NUMER 03/2020
NUMER 04/2020
Temat numeru:
Węgiel na kolei
szukaj
Śledź nas:

Kutno: Nieplanowane utrudnienia w ruchu. Modernizacja potrwa trzy kwartały dłużej

| Kasper Fiszer 01.04.2020 75

Kutno: Nieplanowane utrudnienia w ruchu. Modernizacja potrwa trzy kwartały dłużej
Pociąg ŁKA w Kutniefot. Kasper Fiszer
Podróżujący z Łodzi i Płocka do Kutna muszą liczyć się z koniecznością przesiadki na autobus zastępczy. Jak tłumaczy zarządca infrastruktury, w rozkładzie jazdy, który obowiązuje od 15 marca, konieczne było uwzględnienie nieplanowanych wcześniej robót związanych z niespodziewanymi kolizjami prowadzonych w ramach modernizacji magistrali E20 prac m.in. z siecią energetyczną. Dłużej niż zakładano trwa też wdrożenie nowych urządzeń sterowania ruchem.
Na naszych łamach opisywaliśmy już problemy, z jakimi od połowy marca muszą liczyć się pasażerowie pociągów Kolei Mazowieckich z Sierpca i Płocka do Kutna. Prawie wszystkie kursy zostały odwołane na końcowym odcinku trasy, a do stacji węzłowej w Kutnie podróżnych dowożą autobusy zastępcze. Spore utrudnienia występują także na innych liniach wybiegających z Kutna.

19 kursów z komunikacją zastępczą

Choć pytania o przyczynę zmian zadaliśmy zarządcy infrastruktury długo przed wejściem w życie marcowej korekty rozkładu jazdy, która zaczęła obowiązywać 15 marca, odpowiedź otrzymaliśmy dopiero teraz. – Ruch kolejowy na stacji Kutno jest prowadzony według skorygowanego rozkładu. Zmiany wynikają z dłuższej instalacji aplikacji nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz z przedłużonych prac na odcinku Stara Wieś – Żychlin – mówi Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dodaje on, że komunikacja zastępcza zgodnie z rozkładem jazdy, który będzie obowiązywać do 13 czerwca, wprowadzona została za łącznie 19 pociągów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i Kolei Mazowieckich. Dotyczy ona odcinków Witonia – Kutno i Raciborów Kutnowski – Kutno. Przedstawiciel PKP PLK zapewnia przy tym, że wszelkie niezbędne informacje znalazły się m.in. na plakatach z rozkładem jazdy i w Portalu Pasażera.

Nie jest to pierwsza trudna sytuacja w węźle kutnowskim

– Na tempo prac w zakresie LCS Kutno (odcinek Koło – Żychlin) wpływają niespodziewane kolizje z instalacją energetyczną, wodną i kanalizacyjną. Ich usunięcie wymaga dodatkowych, nieplanowanych wcześniej robót – tłumaczy opóźnienie nasz rozmówca. Wykonawca, konsorcjum ZUE – Strabag – Budimex, ma według obecnych założeń zakończyć prace w trzecim kwartale 2021 r. Przypomnijmy, że jeszcze we wrześniu 2019 r. PKP PLK informowały nas, że roboty potrwają do końca 2020 r.

Należy w tym miejscu podkreślić, że nie jest to pierwsza sytuacja, w której roboty na stacji w Kutnie wymuszają niezaplanowane wcześniej zmiany. Latem zeszłego roku na kilka miesięcy wstrzymany był ruch pomiędzy Witonią a Kutnem, a przez pół roku pociągi dalekobieżne z Łodzi kursowały objazdem przez Łowicz. PKP PLK mówiły wówczas o mniejszym niż oczekiwane zaangażowaniu wykonawców.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2020
NUMER 04/2020
Temat główny najnowszego numeru naszego miesięcznika to przewozy węgla. Oprócz tego piszemy o konsultacjach studium linii kolejowych do CPK, i „małych” zarządcach infrastruktury, kolei w aglomeracjach i nowych lokomotywach dla PKP Intercity. Opisujemy też projekt dokończenia stacji Łódź Kaliska po – bagatela – 22 latach przerwy. To wyjątkowy numer - bo po raz pierwszy dostępny online, a do tego bezpłatnie! Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5