Partnerzy serwisu:
Pasażer

Łódzkie: PLK budują kładkę z windami, województwo dopiero rozważa wznowienie ruchu na „węglówce”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-05-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Łódzkie: PLK budują kładkę z windami, województwo dopiero rozważa wznowienie ruchu na „węglówce”
fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0Stacja Chociw Łaski
Władze regionu łódzkiego rozważają przywrócenie obsługi pasażerskiej swojej części Magistrali Węglowej. Pociągi miałyby kursować ze Zduńskiej Woli do Chorzewa-Siemkowic i dalej kierować się linią 146 w stronę Częstochowy. Samorząd stawia jednak szereg warunków, a jednym z nich jest odtworzenie zlikwidowanej infrastruktury pasażerskiej.

PKP PLK prowadzą obecnie modernizację linii kolejowej nr 131 na odcinku na południe od Zduńskiej Woli. Jednym z elementów prac ma być częściowy remont infrastruktury pasażerskiej. Spółka ogłosiła niedawno, że w Chociwiu Łaskim nad peronami powstanie wyposażona w windy kładka. Czy jednak będzie ona wkrótce ułatwiać dojście na pociąg? Na razie pomiędzy Zduńską Wolą-Karsznicami a Chorzewem-Siemkowicami nie kursują żadne pociągi pasażerskie.

Województwo zauważa wykluczenie, ale czy zamówi pociągi?

O plan wznowienia ruchu zapytaliśmy więc organizatora połączeń regionalnych. – Aby zapobiec wykluczeniu obsługi koleją południowo-zachodniej części województwa, po zakończeniu prac modernizacyjnych rozważamy wznowienie połączeń użyteczności publicznej na liniach kolejowych nr 131 i 146 – informuje nas Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Samorząd zwraca uwagę na zapowiadane dobre parametry techniczne trasy (prędkość maksymalna ma wynieść tam 140 km/godz.), ale i na konieczność odtworzenia peronów wzdłuż linii nr 146 z Chorzewa-Siemkowic w kierunku Częstochowy.

Te zostały bowiem zlikwidowane w trakcie niedawnej modernizacji odcinka. Zarządca infrastruktury tłumaczył wówczas, że regiony nie poinformowały go o konkretnych planach odtworzenia połączeń regionalnych. Warto podkreślić, że również obecne stanowisko UMWŁ jest raczej ostrożne, a region nie podaje żadnych przybliżonych dat ewentualnej inauguracji kursów. W leżących wzdłuż linii miejscowościach od lat nie zatrzymują się żadne pociągi pasażerskie. Już teraz ich mieszkańcy są więc wykluczeni transportowo – przynajmniej w zakresie dostępu do kolei, choć wiele gmin jest tam bardzo słabo skomunikowanych również transportem autobusowym.

Plan transportowy nie przewiduje uruchomienia linii

Samorząd województwa łódzkiego, na terenie którego leży cały odcinek ze Zduńskiej Woli do Chorzewa, przedstawił jednocześnie szereg warunków, które mają dopiero umożliwić uruchomienie kursów. Pierwszym z nich jest zarezerwowanie odpowiednich środków w budżecie regionu. Kolejny to uzgodnienie przewozów z województwem śląskim, ostatni – dokonanie aktualizacji planu transportowego. – W chwili obecnej nie przewiduje on organizacji przewozów na liniach 131 i 146 – zwracają uwagę służby prasowe marszałka.

Droga do wznowienia ruchu wydaje się więc bardzo długa. Dodajmy, że wcześniejsze kilkakrotne próby obsługi trasy przez pociągi regionalne nie przynosiły spektakularnych sukcesów. Choć częściowo mogło to wynikać z niedopasowania oferty do potrzeb, przede wszystkim w zakresie godzin kursowania i relacji pociągów, frekwencja w kursach osobowych była umiarkowana (w przypadku połączeń międzyregionalnych) lub niska (w przypadku tych obsługujących tylko teren województwa łódzkiego).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5