Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódzkie: Trwają prace na „Węglówce”. Zapowiedź kolejnych inwestycji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
30-03-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódzkie: Trwają prace na „Węglówce”. Zapowiedź kolejnych inwestycji
fot. PTER19, lic. CC BY-SA 3.0Stacja Zduńska Wola-Karsznice
Trwa modernizacja linii kolejowej nr 131 nazywanej także Magistralą Węglową Śląsk – Porty na południe od Zduńskiej Woli. Inwestycja ma pozwolić na podniesienie prędkości maksymalnej do 140 km/godz. dla pociągów pasażerskich i 120 km/godz. w ruchu towarowym. Poprawa przepustowości ma być zaś szczególnie korzystna dla krajowej gospodarki.

W zeszłym roku rozpoczęła się modernizacja tzw. Magistrali Węglowej na jej odcinku przebiegającym przez północną część województwa śląskiego i południe województwa łódzkiego – od węzła Herby Nowe do Zduńskiej Woli-Karsznic. Prace realizowane są w ramach dwóch osobnych kontraktów. Pierwszy z nich dotyczy fragmentu do Ruśca Łódzkiego (określony jako LOT C), drugi – od Ruśca do Karsznic (LOT D). Przed rozpoczęciem inwestycji trasa zasadniczo nie była wykorzystywana do prowadzenia ruchu pasażerskiego, ale jest jedną z najważniejszyh magistral towarowych w osi północ – południe.

Rozpoczyna się remont zduńskowolskiego węzła

– Na terenie województwa łódzkiego prace prowadzone są obecnie na odcinku Rusiec Łódzki – Kozuby oraz na stacji Chociw Łaski – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Roboty rozpoczynają się także na terenie zduńskowolskiego węzła i obejmą łącznice Zduńska Wola-Karsznice – Gajewniki (nr 542) oraz Zduńska Wola-Karsznice – Zduńska Wola (nr 739). Pozwalają one na zjazd z „Węgłówki” na linię nr 14 prowadzącą z Łodzi przez Zduńską Wolę, Sieradz, Ostrów Wielkopolski, Leszno i Głogów do punktu granicznego Zasieki – Forst.

Prace na wymienionych odcinkach potrwają do końca roku. Wykonawca robót pozyskuje pozwolenie na roboty budowlane pomiędzy Działoszynem a Ruścem Łódzkim. – Tam początek prac zaplanowano w drugiej połowie tego roku – informuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Podkreśla, że roboty toczą się bez wyłączania ruchu pociągów, a te kursują teraz po jednym torze.

Wkrótce remont kolejnych odcinków

Spółka zapowiada także kolejne etapy modernizacji magistrali. – Przygotowujemy dokumentację projektową dla przebudowy kolejnego odcinka linii nr 131 w województwie łódzkim, tj. Zduńska Wola-Karsznice – Dąbie nad Nerem (obszar planowanego lokalnego centrum sterowania – LCS – Zduńska Wola-Karsznice) – usłyszeliśmy. Na razie nie znamy jednak konkretnej daty rozpoczęcia następnego etapu przebudowy.

Po zakończeniu robót pociągi towarowe mają jeździć szybciej (120 km/godz.), a przepustowość linii ma się zwiększyć. – To szczególnie istotne dla gospodarki – ocenia Mirosław Siemieniec. Pociągi pasażerskie mają zaś rozwijać prędkość do 140 km/godz., a mimo pierwotnych planów likwidacji peronów na większości przystanków ostatecznie w wielu lokalizacjach zostaną one przebudowane i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. W Chociwiu Łaskim dojście na pociąg ułatwić ma nowa kładka nad torami wyposażona w windy. – Projekt zakończy się w pierwszym kwartale 2023 r. – zapowiadają służby prasowe PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Infrastruktura

Kutno: Zdalne sterowanie ruchem kolejowym wreszcie uruchomione

Kasper Fiszer 22 października 2025

Łódzkie: Utrudnienia pod Radomskiem i nowe perony pod Drzewicą

Pasażer

Szybciej i bezpieczniej na Magistrali Podsudeckiej pod Legnicą

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij