Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Coraz więcej pasażerów w ŁKA, więc Łódzkie kupuje kolejne pociągi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
22-08-2022
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Coraz więcej pasażerów w ŁKA, więc Łódzkie kupuje kolejne pociągi
fot. Kasper FiszerPociąg ŁKA w Warszawie
Niedawna zapowiedź zakupu czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej nie oznacza planów powierzenia temu przewoźnikowi obsługi kolejnych linii. Samorząd wojewódzki zwraca bowiem uwagę, że stały wzrost liczby pasażerów na już istniejących trasach wywołuje konieczność rozszerzenia parku taborowego przewoźnika. Pasażerów ma być zresztą jeszcze więcej, bo do pociągów mają dowozić ich marszałkowskie autobusy.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która obsługuje obecnie większość połączeń kolejowych na terenie województwa łódzkiego, informowała niedawno o znacznym wzroście liczby przewiezionych podróżnych. Aktualnie z usług przewoźnika korzysta więcej osób niż przed rokiem, ale także niż w roku 2019 – ostatnim przed wybuchem pandemii. Szczególnie wysokie przyrosty są obserwowane przede wszystkim na terenie ścisłej aglomeracji, np. na linii Łódź-Widzew – Zgierz.

Potrzeba dłuższych składów i większej częstotliwości

Równolegle województwo stale zwiększa swoje zamówienie na przewozy, wprowadzając kursy na kolejne linie – w lipcu tego roku pociągi ŁKA wjechały do Spały, a w grudniu mają dotrzeć do Skarżyska-Kamiennej. W obu przypadkach do obsługi tras przeznaczono hybrydowe zespoły trakcyjne Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu, których dostawy rozpoczęły się w pierwszej połowie tego roku i mają zakończyć się w najbliższych miesiącach. Władze regionu zapowiedziały już jednak kolejne zakupy – tym razem czterech nowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych o napędzie elektrycznym. – Nie będą to pojazdy hybrydowe – potwierdza Zespół Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Dofinansowanie na ten cel będzie pochodzić z Programu Inwestycji Strategicznych.

– Projekt „Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny i zrównoważony system transportowy województwa łódzkiego – zakup taboru transportu kolejowego” polega na zakupie zespołów trakcyjnych o o maksymalnej prędkości 160 km/godz. i dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych – wskazały służby prasowe marszałka. Trwa już postępowanie przetargowe w tej sprawie. Dostawy nie będą natomiast wiązać się z objęciem przez ŁKA obsługi kolejnych odcinków, jak ma to miejsce w przypadku pięciu zamówionych już i częściowo dostarczonych hybryd.

Podróżnych na kolei ma przybywać po szerszej integracji z autobusami

– W związku ze stałą tendencją wzrostową liczby osób korzystających z transportu kolejowego zakupione pojazdy będą przeznaczone zgodnie z bieżącym zapotrzebowaniem do wzmocnienia składów bazy taborowej na obecnie funkcjonujących liniach komunikacyjnych obsługiwanych przez ŁKA – usłyszeliśmy. Samorząd zwrócił mimo to uwagę, że założeniem przedsięwzięcia jest likwidacja tzw. białych plam komunikacyjnych. W założeniu urzędu zadanie ma być bowiem powiązane z działaniami podjętymi w celu rozszerzenia siatki połączeń autobusowych (przypomnijmy, że w ramach programu Polski Ład UMWŁ otrzymało dotację na zakup autobusów przeznaczonych do transportu regionalnego).

Region zapowiada więc zwiększenie oferty przewozowej w całym województwie, choć na razie nie przedstawił w tym zakresie konkretów. – Celem projektu jest m.in. integracja transportu kolejowego i autobusowego – wskazuje Zespół Prasowy UMWŁ. Aktualnie unkcjonują już linie obsługiwane na zlecenie marszałka przez kilka przedsiębiorstw PKS, które mają swoje przystanki początkowe przy dworcach kolejowych – np. w Łęczycy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5