NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 19.10.2020 6,1k

Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Fot. Newag
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Newag pokazał zdjęcia prawie gotowego zespołu trakcyjnego Impuls dla województwa lubuskiego. Pojazd ma napęd spalinowy, ale istniała techniczna możliwość wyposażenia go w pantograf i umożliwienia zasilania z sieci trakcyjnej. Województwo nie zdecydowało się jednak na dodatkowy wydatek. 
W listopadzie 2018 roku podpisana została umowa pomiędzy Newagiem a Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego na dostawę dwóch nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych.  Wartość zamówienia opiewa na 43 mln zł brutto. Zgodnie z umową pojazdy mają zostać dostarczone przed końcem 2020 r.

Na wizualizacji przedstawionej przez producenta od początku zwracał uwagę wygląd identyczny z rodziną Impuls, która dotąd obejmowała elektryczne, nie spalinowe zespoły trakcyjne. Również oznaczenie 36WEhd sugerowało nowe podejście do budowy pojazdu. Rzecz wyjaśniła się we wrześniu 2019 roku - podczas targów Trako Newag pokazał dwutrakcyjny (hybrydowy) pociąg który może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku. Bazą dla pierwszej "hybrydy" Newagu był właśnie pojazd szykowany dla województwa lubuskiego.

Nieoficjalnie wiadomo, że producent negocjował z samorządem pozostawienie na pokładzie urządzeń do jazdy pod siecią trakcyjną, w tym pantografu; nie było to jednak zapisane w specyfikacji przetargu, a samorząd nie zdecydował się na dopłatę. W związku z tym po targach pojazd oznaczony numerem 36WEh-001 musiał zostać przebudowany. Pociągi dwutrakcyjne kupiły dopiero w tym roku samorządy Pomorza Zachodniego oraz - kilka dni temu - Dolnego Śląska

Lubuskie otrzyma ostatecznie dwa spalinowe zespoły trakcyjne, ale z przekładnią elektryczną.  Podobne pojazdy powstają dla Kolei Wielkopolskich. Profil KolejLove lubuskie opublikował właśnie pierwsze zdjęcia pojazdu 36WEhd-001 dla Lubuskiego. Jak potwierdza Aldona Mastalerz z biura prasowego Newagu, oba pojazdy są prawie gotowe i zostaną dostarczone w połowie listopada. Pierwszy jest już na testach wewnętrznych.  Mają obsługiwać trasę Kostrzyn - Gorzów - Poznań. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (500)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (500)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5