NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Coraz więcej pasażerów w ŁKA, więc Łódzkie kupuje kolejne pociągi

| Kasper Fiszer 22.08.2022 3k

Coraz więcej pasażerów w ŁKA, więc Łódzkie kupuje kolejne pociągi
Pociąg ŁKA w Warszawiefot. Kasper Fiszer
Niedawna zapowiedź zakupu czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie oznacza planów powierzenia temu przewoźnikowi obsługi kolejnych linii. Samorząd wojewódzki zwraca bowiem uwagę, że stały wzrost liczby pasażerów na już istniejących trasach wywołuje konieczność rozszerzenia parku taborowego przewoźnika. Pasażerów ma być zresztą jeszcze więcej, bo do pociągów mają dowozić ich marszałkowskie autobusy.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która obsługuje obecnie większość połączeń kolejowych na terenie województwa łódzkiego, informowała niedawno o znacznym wzroście liczby przewiezionych podróżnych. Aktualnie z usług przewoźnika korzysta więcej osób niż przed rokiem, ale także niż w roku 2019 – ostatnim przed wybuchem pandemii. Szczególnie wysokie przyrosty są obserwowane przede wszystkim na terenie ścisłej aglomeracji, np. na linii Łódź-Widzew – Zgierz.

Potrzeba dłuższych składów i większej częstotliwości

Równolegle województwo stale zwiększa swoje zamówienie na przewozy, wprowadzając kursy na kolejne linie – w lipcu tego roku pociągi ŁKA wjechały do Spały, a w grudniu mają dotrzeć do Skarżyska-Kamiennej. W obu przypadkach do obsługi tras przeznaczono hybrydowe zespoły trakcyjne Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu, których dostawy rozpoczęły się w pierwszej połowie tego roku i mają zakończyć się w najbliższych miesiącach. Władze regionu zapowiedziały już jednak kolejne zakupy – tym razem czterech nowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych o napędzie elektrycznym. – Nie będą to pojazdy hybrydowe – potwierdza Zespół Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Dofinansowanie na ten cel będzie pochodzić z Programu Inwestycji Strategicznych.

– Projekt „Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny i zrównoważony system transportowy województwa łódzkiego – zakup taboru transportu kolejowego” polega na zakupie zespołów trakcyjnych o o maksymalnej prędkości 160 km/godz. i dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych – wskazały służby prasowe marszałka. Trwa już postępowanie przetargowe w tej sprawie. Dostawy nie będą natomiast wiązać się z objęciem przez ŁKA obsługi kolejnych odcinków, jak ma to miejsce w przypadku pięciu zamówionych już i częściowo dostarczonych hybryd.

Podróżnych na kolei ma przybywać po szerszej integracji z autobusami

– W związku ze stałą tendencją wzrostową liczby osób korzystających z transportu kolejowego zakupione pojazdy będą przeznaczone zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem do wzmocnienia składów bazy taborowej na obecnie funkcjonujących liniach komunikacyjnych obsługiwanych przez ŁKA – usłyszeliśmy. Samorząd zwrócił mimo to uwagę, że założeniem przedsięwzięcia jest likwidacja tzw. białych plam komunikacyjnych. W założeniu urzędu zadanie ma być bowiem powiązane z działaniami podjętymi w celu rozszerzenia siatki połączeń autobusowych (przypomnijmy, że w ramach programu Polski Ład UMWŁ otrzymało dotację na zakup autobusów przeznaczonych do transportu regionalnego).

Region zapowiada więc zwiększenie oferty przewozowej w całym województwie, choć na razie nie przedstawił w tym zakresie konkretów. – Celem projektu jest m.in. integracja transportu kolejowego i autobusowego – wskazuje Zespół Prasowy UMWŁ. Aktualnie unkcjonują już linie obsługiwane na zlecenie marszałka przez kilka przedsiębiorstw PKS, które mają swoje przystanki początkowe przy dworcach kolejowych – np. w Łęczycy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ŁKA (487)
UMWŁ (202)

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ŁKA (487)
UMWŁ (202)

Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5