Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

ŁKA ogłasza przetarg na trzy hybrydowe zespoły trakcyjne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
ŁKA ogłasza przetarg na trzy hybrydowe zespoły trakcyjne
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA w Łodzi
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłasza przetarg na dostawę trzech elektryczno-spalinowych zespołów trakcyjnych. Mają one wyjechać na trasy województwa łódzkiego w 2023 r. Trójczłonowe jednostki zabiorą do 300 pasażerów.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna ogłosiła przetarg na dostawę trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych. Zgodnie z dotychczasowym doświadczeniem spółki zamówienie obejmuje także późniejsze utrzymanie jednostek. Wefług informacji przekazanych nam wcześniej przez Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego pojazdy te mają kursować na częściowo zelektryfikowanych trasach z Łodzi do Opoczna i do Spały (w obu przypadkach sieć trakcyjna kończy się w Tomaszowie Mazowieckim).

Co najmniej 160 miejsc siedzących

Jednostki miałyby dotrzeć do Łodzi najpóźniej 30 kwietnia 2023 r., a warunki postępowania mówią o dziesięcioletnim okresie utrzymania. Doprecyzowano, że napęd zespołów trakcyjnych ma być elektryczno-spalinowy, nie zdecydowano się więc np. na rozwiązania wodorowe. ŁKA wymaga, by nowe trójczłonowe zespoły trakcyjne były kompatybilne z użytkowanymi już przez spółkę Flirtami i Impulsami.

Każdy z nowych pojazdów zabierze na pokład 300 osób, w tym 160 na miejscach siedzących (co najmniej 140 z nich mają stanowić miejsca stałe, nieskładane). ŁKA zastrzegła przy tym, że musi istnieć możliwość zestawiania pociągów z dwóch i z trzech jednostek. Wykonawca ma zapewnić, że pojazdy będą mogły być eksploatowane przez ok. 35 lat. Podstawowa gwarancja producenta wymagana jest na okres 36 miesięcy w odniesieniu do całej jednostki, niektóre elementy mają być objęte dłuższym okresem gwarancyjnym.

Cena pojazdu – tylko 40 proc. wagi oceny oferty

Maksymalna prędkość eksploatacyjna wyniesie co najmniej 160 km/godz. dla trakcji elektrycznej i 120 km/godz. dla trakcji spalinowej. Pasażerowie będą mogli wchodzić do środka co najmniej czterema parami dwupłatowych drzwi po każdej stronie. Co najmniej jedno wejście znajdzie się w każdym z trzech członów.

Ciekawie rozłożono kryteria oceny zamówienia. Cena brutto dostawy stanowi bowiem jedynie 40 proc. wagi ogólnej oceny. Kolejne 30 proc. przypisano wartości brutto utrzymania. Dalsze 10 proc. wyliczane będzie na podstawie wskaźnika efektywności kosztowej zdefiniowanego jako iloczyn masy służbowej pojazdu i zużycia energii elektrycznej w kWh. Wagę 10 proc. przypisano także zużyciu paliwa oraz długości niskiej podłogi. Oferty zostaną otwarte 26 stycznia przyszłego roku.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5