Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Kilkuletnie rozjazdy z „Węglówki” do demontażu. „Wykorzystamy je ponownie”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
18-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Kilkuletnie rozjazdy z „Węglówki” do demontażu. „Wykorzystamy je ponownie”
fot. I, Wiktor Poddebice, lic. CC BY-SA 3.0Dworzec kolejowy w Poddębicach
PKP PLK zapowiadają, że wykorzystają montowane kilka lat temu rozjazdy leżące w torach głównych Magistrali Węglowej pomiędzy Zduńską Wolą a Dąbiem nad Nerem. Zarządca infrastruktury przygotowuje się do modernizacji tego odcinka połączonej z remontem infrastruktury pasażerskiej. Perony przebudowywane są też na południe od Zduńskiej Woli, choć samorząd województwa łódzkiego bardzo ostrożnie wypowiada się o możliwości przywrócenia tam regularnego ruchu.

Niedawno PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziały prace modernizacyjne linii kolejowej nr 131 nazywanej również Magistralą Węglową na północ od Zduńskiej Woli. Tymczasem w latach 2015 – 2017 na odcinku Zduńska Wola-Karsznice – Dąbie nad Nerem zarządca infrastruktury zamontował kilkadziesiąt nowych rozjazdów w torach głównych, co było elementem tzw. programu rozjazdowego. – Wszystkie rozjazdy zabudowane kilka lat temu zostaną ponownie wykorzystane – zapewnia Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Część z nich zostanie jednak przeniesiona.

Rozjazdy nie wyjadą poza województwo

Większość rozjazdów ma zostać zamontowanych ponownie na linii nr 131 – w jej torach głównych lub dodatkowych. – Pozostałe będą wykorzystane w innych lokalizacjach na terenie województwa łódzkiego – zapowiada nasz rozmówca. Jednocześnie przedstawia on inne szczegóły planowanych prac: mają one objąć budowę nowych peronów na stacjach i przystankach Szadek, Otok, Poddębice, Kłudna i Kraski. Wszędzie tam powstać mają przejścia podziemne. Zmodernizowane zostanie 60 km torów i sieci trakcyjnej. Inwestycja obejmie też prawie 60 obiektów inżynieryjnych i przejazdy kolejowo-drogowe.

Zmienić ma się także system sterowania ruchem kolejowym, bo zarządzanie linią przejmie lokalne centrum sterowania (LCS) Zduńska Wola-Karsznice. – Efektem prac będą szybsze i wygodniejsze podróże oraz efektywniejszy przewóz towarów między Śląskiem a portami morskimi w Trójmieście – oceniają sużby prasowe PKP PLK. Pociągi pasażerskie mają jeździć po „Węglówce” 140, a towarowe – 120 km/godz.

Czy ruch pasażerski rzeczywiście powróci na „Węglówkę”?

Zarządca infrastruktury częściowo zmodernizuje także – w ramach innego, realizowanego już przedsięwzięcia – infrastrukturę pasażerską na tej samej linii kolejowej pomiędzy Chorzewem-Siemkowicami a Zduńską Wolą-Karsznicami. Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego ma przy tym dopiero rozważyć możliwość przywrócenia tam ruchu pociągów. PLK oparły się jednak na starszym stanowisku organizatora przewozów. – Kilka lat temu UMWŁ deklarował wznowienie kolejowych przewozów pasażerskich na linii nr 131 po jej modernizacji – mówi Rafał Wilgusiak.

– PLK realizują więc prace, które zapewnią komfort obsługi podróżnych, m.in. na stacjach Chociw Łaski, Kozuby, Zduńska Wola-Karsznice Południowe i Zduńska Wola-Karsznice oraz na przystanku Siedlce Łaskie – tłumaczy. Perony mają tam zostać przebudowane i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W Chociwiu Łaskim powstanie też kładka nad torami wyposażona w windy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij