NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]

| Jakub Madrjas 19.10.2020 190

Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Fot. Newag
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Lubuskie Impulsy prawie gotowe [zdjęcia]
Newag pokazał zdjęcia prawie gotowego zespołu trakcyjnego Impuls dla województwa lubuskiego. Pojazd ma napęd spalinowy, ale istniała techniczna możliwość wyposażenia go w pantograf i umożliwienia zasilania z sieci trakcyjnej. Województwo nie zdecydowało się jednak na dodatkowy wydatek. 
W listopadzie 2018 roku podpisana została umowa pomiędzy Newagiem a Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubuskiego na dostawę dwóch nowych trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych.  Wartość zamówienia opiewa na 43 mln zł brutto. Zgodnie z umową pojazdy mają zostać dostarczone przed końcem 2020 r.

Na wizualizacji przedstawionej przez producenta od początku zwracał uwagę wygląd identyczny z rodziną Impuls, która dotąd obejmowała elektryczne, nie spalinowe zespoły trakcyjne. Również oznaczenie 36WEhd sugerowało nowe podejście do budowy pojazdu. Rzecz wyjaśniła się we wrześniu 2019 roku - podczas targów Trako Newag pokazał dwutrakcyjny (hybrydowy) pociąg który może być zasilany zarówno prądem z pantografu, jak i olejem napędowym z baku. Bazą dla pierwszej "hybrydy" Newagu był właśnie pojazd szykowany dla województwa lubuskiego.

Nieoficjalnie wiadomo, że producent negocjował z samorządem pozostawienie na pokładzie urządzeń do jazdy pod siecią trakcyjną, w tym pantografu; nie było to jednak zapisane w specyfikacji przetargu, a samorząd nie zdecydował się na dopłatę. W związku z tym po targach pojazd oznaczony numerem 36WEh-001 musiał zostać przebudowany. Pociągi dwutrakcyjne kupiły dopiero w tym roku samorządy Pomorza Zachodniego oraz - kilka dni temu - Dolnego Śląska

Lubuskie otrzyma ostatecznie dwa spalinowe zespoły trakcyjne, ale z przekładnią elektryczną.  Podobne pojazdy powstają dla Kolei Wielkopolskich. Profil KolejLove lubuskie opublikował właśnie pierwsze zdjęcia pojazdu 36WEhd-001 dla Lubuskiego. Jak potwierdza Aldona Mastalerz z biura prasowego Newagu, oba pojazdy są prawie gotowe i zostaną dostarczone w połowie listopada. Pierwszy jest już na testach wewnętrznych.  Mają obsługiwać trasę Kostrzyn - Gorzów - Poznań. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Lubuskie (455)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Lubuskie (455)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5