwestycje taborowe. – Chcemy zrealizować największy program taborowy w tej spółce. Nie spełni to jednak w pełni oczekiwań nas, jak i przede wszystkim naszych klientów – nie ukrywa Mamiński.

Już teraz poczyniono już pewne inwestycje. – Jesteśmy po rozstrzygnięciu trzech przetargów, które pozwolą w 2017 r. dostarczyć naszym klientom ok. 50 zmodernizowanych i nowych pojazdów trakcyjnych – przypomina Krzysztof Mamiński. – Mam nadzieję, że poza tymi procedurami, które się odbyły, również w roku 2017 r. będziemy mogli myśleć o kolejnych zakupach lub innych sposobie dostarczania nowego bądź zmodernizowanego taboru dla naszych klientów. Nie jest to, co nas zadowala – dodaje Mamiński.

W związku z udzieloną pomocą publiczną PR wiążą pewne ograniczenia w pozyskiwaniu środków zewnętrznych. – Do końca 2018 r. nie możemy aplikować o środki unijne. Jeśli potraktować te 629 mln zł jako wkład własny to moglibyśmy uzyskać kwotę 4 mld zł i mówić wtedy o wymianie tych wszystkich ezt-ów, które są własnością naszej firmy w okresie 2-3 lat – mówi Krzysztof Mamiński.

Po upływie tego okresu ograniczającego spółka chce jednak ze środków unijnych skorzystać. – Przygotowujemy się do perspektywy trzech lat 2019-2021. Wtedy zmodernizować albo kupić co najmniej 250 ezt-ów – zapowiada prezes PR. Przypomina też o planach zakupowych samorządy wojewódzkie. – To także tabor kupowany przez marszałków i nam użyczany stanowi o zmianie oferty jakościowej naszej spółki. Połączenie tych dwóch elementów daje szansę, że w ciągu tych pięciu najbliższych lat oferta taborowa będzie bardzo dobra – podkreśla Mamiński.

Prezes zapowiada też powrót na dworce. – Cieszymy się z modernizowanych dworców. Chcemy wrócić na dworce jako przewoźnik sprzedający bilety. Już za kilka miesięcy będzie to widoczne. PR pod nową marką konsumencką wróci w formule franczyzowej do sprzedaży biletów na dworcach. To będzie jeden z kanałów sprzedaży biletów – mówi Krzysztof Mamiński. Jak pisaliśmy, nowa nazwa to Polregio.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5