NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Jest przetarg na pociągi dla ŁKA. Będzie ich 4 lub... 24

| Roman Czubiński 18.07.2022 4,4k

Jest przetarg na pociągi dla ŁKA. Będzie ich 4 lub... 24
fot. Roman Czubiński
Województwo łódzkie chce po raz kolejny rozbudować flotę Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazało się ogłoszenie o przetargu na 4 EZT z opcją na aż 20 kolejnych. Otwarcie ofert ma nastąpić 17 sierpnia.
Specyfikację nowych pojazdów znamy na razie w bardzo ogólnych zarysach. Do ŁKA mają trafić 4 nowe, trzyczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne z wnętrzem dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ich prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Parametry te są zbieżne z obecnym taborem ŁKA – Impulsami z 2018 r. oraz Flirtami z 2014 r. po niedawnej rozbudowie o trzeci człon.

Aż 20 pojazdów w opcji

Uwagę zwraca bardzo rozbudowane prawo opcji. Zamówienie dodatkowe może być aż pięciokrotnie większe od podstawowego: ŁKA zastrzegła sobie możliwość zamówienia aż 20 dodatkowych EZT. Przewoźnik nie odpowiedział na razie na pytanie o przyczyny takiego właśnie sformułowania ogłoszenia. Zakup ma być finansowany ze środków rządowego programu „Polski Ład”. Poprzednie partie taboru (łącznie 39 pojazdów) ŁKA kupowała ze wsparciem funduszy Unii Europejskiej.

Głównym kryterium udzielenia zamówienia jest cena (70%). Tradycyjnie ŁKA przywiązuje też wagę do współczynnika efektywności kosztowej (15%). Również 15% punktów można uzyskać za wydłużenie cyklu przeglądów P1. W przetargu mogą startować firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat dostarczyły co najmniej dwa nowe EZT o co najmniej dwóch członach, wyposażone w pierwszy lub wyższy poziom systemu ETCS.

Cel: walka z wykluczeniem

Podobnie jak w przypadku poprzednich partii taboru, ŁKA chce też zamówić u producenta usługę utrzymania nowych pojazdów. Ma ona być świadczona przez 10 lat od daty ich dostawy (do końca września 2034 r.). Warto przypomnieć, że podobne umowy dla pozostałych EZT przewoźnika (Flirt 3 Stadlera oraz Impuls 2 Newagu) wygasają w roku 2030, a dla hybrydowych Impulsów – w 2032.

Realizacja zamówienia podstawowego ma nastąpić dość szybko. Jak wynika z powyższej informacji, ostatnie pojazdy powinny dotrzeć do ŁKA nie później, niż we wrześniu 2024 r.

Deklarowany cel inwestycji to stworzenie zintegrowanej sieci połączeń kolejowo-autobusowych w województwie łódzkim. Niedawno pisaliśmy o przetargu UMWŁ na 20 autobusów niskoemisyjnych, również przeznaczonych dla ŁKA. Samorząd regionu chce też likwidować wykluczenie komunikacyjne, zwiększając ofertę przewozową samej kolei.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódzkie (1796)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódzkie (1796)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5