Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
19-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Newag pokazał zdjęcia prawie gotowego zespołu trakcyjnego Impuls dla województwa lubuskiego. Pojazd ma napęd spalinowy, ale istniała techniczna możliwość wyposażenia go w pantograf i umożliwienia zasilania z sieci trakcyjnej. Województwo nie zdecydowało się jednak na dodatkowy wydatek. 

W listopadzie 2018 roku podpisana została umowa pomiędzy Newagiem a Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego na dostawę dwóch nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych.  Wartość zamówienia opiewa na 43 mln zł brutto. Zgodnie z umową pojazdy mają zostać dostarczone przed końcem 2020 r.

Na wizualizacji przedstawionej przez producenta od początku zwracał uwagę wygląd identyczny z rodziną Impuls, która dotąd obejmowała elektryczne, nie spalinowe zespoły trakcyjne. Również oznaczenie 36WEhd sugerowało nowe podejście do budowy pojazdu. Rzecz wyjaśniła się we wrześniu 2019 roku - podczas targów Trako Newag pokazał dwutrakcyjny (hybrydowy) pociąg który może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku. Bazą dla pierwszej "hybrydy" Newagu był właśnie pojazd szykowany dla województwa lubuskiego.

Nieoficjalnie wiadomo, że producent negocjował z samorządem pozostawienie na pokładzie urządzeń do jazdy pod siecią trakcyjną, w tym pantografu; nie było to jednak zapisane w specyfikacji przetargu, a samorząd nie zdecydował się na dopłatę. W związku z tym po targach pojazd oznaczony numerem 36WEh-001 musiał zostać przebudowany. Pociągi dwutrakcyjne kupiły dopiero w tym roku samorządy Pomorza Zachodniego oraz - kilka dni temu - Dolnego Śląska

Lubuskie otrzyma ostatecznie dwa spalinowe zespoły trakcyjne, ale z przekładnią elektryczną.  Podobne pojazdy powstają dla Kolei Wielkopolskich. Profil KolejLove lubuskie opublikował właśnie pierwsze zdjęcia pojazdu 36WEhd-001 dla Lubuskiego. Jak potwierdza Aldona Mastalerz z biura prasowego Newagu, oba pojazdy są prawie gotowe i zostaną dostarczone w połowie listopada. Pierwszy jest już na testach wewnętrznych.  Mają obsługiwać trasę Kostrzyn - Gorzów - Poznań. 
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Pozostałe z wątku:

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Tabor i technika

PKP Intercity. Kiedy Griffiny 200 z Newagu wyjadą za granicę?

Jakub Rösler 16 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Biznes

Newag z dużym wzrostem przychodów i zysku netto

Mikołaj Kobryński 10 września 2025

Zobacz również:

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Tabor i technika

Konieczek, Newag: Dostarczyliśmy przewoźnikom już 300 Impulsów

Redakcja 03 października 2025

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Tabor i technika

NEWAG: Sami nie zaprojektujemy EZT na 300 km/h

Jakub Rösler 29 września 2025

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Tabor i technika

Newag pokazał 300 Impulsa. Dla SKM Trójmiasto

Jakub Rösler 25 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij