NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Łowicz: Komunikacja zastępcza na linii do Łodzi także latem. Modernizacja E20 opóźniona

| Kasper Fiszer 15.06.2020 34

Łowicz: Komunikacja zastępcza na linii do Łodzi także latem. Modernizacja E20 opóźniona
Pociąg ŁKA w Łowiczufot. kf
Nie skończyły się utrudnienia dla podróżujących pomiędzy Łowiczem a Łodzią. Komunikacja zastępcza na odcinku Łowicz Główny – Łowicz Przedmieście funkcjonować będzie co najmniej do 29 sierpnia. W tym roku nie zakończy się modernizacja magistrali E20 na terenie powstającego LCS Łowicz.
Skrócenie relacji wszystkich pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej na odcinku Łowicz Główny – Łowicz Przedmieście trwa od grudnia 2017 roku. Zarządca infrastruktury kolejowej potwierdził, że również przez kolejne ponad dwa miesiące pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi do Łowicza Głównego na końcowym odcinku swojej trasy będą zastępowane autobusami.

– Wprowadzenie autobusowej komunikacji zastępczej pomiędzy Łowiczem Głównym a Łowiczem Przedmieściem wynika z prowadzenia prac na stacji Łowicz Główny oraz na łącznicy Łowicz Przedmieście – Łowicz Główny [nr 532] – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zgodnie z jego zapowiedziami, dodatkowa przesiadka będzie konieczna aż do 29 sierpnia.

Trwa budowa drugiego peronu w Łowiczu

Prace w Łowiczu są częścią inwestycji obejmującej magistralę E20 pomiędzy Warszawą a Poznaniem. Obecnie trwa przebudowa peronu nr 2 oraz układu torowego w zachodniej części stacji. – Równocześnie PKP PLK prowadzą prace przy budowie drugiej części przejścia podziemnego (od strony miasta) – informuje nas przedstawiciel spółki.

Tunel pod peronami zastąpi kładkę. Prowadziła ona nie tylko na dworzec PKS oraz przed budynek dworca kolejowego, ale także bezpośrednio na pierwsze piętro budynku.

Dziesięć miesięcy opóźnienia prac

Roboty toczą się też na moście kolejowym na rzece Pisia-Zwierzyniec, trwa również budowa nowego wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ul. 3 Maja w Łowiczu. Dotychczas zakończona została budowa peronu nr 1, powstało też Lokalne Centrum Sterowania Łowicz. – Pociągi kursują po czterech nowych torach, w tym dwóch przylegających do nowego peronu nr 1 – podkreśla nasz rozmówca.

– Wszelkie prace w zakresie LCS Łowicz (odcinek Żychlin – Sochaczew) planowane są do października 2021 r. – informuje Rafał Wilgusiak. Dodaje, że na termin ich zakończenia wpłynąć miała konieczność usunięcia nieprzewidzianych kolizji, co przełożyło się na zwiększenie zakresu prac. – PKP PLK pozostają w stałym kontakcie z wykonawcą, Trakcją PRKiI, w celu optymalizacji prac – zapewnia przedstawiciel inwestora. Przypomnijmy, że jeszcze pod koniec 2019 r. PKP PLK wskazywały, że modernizacja E20 zakończy się w 2020 r. Dziś wiemy, że dłużej potrwają też prace na terenie LCS Kutno.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5