NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

ŁKA ogłasza przetarg na trzy hybrydowe zespoły trakcyjne

| Kasper Fiszer 22.12.2020 170

ŁKA ogłasza przetarg na trzy hybrydowe zespoły trakcyjne
Pociąg ŁKA w Łodzifot. Kasper Fiszer
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłasza przetarg na dostawę trzech elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych. Mają one wyjechać na trasy województwa łódzkiego w 2023 r. Trójczłonowe jednostki zabiorą do 300 pasażerów.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Zgodnie z dotychczasowym doświadczeniem spółki zamówienie obejmuje także późniejsze utrzymanie jednostek. Wefług informacji przekazanych nam wcześniej przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego pojazdy te mają kursować na częściowo zelektryfikowanych trasach z Łodzi do Opoczna i do Spały (w obu przypadkach sieć trakcyjna kończy się w Tomaszowie Mazowieckim).

Co najmniej 160 miejsc siedzących

Jednostki miałyby dotrzeć do Łodzi najpóźniej 30 kwietnia 2023 r., a warunki postępowania mówią o dziesięcioletnim okresie utrzymania. Doprecyzowano, że napęd zespołów trakcyjnych ma być elektryczno-spalinowy, nie zdecydowano się więc np. na rozwiązania wodorowe. ŁKA wymaga, by nowe trójczłonowe zespoły trakcyjne były kompatybilne z użytkowanymi już przez spółkę Flirtami i Impulsami.

Każdy z nowych pojazdów zabierze na pokład 300 osób, w tym 160 na miejscach siedzących (co najmniej 140 z nich mają stanowić miejsca stałe, nieskładane). ŁKA zastrzegła przy tym, że musi istnieć możliwość zestawiania pociągów z dwóch i z trzech jednostek. Wykonawca ma zapewnić, że pojazdy będą mogły być eksploatowane przez ok. 35 lat. Podstawowa gwarancja producenta wymagana jest na okres 36 miesięcy w odniesieniu do całej jednostki, niektóre elementy mają być objęte dłuższym okresem gwarancyjnym.

Cena pojazdu – tylko 40 proc. wagi oceny oferty

Maksymalna prędkość eksploatacyjna wyniesie co najmniej 160 km/godz. dla trakcji elektrycznej i 120 km/godz. dla trakcji spalinowej. Pasażerowie będą mogli wchodzić do środka co najmniej czterema parami dwupłatowych drzwi po każdej stronie. Co najmniej jedno wejście znajdzie się w każdym z trzech członów.

Ciekawie rozłożono kryteria oceny zamówienia. Cena brutto dostawy stanowi bowiem jedynie 40 proc. wagi ogólnej oceny. Kolejne 30 proc. przypisano wartości brutto utrzymania. Dalsze 10 proc. wyliczane będzie na podstawie wskaźnika efektywności kosztowej zdefiniowanego jako iloczyn masy służbowej pojazdu i zużycia energii elektrycznej w kWh. Wagę 10 proc. przypisano także zużyciu paliwa oraz długości niskiej podłogi. Oferty zostaną otwarte 26 stycznia przyszłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1622)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1622)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5