NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Trwa montaż spalinowych Impulsów dla Kolei Wielkopolskich [zdjęcia]

| Michał Szymajda 09.09.2020 197

Trwa montaż spalinowych Impulsów dla Kolei Wielkopolskich [zdjęcia]
fot. Newag
Trwa montaż spalinowych Impulsów dla Kolei Wielkopolskich [zdjęcia]
Trwa montaż spalinowych Impulsów dla Kolei Wielkopolskich [zdjęcia]
Trwa montaż spalinowych Impulsów dla Kolei Wielkopolskich [zdjęcia]
Trwa montaż spalinowych Impulsów dla Kolei Wielkopolskich [zdjęcia]
Trwa proces produkcji spalinowych Impulsów II dla Kolei Wielkopolskich. Przewoźnik właśnie pochwalił się zdjęciami z hal montażowych Newagu w Nowym Sączu.
Newag został ogłoszony zwycięzcą przetargu na dostawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych w lipcu 2019 roku. Pojazdy są trójczłonowe i będą przeznaczone do kursowania z Poznania do Wągrowca i Gołańczy, a także z Poznania przez Grodzisk Wielkopolski do Wolsztyna. Tam występują coraz większe potoki pasażerskie i dwuczłonowe pojazdy, które kursują tam teraz, okazują się już zbyt małe.

Newag w umowie zadeklarował dostawę pierwszych dwóch spalinowych Impulsów w terminie 410 dni od daty podpisania umowy, pozostałe dwa mają zostać dostarczone w terminie 500 dni od podpisania umowy. Za kilka tygodni dowiemy się, czy producent sprosta tym warunkom. Przed nim bowiem jeszcze procedura dopuszczenia nowego typu pojazdu do ruchu. Co ciekawe – w przyszłości pojazdy będą mogły zostać „dozbrojone” o pantograf, który umożliwi im pobieranie prądu z sieci trakcyjnej.

– Termin odbioru pojazdów przez klienta został ustalony na 26 października. Termin ten w tej chwili nie jest zagrożony, współpraca z Kolejami Wielkopolskimi układa się świetnie – powiedział Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu.

Wizualizację pojazdów Koleje Wielkopolskie pokazały już w styczniu 2020. Obecnie w nowosądeckich halach trwa także budowa elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Małopolskich.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (787)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (787)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5