Choć 11 listopada (na miesiąc przed wejściem w życie) nowy rozkład jazdy pociągów 2011/2012 znalazł się na stronach internetowych www.rozklad-pkp.pl i www.rozklad.sitkol.pl, władze Małopolski twierdzą, że cały czas toczą się negocjacje z Przewozami Regionalnymi i ostateczny kształt oferty przewozowej jest niewiadomą.
Krzysztof Kuś: Czy mogą Pastwo udostępnić projekt rozkładu jazdy pociągów regionalnych, który wejdzie w życie w grudniu br.? Pasażerowie mają chyba prawo do informacji na temat tego, co organizator przewozów planuje w rozkładzie 2011/2012. Jakie są założenia rozkładu, czy będą jakieś reaktywacje, względnie nowe połączenia, relacje. Czy jakieś pociągi z tych obecnie kursujących zostaną zlikwidowane?
Biuro prasowe UMWM: Negocjacje pomiędzy województwem małopolskim i spółką Przewozy Regionalne obejmujące zakres i warunki realizacji przewozów kolejowych na terenie województwa małopolskiego nie zostały jeszcze zakończone. Ostateczny wykaz pociągów objętych dofinansowaniem oraz rozkład jazdy nie są jeszcze znane.
Zauważyłem, że pociąg "Orlik" z Częstochowy do Krakowa Płaszowa jest rozkomunikowany z pociągiem "Kasprowy" z Krakowa Głównego do Zakopanego. Czy te pociągi nie powinny być skomunikowane? Powstałoby wówczas dogodne połączenie Częstochowa - Zakopane, z przesiadką w Krakowie. To na pewno znacznie poprawiłoby frekwencję w porannym "Kasprowym" (a co za tym idzie poprawiło przychody z tytułu sprzedaży biletów). Dlaczego Państwo pozwalają na to, by te pociągi były rozkomunikowane?
Skomunikowanie pociągów relacji Częstochowa – Kraków Płaszów, z pociągiem „Kasprowy” rel. Kraków Gł. – Zakopane nie jest realizowane w obecnym rozkładzie jazdy i nie zostało założone w kolejnej edycji rozkładu jazdy. Pociąg „Kasprowy” jest skomunikowany z pociągami z Katowic oraz ze Szczecina. Zasadność utrzymania dotychczasowych rozwiązań potwierdza ilość osób podróżujących ww. pociągami.