Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Budowa nowych wiaduktów między Łodzią a Koluszkami opóźniona

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
13-10-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLKio

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Budowa nowych wiaduktów między Łodzią a Koluszkami opóźniona
fot. Kasper Fiszer
Jeszcze rok trwać będzie opóźniona budowa dwóch wiaduktów kolejowych na trasie z Łodzi do Koluszek. Prace nie postępują zgodnie z pierwotnym harmonogramem m.in. z uwagi na problemy z dostępnością materiałów budowlanych. Roboty wymuszają istotne zmiany w rozkładzie jazdy na najważniejszej trasie dojazdowej do Łodzi.

Trwają prace na biegnących częściowo równolegle liniach kolejowych nr 17 i 25, które łączą różne łódzkie stacje z węzłem Koluszki. W dwóch lokalizacjach – w Gałkówku w gminie Koluszki oraz w rejonie przystanku Bedoń w gminie Andrespol – przejazdy kolejowo-drogowe w poziomie szyn zastępowane są układem wiaduktów i tuneli. W obu przypadkach pod wyniesionymi torami pojadą samochody. Zadanie wiąże się z dużymi utrudnieniami w ruchu kolejowym, bo na bardzo ważnej dla obsługi aglomeracji łódzkiej trasie ruch prowadzony jest po jednym torze na każdej z linii.

Za wyborem technologii stały aspekty ekonomiczne

– Wraz z partnerami inwestycji tj. gminami Andrespol i Koluszki, przyjęliśmy do realizacji podstropową metodę budowy tuneli w Andrespolu i Gałkowie – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Zapewnia, że tę decyzję poprzedzono szczegółowymi analizami, dzięki czemu udało się wybrać optymalny sposób przeprowadzenia prac. Argumentuje, że wybrana metoda zapewnia sprawne i ekonomiczne prowadzenie robót przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pociągów.

Ruch ten musi być jednak istotnie ograniczony, bo technologia robót wymusza zamykanie poszczególnych torów. – Ze względu na efektywność metoda podstropowa jest najczęściej wykorzystywana przy budowie skrzyżowań bezkolizyjnych. Inne technologie, które pozwalałyby na zachowanie ruchu po wszystkich torach, np. TBM, są kosztowne i nie mają racjonalnego uzasadnienia – ocenia nasz rozmówca. Podkreśla także, że czas budowy tunelu metodą podstropową jest możliwie krótki.

Utrudnienia dla podróżnych o pół roku dłużej

Według pierwotnych założeń oba obiekty miały być gotowe w drugim kwartale przyszłego roku. Wiemy już jednak, że termin ten nie zostanie dotrzymany. – Ze względu na wydłużoną procedurę uzyskiwania pozwoleń administracyjnych oraz trudności w pozyskiwaniu materiałów budowlanych spowodowane m.in. pandemią oraz wojną na Ukrainie planowane zakończ enieobu inwestycji nastąpi w drugiej połowie 2023 r. – stwierdza bowiem przedstawiciel krajowego zarządcy infrastruktury. Wówczas też mają zakończyć się wszelkie utrudnienia dla podróżnych. Obecnie pociągi pasażerskie kursują w tzw. pakietach, co oznacza, że pomiędzy kolejnymi kursami w tym samym kierunku zdarzają się bardzo długie przerwy.

W Andrespolu sytuacja ma wrócić do normy nieco szybciej: jeszcze w tym roku pociągi powinny pojechać po obu torach linii nr 17, a w pierwszej połowie 2023 r. wrócą na oba tory linii nr 25. – W Gałkowie w tym roku zakończą się prace obejmujące tory wewnętrzne linii nr 17 i 25. Następnie przeniosą się na tory zewnętrzne obu linii – informuje Rafał Wilgusiak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5