NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

ŁKA: Wydłużony Flirt w III kw. przyszłego roku na trasie. Czy przedłużą się testy?

| Kasper Fiszer 24.11.2020 53

ŁKA: Wydłużony Flirt w III kw. przyszłego roku na trasie. Czy przedłużą się testy?
Czy składy dwóch jednostek zastąpione zostaną wydłużonymi?fot. Kasper Fiszer
Najpóźniej za około trzy kwartały w pierwszy kurs z pasażerami ma wyruszyć wydłużona przez koncern Stadler jednostka Flirt należąca do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik, który czeka na pierwszy zespół trakcyjny po rozbudowie, informuje o trwających testach w Żmigrodzie. Przewidywany termin ich zakończenia z uwagi na trwającą pandemię nie jest jednak znany.
W październiku informowaliśmy na naszych łamach o rozpoczęciu testów pierwszego wydłużonego zespołu trakcyjnego Flirt należącego do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Przewoźnik eksploatujący 20 dwuczłonowych jednostek Stadlera zlecił ich producentowi przebudowę połowy z nich na pojazdy trójczłonowe. Pierwszy z powiększanych Flirtów oznaczony symbolem L-4268-011 wykonywał już jazdy testowe na terenie województwa dolnośląskiego.

Jaki będzie wpływ pandemii na proces homologacji?

– Obecnie trwają testy jednostki w Żmigrodzie – mówi Joanna Osińska, rzecznik prasowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. To właśnie tam znajduje się tor doświadczalny. Kiedy etap ten zostanie zakończony? – Ze względu na pandemię trudno to określić – stwierdza nasza rozmówczyni. Zaznacza przy tym, że kontrakt ze Stadlerem do tej pory realizowany jest zgodnie z założonym pierwotnie harmonogramem.

Według zawartej umowy odbiór pierwszej wydłużonej jednostki ma odbyć się w drugim kwartale przyszłego roku. Nie oznacza to jednak, że od razu skorzystają z niej pasażerowie. – Pojazd ma trafić do eksploatacji najpóźniej w trzecim kwartale przyszłego roku – zapowiada przedstawicielka spółki należącej do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.

Dziewiętnaście jednostek Stadlera wciąż w dyspozycji ŁKA

Na razie spółka nie deklaruje, kiedy do przebudowy trafi następny pojazd. – Na dzień dzisiejszy kolejna jednostka nie została oddelegowana do producenta – stwierdza jedynie Joanna Osińska. Przypomnijmy. że poza dwudziestoma Flirtami (w tym jednym na testach po wydłużeniu) Łódzka Kolej Aglomeracyjna dysponuje także czternastoma nowszymi zespołami trakcyjnymi Impuls z nowosądeckiego Newagu. Te już od nowości są trójczłonowe. Świadczy to o większym zainteresowaniu podróżnych niż zakładano w momencie organizacji systemu ŁKA.

Zwiększanie potencjału taborowego łódzkiego przewoźnika idzie w parze z uruchamianiem kolejnych nowych tras. W grudniu Łódzka Kolej Aglomeracyjna ma przejąć obsługę części kursów z Łodzi do Ostrowa Wielkopolskiego. Otwarte zostanie też połączenie Łódź – Drzewica. Dzięki skomunikowaniu z pociągami Kolei Mazowieckich odtworzony ma zostać niewykorzystywany w ostatnich latach ciąg Łódź – Tomaszów Mazowiecki – Drzewica – Przysucha – Radom.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Flirt (323)
ŁKA (430)

Więcej z regionu:

Łódzkie (1596)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Flirt (323)
ŁKA (430)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1596)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2021
NUMER 03/2021
Tematem numeru jest przyszłość przewozów towarowych w dobie przesądzonego już odejścia od energetyki węglowej. Piszemy również o niepokojącym dla branży braku przetargów PKP PLK. Mamy też jednak dobre informacje, bo wyniki liderów rynku są rekordowe. W tym miesiącu przyglądamy się dokładniej infrastrukturze w regionie łódzkim i dolnośląskim. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5