Partnerzy serwisu:
Biznes

Łódzkie dokapitalizuje ŁKA kwotą 10 mln zł. Środki m.in. na hybrydy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
04-01-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Łódzkie dokapitalizuje ŁKA kwotą 10 mln zł. Środki m.in. na hybrydy
fot. Kasper FiszerPociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej
Poza środkami wynikającymi z umowy na realizację przewozów kolejowych województwo łódzkie przekaże własnej spółce ŁKA ok. 10 mln zł, które pomogą zrealizować projekty taborowe. W zamian za to samorząd obejmie dodatkowe udziały. Większość pieniędzy wydane zostanie na rozbudowę Flirtów o trzeci człon, ale pewna kwota przeznaczona jest także na zakup nowych jednostek hybrydowych.

W przyjętym w grudniu budżecie województwa łódzkiego radni przeznaczyli najwięcej środków na przedsięwzięcia związane z transportem. Spośród przeszło 400 mln zł wygospodarowanych na ten cel niecałe 10 mln zł trafić ma do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i dokapitalizować należącą do samorządu województwa spółkę. – Pieniądze zostaną przeznaczone na realizację czterech etapów projektu pod nazwą „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” – informuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Pokrycie kosztów obligacji, za które ŁKA kupiła Flirty i Impulsy

Trzy ze wspomnianych etapów już się zakończyły lub są aktualnie realizowane. – Przeznaczone na nie środki stanowią pokrycie kosztów wyemitowanych na ten cel obligacji – wskazują służby prasowe marszałka. Pierwszym ze wspomnianych przedsięwzięć był zakup dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych (mowa tu o dostarczanych od 2014 r. Flirtach, które były pierwszymi pojazdami eksploatowanymi przez spółkę). Kwota dokapitalizowania w związku z tą inwestycją w 2021 r. to 2 mln 310 tys. zł.

– Etap drugi obejmował zakup taboru kolejowego w postaci czternastu fabrycznie nowych trzyczłonowych zespołów trakcyjnych – usłyszeliśmy w UMWŁ. Mowa tu o Impulsach wyprodukowanych w nowosądeckim Newagu. Na ten cel przeznaczone zostało 1 mln 740 tys. zł (oczywiście mowa tu jedynie o środkach, jakie region przekaże spółce w 2021 r.).

Środki na kolejne inwestycje taborowe

Trzecia z inwestycji – opisywana w przesłanym nam komunikacie UMWŁ jako zakończona, choć w rzeczywistości wciąż toczą się prace dotyczące pierwszego z pojazdów – to rozbudowa dziesięciu z jednostek Flirt o trzeci człon. Pierwszy z wydłużanych pojazdów Stadlera jest aktualnie testowany i ma wejść do regularnej eksploatacji za kilka miesięcy. W związku z tym zadaniem ŁKA zostanie dokapitalizowana kwotą 5 mln 272 tys. zł.

Ostatnie z przedsięwzięć, na jakie UMWŁ wyasygnował środki, to zakup trzech fabrycznie nowych jednostek spalinowo-elektrycznych. Niedawno łódzki przewoźnik ogłosił przetarg, który ma wyłonić dostawcę tych nietypowych pojazdów. Województwo przekaże na ten cel 584 tys. zł, w zamian za co obejmie 584 udziały o wartości 1000 zł każdy. Dostawy mają trwać do 2023 r.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5