Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowy wiadukt kolejowy w pobliżu Koluszek powstanie później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Nowy wiadukt kolejowy w pobliżu Koluszek powstanie później
fot. Kasper FiszerPociąg PKP Intercity na stacji Koluszki
Około dwa miesiące później, niż wynikałoby to z pierwotnych planów, rozpocznie się budowa wiaduktu kolejowego w Gałkówku w pobliżu Koluszek. Wykonawca prac gromadzi bowiem konieczne zezwolenia. Odsunięte w czasie zostaną więc pewne zmiany w rozkładzie jazdy zapowiedziane początkowo na 18 stycznia.

Na naszych łamach informowaliśmy niedawno o planowanym rozpoczęciu dwóch inwestycji drogowo-kolejowych na trasie Łódź – Koluszki. Istniejące przejazdy w poziomie szyn w okolicach przystanku Bedoń oraz w Gałkówku mają zostać zastąpione skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Tor kolejowy będzie biegł na wiaduktach, zaś samochody pojadą tunelami. Jak potwierdził zarządca infrastruktury, drugie ze wspomnianych przedsięwzięć rozpocznie się nieco później, niż pierwotnie planowano.

Formalności nie zostaną dopięte w pierwotnym terminie

PKP PLK zakładały bowiem, że prace budowlane zostaną zainaugurowane w styczniu. – Ze względu na konieczność uzupełnienia dokumentacji przez wykonawcę rozpoczęcie prac budowlanych, po uzyskaniu wymaganych pozwoleń, przewidywane jest w marcu – informuje Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina także, że roboty będą kosztować ok. 23 mln zł netto. Większość tej kwoty wyłożą PLK, ale ponad 8 mln zł wyasygnuje na ten cel gmina Koluszki.

– Budowa dwupoziomowego skrzyżowania to część ogólnopolskiego projektu „poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – etap III” – dodaje nasz rozmówca. Zadanie zostało dofinansowane z unijnego programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko i ma zostać zrealizowane w całości do roku 2023. Spółka podkreśla, że zmniejszenie liczby zdarzeń na styku transportu szynowego i drogowego usprawni ruch i zminimalizuje liczbę jego przestojów.

PKP PLK przesuwają wejście w życie niewielkich zmian w rozkładzie

Przesunięcie terminu rozpoczęcia robót będzie miało pewne konsekwencje dotyczące rozkładu jazdy. Są one jednak niewielkie i dotyczą głównie obsługi przystanku Żakowice Południowe. Przykładowo od 18 stycznia poranny pociąg Regio z Końskich do Łodzi miał pomijać postój w tej miejscowości. PKP PLK założyły, że zacznie on wówczas kursować torem, przy którym nie ma peronu.

– W porozumieniu z przewoźnikiem zmiany te zostaną wprowadzone od połowy marca – powiedział nam jednak Radosław Śledziński. W momencie wejścia w życie drugiej tzw. korekty zamknięciowej rozkładu jazdy procedury formalne związane z inwestycją powinny zostać już zakończone.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5