NUMER 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
Temat numeru:
Rok 2020 pełen wyzwań
szukaj
Śledź nas:

Łódzkie dokapitalizuje ŁKA kwotą 10 mln zł. Środki m.in. na hybrydy

| Kasper Fiszer 04.01.2021 75

Łódzkie dokapitalizuje ŁKA kwotą 10 mln zł. Środki m.in. na hybrydy
Pociąg Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnejfot. Kasper Fiszer
Poza środkami wynikającymi z umowy na realizację przewozów kolejowych województwo łódzkie przekaże własnej spółce ŁKA ok. 10 mln zł, które pomogą zrealizować projekty taborowe. W zamian za to samorząd obejmie dodatkowe udziały. Większość pieniędzy wydane zostanie na rozbudowę Flirtów o trzeci człon, ale pewna kwota przeznaczona jest także na zakup nowych jednostek hybrydowych.
W przyjętym w grudniu budżecie województwa łódzkiego radni przeznaczyli najwięcej środków na przedsięwzięcia związane z transportem. Spośród przeszło 400 mln zł wygospodarowanych na ten cel niecałe 10 mln zł trafić ma do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej i dokapitalizować należącą do samorządu województwa spółkę. – Pieniądze zostaną przeznaczone na realizację czterech etapów projektu pod nazwą „Budowa Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” – informuje Wydział Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Pokrycie kosztów obligacji, za które ŁKA kupiła Flirty i Impulsy

Trzy ze wspomnianych etapów już się zakończyły lub są aktualnie realizowane. – Przeznaczone na nie środki stanowią pokrycie kosztów wyemitowanych na ten cel obligacji – wskazują służby prasowe marszałka. Pierwszym ze wspomnianych przedsięwzięć był zakup dwudziestu elektrycznych zespołów trakcyjnych (mowa tu o dostarczanych od 2014 r. Flirtach, które były pierwszymi pojazdami eksploatowanymi przez spółkę). Kwota dokapitalizowania w związku z tą inwestycją w 2021 r. to 2 mln 310 tys. zł.

– Etap drugi obejmował zakup taboru kolejowego w postaci czternastu fabrycznie nowych trzyczłonowych zespołów trakcyjnych – usłyszeliśmy w UMWŁ. Mowa tu o Impulsach wyprodukowanych w nowosądeckim Newagu. Na ten cel przeznaczone zostało 1 mln 740 tys. zł (oczywiście mowa tu jedynie o środkach, jakie region przekaże spółce w 2021 r.).

Środki na kolejne inwestycje taborowe

Trzecia z inwestycji – opisywana w przesłanym nam komunikacie UMWŁ jako zakończona, choć w rzeczywistości wciąż toczą się prace dotyczące pierwszego z pojazdów – to rozbudowa dziesięciu z jednostek Flirt o trzeci człon. Pierwszy z wydłużanych pojazdów Stadlera jest aktualnie testowany i ma wejść do regularnej eksploatacji za kilka miesięcy. W związku z tym zadaniem ŁKA zostanie dokapitalizowana kwotą 5 mln 272 tys. zł.

Ostatnie z przedsięwzięć, na jakie UMWŁ wyasygnował środki, to zakup trzech fabrycznie nowych jednostek spalinowo-elektrycznych. Niedawno łódzki przewoźnik ogłosił przetarg, który ma wyłonić dostawcę tych nietypowych pojazdów. Województwo przekaże na ten cel 584 tys. zł, w zamian za co obejmie 584 udziały o wartości 1000 zł każdy. Dostawy mają trwać do 2023 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (422)
UMWŁ (165)

Więcej z regionu:

Łódzkie (1566)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ŁKA (422)
UMWŁ (165)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1566)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2021
NUMER 01-02/2021
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy trudny dla branży 2020 rok. Szczególną uwagę skierowaliśmy na liderów rynku: PKP SA, Budimex, Siemens Mobility, Polregio czy PKP Energetykę. W dziale pasażer analizujemy, co stało się w województwie kujawsko-pomorskim i jaka jest przyszłość kolei w Płocku. Rozmawiamy również z nową dyrektor ZTM w Warszawie. Eksperci opisali dla Czytelników system SCADA w PKP Energetyka i wszystkie aspekty wprowadzania nowego systemu napięcia 25 kV na polskiej sieci kolejowej. Nie zapominamy o wielkich pieniądzach w Krajowym Planie Odbudowy, niespełnionych zapowiedziach obniżenia stawek dostępu i nowej, wielkiej umowie PSC dla PKP Intercity.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 39a, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5