Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Łódź – Koluszki: Wiadukt w Bedoniu jeszcze nieco później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-12-2023
Ostatnia modyfikacja:
21-12-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Łódź – Koluszki: Wiadukt w Bedoniu jeszcze nieco później
fot. Rafał Wilgusiak/PKP PLKStan budowy na październik 2023 r.
W tym roku nie zostanie ukończona budowa nowego wiaduktu kolejowego w pobliżu przystanku Bedoń w gminie Andrespol. Obiekt ma usprawnić ruch kolejowy na ważnej linii łączącej Łódź z Koluszkami i poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przyczyną poślizgu jest konieczność wykonania dodatkowego odwodnienia.

Pod koniec 2022 r. PKP PLK poinformowały, że nie uda się dotrzymać pierwotnego terminu oddania do użytku nowego wiaduktu nad lokalną drogą w gminie Andrespol. Obiekt, który ma poprawić bezpieczeństwo ruchu na linii nr 17 łączącej Łódź Fabryczną z Koluszkami i linii nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, miał być gotowy w drugim kwartale 2023 r. Wyznaczona została jednak nowa data zakończenia inwestycji: ze względu na problemy z dostępnością materiałów budowlanych i dłuższy proces pozyskiwania pozwoleń administracyjnych termin przesunięto na koniec 2023 r.

Potrzebne dobre warunki atmosferyczne

Teraz zarządca infrastruktury przyznaje, że opóźnienie prac się zwiększyło. – Wykonawca planuje zakończyć budowę w pierwszym kwartale 2024 r. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Inwestycję realizuje Polwar.

Przedstawiciel inwestora tłumaczy, że konieczne okazało się rozbudowanie systemu odwodnienia. Powstać mają bowiem trzy przepompownie i dodatkowy zbiornik retencyjny. Ma być to związane z bardzo niesprzyjającymi warunkami terenowymi, bo poziom wód gruntowych jest w miejscu budowy wysoki. Konieczna jest poza tym poprawa pogody. – W ostatnim etapie na jezdni zostanie ułożony asfalt, a to wymaga temperatur dodatnich – usłyszeliśmy.

Dotacja nie jest zagrożona

Przedsięwzięcie jest prowadzone w ramach tzw. programu przejazdowego, który z kolei jest dofinansowany środkami europejskimi starej perspektywy 2014 – 2020. Oznacza to, że koszty prac należy rozliczyć do 31 grudnia tego roku. Nasz rozmówca uspokaja jednak, że nie ma ryzyka utraty unijnej dotacji. Roboty w kolejowej części inwestycji, które kwalifikują się do refundacji ze środków UE, do końca roku zostaną zakończone – tłumaczy.

Do zrealizowania w 2024 r. pozostaną zaś prace drogowe. Są one finansowane przez lokalny samorząd – gminę Andrespol. – Stanowią one wydatek niekwalifikowany – podkreśla Rafał Wilgusiak.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5